Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 1 Piacok megismerése l Kultúrális trendek begubódzkodás, kis-luxus l A kereslet hosszú távú alakulása fogyasztási szerkezet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A lakosság gazdasági várakozásai GKI Fogyasztói Bizalmi Index Mérők Klubja május 30. Udvardi Attila Kutatásvezető GKI Gazdaságkutató Zrt.
Advertisements

„A jegybank kamatcsökkentési hajlandósága” Hamecz István ügyvezető igazgató „Új kormányos – régi gondok” GKI konferencia november 25.
A marketing fejlődése és szerepe
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Logisztikai kutatás-fejlesztés és oktatás kölcsönhatása
Állóeszköz-gazdálkodás
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Fogyasztói magatartás
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
A kereskedelmi vállalkozás környezete
GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília,
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Kvantitatív módszerek
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Család – munka Dr. Ternovszky Ferenc.
MAKROÖKONÓMIA GTK Gazdálkodási és menedzsment, Kereskedelem és marketing (BA Levelező) 2010.
Az életminőség mérése Kelemen Rita
A turizmus rendszer környezete
Versenyelemzés 8.fejezet.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Fogalma, összefüggések
Árpolitika a turizmusban
8. hét: Rövid táv IS-görbe
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
A külső környezet elemzése
A makrgazdasági munkakínálat:
(1) A marketingkörnyezet
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Zöld kommunikáció - esetek November 21.. Mit tudunk?
Budapest, november 16. Slovnaft THE MOL GROUP Az olajkorszak végén: A 3. árrobbanás és következményei Varró László Vargha Péter Simon Vezető Közgazdász.
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Bauer András – Berács József
Budapest, … Slovnaft THE MOL GROUP Az olajkorszak végén: A 3. árrobbanás és következményei Varró László Vezető Közgazdász MOL Group.
GKI Zrt., Bizalom és beruházás Budapest, május 19. Akar László csoport-vezérigazgató GKI Gazdaságkutató Zrt.
Dr. Balogh Péter Gazdaságelemzési és Statisztika Tanszék DE-AMTC-GVK
Cím Petz Raymund, kutatásvezető december 6. Az üzleti és lakossági felmérésekből származó „sentiment” indikátorok.
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Termelésmenedzsment Production Management
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Globális problémák.
A marketingkörnyezet elemzése
MAKROÖKONOMIA Előadás Szabó Richard BMF KKGK VSZI
Kereslet-rugalmassági számítások
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
Marketing alapok Kopcsay László.
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
AKTUÁLIS KÉRDÉSEK A komplex feltételrendszer megváltozása hagyományos problémáról - problémára szemléletmód felváltása a műszaki, gazdasági és egyéb feltételek.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Az üzleti vállalkozások környezete A gazdaság kettős funkciója: Anyagi szükségletek kielégítése Alapot teremt, hogy működjenek a közszolgáltatások (egészségügy,
„A vállalati társadalmi felelősségvállalásban rejlő lehetőségek kis- és középvállalkozások számára” Konferencia november 10. Hotel Mercure Buda.
A külső környezet elemzése
A kutatási program leírása
Az életszínvonal és a kereskedelem kapcsolata
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Mindenki lehet innovátor!
A munkaerő-keresleti rugalmasságok
Előadás másolata:

Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 1 Piacok megismerése l Kultúrális trendek begubódzkodás, kis-luxus l A kereslet hosszú távú alakulása fogyasztási szerkezet egyes termékek kereslete l A keresletet befolyásoló tényezők gazdasági kulturális technológiai

Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 2 Fait Popcorn az amerikai gazdaság trendjéről (1) 1. Megcsömörlés a hajszától nosztalgikus kisvárosi értékek 2. Begubózás – saját fészek 3. Fiatalos öregek divatja Tina Turner, Cher, Belmondo 4. Az önkifejezés vágya (egonómia) * egyedi tulajdonlás és élményszerzés 5. Fantáziakalandok – Disney-land

Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 3 Fait Popcorn az amerikai gazdaság trendjéről (2) 6. Száz életet szeretnénk szupermama: szakmai karrier, rend a családban 7. Mentsük meg társadalmunkat környezet-oktatás-erkölcs 8. Kis élvezetek, örömpótlékok: HAAGEN-DÄZS 9. Vágy a hosszabb és jobb életre egészség, kirándulás, sport 10. Az öntudatos fogyasztó

Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 4 A keresletet befolyásoló gazdasági tényezők (1) l Anyagi ágak és szolgáltatás l Piaci normál állapot szabályozási mechanizmusok széles piaci egyensúly l Tulajdonviszonyok hatása a marketingre

Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 5 A keresletet befolyásoló gazdasági tényezők (2) l Fogyasztói bizalom vásárlási hajlandóság várakozások l Amerikai Fogyasztói Elégedettség Index

Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 6 A keresletet befolyásoló kulturális tényezők (3) l Fogyasztói tipológiák l VALS (Values Lifestyles): érték és életstílus elvek szerint viselkedők stíluskövetők aktív fogyasztók

Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 7 Konjunktúraindexek 2002 Augusztus2001 Augusztus TOP KKV47,244,9 Forrás: Ecostat 2002 Augusztus2001 Augusztus Beszerzési Menedzser Index (BMI) 60,552,5 Forrás: MLBKT

Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 8 MLBKT Beszerzési Menedzser Index (BMI) BMI egy összetett mutatószám, öt egyedi index súlyozott átlaga: Új rendelések0,3 Termelési mennyiség0,25 Foglalkoztatás0,2 Szállítási átfutási idő0,15 Vásárolt készletek0,1 A BMI 50% feletti értéke fellendülést jelez. Felmérés: 100 feldolgozóipari vállalat beszerzési vezetője