Az értékesítési rendszer

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

Marketing mix Holt (1995).
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Teszt Eladási hely.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
E – Logisztika 1. szeminárium
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Bauer András - Berács József:
Versenyelemzés 8.fejezet.
A piac Szakiskola.
A befektetési környezet
Fogalma, összefüggések
Árpolitika a turizmusban
Az értékesítési rendszer 9. szeminárium
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
A logisztikai támogatás szerepe a vevői elégedettség fokozásában
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Alapfogalmak.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Minőségmenedzsment 1. előadás
Logisztika 6.előadás.
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Az elektronikus üzletmenet
Benchmarking.
Politikai marketing – kampánystratégiák
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
Reklámozás, Public Relations
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Értékesítéspolitika Tevékenység Szervezet Kereskedelem:
Marketing alapfogalmak
Bauer András – Berács József
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Bauer András - Berács József:
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Logisztikai alapfogalmak
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Operatív menedzsment és versenyképesség
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Kérdések a második zh-hoz
Ellátási lánc menedzsment
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A piac és a piacgazdaság
BESZERZÉS A KATONAI LOGISZTIKÁBAN
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Értékesítés, kereskedelem
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A marketinginformációs rendszer
Előadás másolata:

Az értékesítési rendszer Értékesítési rendszeren a terméknek a termelőtől a fogyasztóig vagy felhasználóig történő eljuttatását végző szervezeteket és az általuk ellátott funkciókat értjük. Áramlások Funkciók Értékesítési út Jogi vonatkozások

Az értékesítési rendszer áramlásai Áramlások: termék - tulajdonjog pénz - információ Értékesítési út: klasszikus szereplők Nemzetgazdasági összefüggések (ÁKM) Vertikális marketingrendszerek irányított - szerződéses - vállalati jellemzők: célkitűzés - döntéshozatal munkamegosztás - hatalom koordináció - integráció

Az értékesítési rendszer funkciói (1) Tágabb megközelítés: kereslet és kínálat megfeleltetése térbeli-időbeli - mennyiségi - minőségi Vállalati megközelítés: üzletkötéssel (tranzakció) kapcsolatos eladás - vásárlás - kockázat logisztikai: fizikai jelleg áruforgalmat elősegítő Kereskedelem, árutermelés

Az értékesítési rendszer funkciói (2): logisztika Logisztika meghatározása, története Raktározás, készletezés, szállítás Logisztikai szolgáltató központok Költségátváltások a rendszerben Logisztikai menedzsment: input-output Termelővállalatok logisztikai költségei Benchmarking: legjobb követendő gyakorlat

Az év logisztikai menedzsere 2002 CZIEGLER Attila Hajdú-Bét Rt. logisztikai vezérigazgató helyettese Budapesti Likőripari Vállalat szállítási osztály Zwack, Coca Cola Amatil Duna Trans Kft. P and O Trans European Magyarország Voláncamion Rt. Övezeti kategóriáktól és szállított tömegtől függő belső és külső elszámolóárak A termékek nyomonkövetése Speditőrök előminősítése és folyamatos értékelése.

Az értékesítési rendszer funkciói (3): áruforgalmat elősegítő funkciók Pénzáramlás: bankok, biztosító társaságok vállalati pénzügyek Információáramlás vállalati MIR piackutatás, reklám Eladó-vevő adaptációja (Kornai) Elektronikus adattovábbítás (EDI), internet

Az értékesítési út Értékesítési út tervezése vertikalitás foka: push-pull szelektivitás: intenzív - szelektív (exkluzív) közvetítő kiválasztás: típus, cég utak száma egyidejűleg Centralizáció és decentralizáció A franchise: tudás átadás-átvétel különböző szervezeti formák CBA különböző termékkörök: gyorsétkeztetés