A marketing-információrendszer(1)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing információs rendszer
Advertisements

4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
Az üzleti terv.
Primer és szekunder kutatás
Üzleti terv.
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
Piackutatás (teszt).
Humánkineziológia szak
A Marketing Információs Rendszer MIR
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Piackutatás.
Bevezető előadás. Összegzően meghatározhatjuk úgy is a személyiséget, mint az egyén jellegzetes gondolkodási, érzelmi és viselkedéses mintáit, melyek.
Mérési pontosság (hőmérő)
Minőségmenedzsment 2. előadás
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
Dr. Szalka Éva, Ph.D.1 Statisztika II. VII.. Dr. Szalka Éva, Ph.D.2 Mintavétel Mintavétel célja: következtetést levonni a –sokaságra vonatkozóan Mintavétel.
Készítette: Magyar Orsolya
HACCP az élelmiszer-higiéniában
Kérdések a ZH-hoz.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Logisztika bevezető elemek.
A KÖZBESZERZÉSEKET TÁMOGATÓ OBJEKTÍV INFORMATIKAI RENDSZER 1.
Konzulens: Dr. Pitlik László
Marketinggyakorlat Marketingkutatás.
MARKETINGINFORMÁCIÓ-RENDSZER (MIR) ÉS A MARKETINGKUTATÁS
3. Előadás Marketing Információs rendszer
Kutatás Üzleti Információ Informatika 1081 Budapest, Csokonai u 3. Telefon: Fax: Az e-kormányzat és az elektronikus.
Marketingkutatás 3. szeminárium Nagy Gábor március. 29.
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Szervezeti viselkedés Bevezetés
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Matematikai eszközök a környezeti modellezésben
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Turizmus gazdaságtan 3..
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
A piackutatás alapjai E-Learning.
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / VÁLTOZTATÁSI TERVEK A MATEMATIKAÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEKBEN.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
Marketing információs
TERMÉKSZIMULÁCIÓ Modellek, szimuláció 3. hét február 18.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Vállalkozásmenedzsment I.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
A reklám centruma.
MARKETING IV. előadás Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék 1.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
SZÁMVITEL.
A kutatási program leírása
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
Üzleti terv.
A SZÁMVITELI TÖRVÉNY évi C. törvény
A marketinginformációs rendszer
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Üzleti terv.
Előadás másolata:

A marketing-információrendszer(1) Az információk jelentősége a modern korban Az információkkal szembeni követelmények Marketing- és vezetési-információrendszer Piackutatási folyamat Marketingmodellezés Piaci előrejelzés Jogi és etikai követelmények

Információkkal szembeni követelmények Relevancia és teljesség vizsgált jelenségre irányuljon Megbízhatóság hűség és torzításmentesség Időszerűség aktuális események tükrözése Mérhetőség

Marketingkutatás és MIR (1) A marketingkutatás olyan objektív, formális eljárás, amely a marketing-döntéshozatalt a gyakorlatban is alkalmazható információkkal látja el az adatok szisztematikus gyűjtése, elemzése és közlése révén.

Marketingkutatás és MIR (2) A marketing-információrendszeren a különböző külső és belső információk koordinált és folyamatos gyűjtését, feldolgozását, szelektálását, tárolását, áramoltatását és megjelenítését megvalósító rendszert értjük.

Vállalati funkcionális területek és információigény(1) Termelés gyártási átfutási idő Logisztika vállalati pontosság K+F új terméktulajdonságok kialakíthatósága Beszerzés új beszerzési források

Vállalati funkcionális területek és információigény(2) Pénzügy fizetési kedvezmények Munkaügy továbbképzési lehetőség Jog kiskapuk

Kutatási jelentés felépítése I. Kísérőlevél II. Címoldal III. Tartalomjegyzék IV. Bevezetés V. Vezetői összefoglaló VI. Módszertan VII. A kutatás eredményei VIII. Következtetések és javaslatok IX. Mellékletek

Piackutatás (1): Definíciók (1) Szekunder kutatáson a mások által létrehozott és közzétett, általában más kutatási célt szolgáló adatok megszerzését értjük.

Piackutatás (1): Definíciók (2) A primer kutatás még nem ismert és publikált, eredeti adatok saját kutatási célra történő megszerzését jelenti. Három fő formája: a megfigyelés, a megkérdezés, és a kísérlet.

Piackutatás (1): Definíciók (3) A kísérlet során a célcsoportba tartozó fogyasztókat meghatározott keretek között befolyásoljuk, s megkíséreljük a változásokat regisztrálni.

Piackutatás (2): Dichotómiák Demoszkópiai Ökoszkópiai Kvalitatív Kvantitatív Belső Külső Írásbeli Szóbeli Hazai Külföldi Egyéni Csoportos Laikus Szakértő Feltáró jellegű vizsgálat Standard FÓKUSZCSOPORT

Marketingmodellezés Problémamegértés Problémamegoldás Előnyök leíró modellek - piaci szimuláció előrejelző modellek - árreakció Problémamegoldás normatív modellek - új termékmodell Előnyök döntéshozók segítése objektív értékelés információk hasznosítása

Piaci előrejelzés Módszertani felkészültség Bázis/múlt alapján történő előrejelzés Hatótényezők elemzése Új helyzetek Heurisztikus módszerek Terméktesztek Labortesztpiac Próbaértékesítés sorozat

Megbízhatóság Megbízhatóság: kifejezi, hogy egy skála milyen mértékben ad konzisztens eredményeket, amennyiben a mérést a vizsgált jellemzőre megismétlik. Alfa-együttható. A belső konzisztencia mérőszáma, amely a skálatételek valamennyi lehetséges kétfelé osztásából adódó korrelációs koefficiensek átlaga.

Érvényesség Érvényesség annak a mértéke, hogy a megfigyelt skálaértékek között fennálló különbségek mennyire a vizsgálati egységeknek a mért jellemző tekintetében fennálló különbségeit és nem szisztematikus vagy véletlen hibát tükröznek. Fogalmi érvényesség. Az érvényesség egy típusa, amely azt a kérdést vizsgálja, hogy milyen fogalmat vagy jellemzőt mér a skála. Olyan elméleti kérdések merülnek fel, hogy vajon miért működik egy skála és a skála mögött húzódó elméletre milyen következtetések tehetők.

Crunch gondolati térkép Várakozás Íz Élvezet Termék tulajdonságok Érzelmi komfort Fizikai élvezet Termék image Adni és kapni Emlékeket ébreszt Fogyasztási alkalmak Ismertség Energikus Minőség

Piackutató cégek GFK Hungária Nielsen Szonda-Ipszosz Általános tanulmányok több iparágban (pl. lakásfelújítás) Nielsen Kiskereskedelmi-audit Márkakutatás Szonda-Ipszosz Nemzeti médiaanalízis Rádiónapló

Piackutatás etikai és jogi vonatkozásai (1) A kutatás alanyaival való viszony Jogi vonatkozások üzleti titok védelme személyiségi jogok védelme anonimitás biztosítása

Piackutatás etikai és jogi vonatkozásai (2) Versenytörvény (1996) Címvédelmi törvény (1995) Önszabályozó testületek Direkt Marketing Egyesület