A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
A direkt marketing fogalma
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Az árpolitika (ismétlés) Marketing-mix Ár fogalma Árpolitika
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
Versenyelemzés 8.fejezet.
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Fogalma, összefüggések
Árpolitika a turizmusban
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
A kurzus programja Dátum Témakör november 10.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A marketingkoncepció.
Reklámozás, Public Relations
Marketing alapismeret
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
Marketing alapfogalmak
Bauer András – Berács József
Globalizáció, avagy a nemzeti energiapolitikák alkonya MAGYAR ENERGETIKAI STRATÉGIÁK-műhelyvita június 2. Hegedűs Miklós GKI Energiakutató Kft.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Az értékesítési rendszer
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Az EEM helye a menedzsmentben
8. Az eladásösztönzés.
Az innováció forrásai.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
Nemzetközi kereskedelem
Marketing alapok Kopcsay László.
Készletgazdálkodás és logisztika
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Az árképzés szempontjai
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
A marketing jelentősége, fontossága Oktatás, szakirányú képzés Munkahelyi teamek, munkatársak Szakirodalom.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
az Akasztói Szikiponty
Marketing I. 7. előadás Árpolitika
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Operatív menedzsment és versenyképesség
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
A piac és a piacgazdaság
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Üzleti terv.
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
A marketinginformációs rendszer
Előadás másolata:

A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE

A marketing kialakulása Az ellátás fejlődése Keresleti piac kereslet > kínálat Egyensúly kereslet  kínálat Kínálati piac kínálat > kereslet A fejlesz-tés iránya Termésátlag-növelés A minőség javítása Termékhasz-nosság-növelés, árcsökkentés A termék-stratégia Mennyiségi Minőségi Választéki A szemlé-let Termelés-centrikus Termék-centrikus Fogyasztó-centrikus A tevé-kenység jellege KÖZELLÁTÁS LEBONYOLÍ-TÓ KERES-KEDELEM MARKETING KIALAKULÁSA

A marketing fejlődési szakaszai

I. szakasz: A vállalat fő feladata a termelés Gépesítés, modern munkamegosztás  Városiasodás, keresetek, kereslet növekedése A termelés ugrásszerű növekedése

Támadó értékesítési stratégiák jelennek meg II. szakasz: A piacok telítettsége felveti az eladás, mint tevékenység felértékelődését A termelés másodlagossá válik  A kereskedelmi vállalatok fejlődésnek indulnak Támadó értékesítési stratégiák jelennek meg

Az eladás-centrikus „marketing” tipikus eszközei Akciós fogyasztói árak Kereskedelem számára árengedmények Kilencesre végződő árak Vásárlásösztönző módszerek (pl. kuponok) Direkt marketing eszközök Levélrendelésű katalógus Szupermarketek, diszkontok, nagy bevásárló-központok

III. szakasz: A lehetséges vásárló igényei kerülnek a középpontba A marketing célja a vevők megismerése, igényeik kielégítése, a marketing elemeinek egységes kezelése.

 marketing-orientált szemlélet IV. szakasz: Figyeld a vetély-társadat, és érezd a társadalmi felelősség súlyát A fogyasztó mellett a vetélytársak nyomon követése is fontos  marketing-orientált szemlélet Figyelembe kell venni a társadalom általános igényeit is  fogyasztói érdekvédelem

Fogyasztó- vagy konkurenciaorientáltság? Fogyasztócentrikus Nem Igen Termék-orientáció Fogyasztó-orientáció Konku-rencia-centrikus Konkurencia-orientáció Marketing-orientáció