HKI, OHT, OMP Államigazgatási szervezetrendszer

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az ökológiai állapotértékeléshez szükséges monitoring rendszer felülvizsgálata - Komárom-Esztergom megye - Vásárhelyiné Tóth Ildikó Nemzeti Környezetügyi.
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
A hulladékgazdálkodás eredményei és jövőképe Magyarországon
Szelektív hulladékgyűjtés
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
Bevezetés Új hulladék keretirányelv (2008/98/EK):
Az Észak-Alföldi régió energiastratégiája
A hulladékgazdálkodás stratégiai kérdései
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
A látható és kezelhető környezeti zaj
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
A hulladékgazdálkodás előtt álló feladatok 2014-ig
A hulladéktörvény hatása a pályázati forrásokból megvalósult hulladékgazdálkodási projektekre április Köztisztasági Egyesülés.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
A környezetvédelem intézményrendszere
Az európai unió környezetvédelme. A tisztább, élhető környezetért Az Európai Unió több évtizedes munka eredményeként rendkívül átfogó környezetvédelmi.
Építési- és bontási hulladékok képződése és lehetséges hasznosításuk Eger november 17. Építőipari ásványi- és másodnyersanyagok (Az EU „SARMA” projekt.
Építési- és bontási hulladékok képződése és lehetséges hasznosításuk Szombathely május 3-5. A hulladékgazdálkodás szabályozása hasznosítási irányok.
A víz mint magyar EU-elnökségi prioritás
Szelektív hulladékgyűjtést népszerűsítő program
1 Svájci Hozzájárulás – Információs Nap Miskolc és Debrecen, május Szalóki Flórián Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
„ TEszedd ” ( 2011) „Önkéntesen a tiszta Magyarországért” Vidékfejlesztési Minisztérium Környezetügyért Felelős Államtitkárság Budapest dr. Rácz.
Hungarian Energy And Public Utility Regulatory Authority
Zalaegerszeg december 13.
Az Alsó-Tisza-vidéki Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség illetékességi területén talált német hulladékok.
Baranya Megyei Önkormányzat
„A legjobb és legolcsóbb hulladék az, amelyet meg sem termelünk!”
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
UMVP MB KAP albizottság, KAP-reform Papp Gergely Agrárgazdasági Kutató Intézet
A Stratégiai Monitoring Jelentés ÚMVP Monitoring Bizottság június 28., Budapest Dr. Maácz Miklós Főosztályvezető-helyettes Vidékfejlesztési Minisztérium.
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
Vince Péter MTA Közgazdaságtudományi Intézet
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
Legyen kevesebb autó, tisztább város, több zöld! – Ajánlások a Városi Környezet Stratégiához Hegyi Gyula Budapest, november 13. Fővárosi Közgyűlés.
Licencdíj és termékdíj, miért alternatíva?
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
1 A hulladékgazdálkodás szabályozásának eszközrendszere Dr. Dióssy László c. egyetemi docens.
Felkészülés a II. Országos Hulladékgazdálkodási Terv végrehajtására
Huba Bence igazgató Szombathely,
A hulladékgazdálkodással kapcsolatos szabályozás változásai
főosztályvezető-helyettes
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Magyar jogszabály évi XLIII. törvény a hulladékgazdálkodásról Forrás:
Az OHÜ évi tapasztalatairól és az idei feladatairól dr. Wégner Krisztina Főosztályvezető, Koordinációs főosztály január 24. Szombathely.
Újrahasznosítás: meddig éri meg?
Az Európai Duna Régió Stratégia a környezet- és természetvédelem szempontjából Dr. Rácz András környezet- és természetvédelemért felelős helyettes államtitkár.
AZ ÉGHAJLATVÁLTOZÁS VESZÉLYE ÉS A HAZAI KLÍMAPOLITIKA Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium február 27.
Kellenek-e hulladéklerakók Magyarországon?
Miskolc, március 20. Az Európai Unió Víz Keretirányelvének végrehajtását szolgáló KEOP A sz. Vízgyűjtő- gazdálkodási tervezési projekt bemutatása.
Áttekintés a magyar hulladékgazdálkodásról Dr. Hornyák Margit
Környezetgazdálkodás 1.
Seite Az újrahasználat jogi keretfeltételei Ausztriában.
„Az Országos Környezetvédelmi Tanács (OKT) napirendjén lévő, az ipart érintő aktuális kérdések” Előadó: Fekete-Nagyné Török Judit OKT gazdasági oldal tagja.
Erőforrás hatékonyság és Körkörös gazdaság tettek és tervek a kormány asztalán V. Németh Zsolt Környezetügyért, Agrárfejlesztésért és Hungarikumokért felelős.
Változások a hulladékgazdálkodás szabályozásban Kolozsiné dr. Ringelhann Ágnes Főosztályvezető Tokaj,2011.
Ember és környezetének viszonya
Globális változások-környezeti hatások és válaszok
Hulladékgazdálkodás – veszélyes hulladékok szállítása
ÖKO-ŐSZ PROGRAM Gondolkodjunk közösen
Az EU körkörös gazdaság koncepció Hartay Mihály MTVSZ hulladékgazdálkodási szakértő.
Rendszerszemléletű hulladékgazdálkodás ZÖLDEK Klaszter – a megújuló energia jövője a Közép-Dunántúli régióban 2013 szeptember Varsoft Kft. H-Solymár.
A VÍZGYŰJTŐ - GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA szakmai FÓRUM
a logger-használat kérdései
Dr. Szentesi Szilvia Földművelésügyi Minisztérium
Előadás másolata:

HKI, OHT, OMP Államigazgatási szervezetrendszer Dr. Dióssy László c. egyetemi docens

98/2008/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv (HKI = Hulladékgazdálkodási keretirányelv) → a tagállamoknak hulladékgazdálkodási tervet kell készíteniük Mo: Országos Hulladékgazdálkodási Terv 1. (OHT) 2003-2008 OHT 2. tervezete 2009-2020 jelenleg társadalmi egyeztetésen

HKI Az Európai Unió tagállamaiban a hulladékgazdálkodását átfogó szabályozását a 2008. december 12-én hatályba lépett HKI biztosítja. Intézkedéseket állapít meg a környezet és az emberi egészség védelme érdekében, amelyet a hulladékképződés és -gazdálkodás káros hatásainak megelőzése vagy csökkentése, valamint az erőforrás-felhasználás globális hatásainak csökkentése és e felhasználás hatékonyságának javítása révén kíván megvalósítani.

HKI 2020-ig a háztartásokból származó papír-, fém-, műanyag-, és üveghulladék, illetve egyéb, a háztartásokból származó, az említettekhez hasonló hulladék esetében az újrahasználatra való előkészítést és az újrafeldolgozást tömegében átlagosan minimum 50%-ra kell növelni. A nem veszélyes építési-bontási hulladék újrahasználatra történő előkészítését, újrafeldolgozását és az egyéb, anyagában történő hasznosítását 2020-ig tömegében minimum 70%-ra kell növelni.

HKI A hulladéklerakóktól történő eltérítését és a nagyobb arányú hulladékhasznosítást segíti elő az is, hogy 2015-ig elkülönített hulladékgyűjtési rendszert kell felállítani a háztartásokban képződő üveg-, fém-, műanyag- és papírhulladék vonatkozásában. A települési hulladék részeként lerakásra kerülő biológiailag lebomló szervesanyag-mennyiséget az 1995-ben országos szinten képződött a települési hulladék részét képező biológiailag lebomló szervesanyag-mennyiséghez képest 2016. július 1-ig 35%-ra kell csökkenteni.

OHT Tartalmazza hazánk hulladékgazdálkodással kapcsolatos hosszú távú szakmapolitikai elképzeléseit, bemutatja hazánk hulladékgazdálkodásának jogszabályi hátterét, majd hulladékáramonként feltárja az adott hulladékáram kezelésének jelenlegi helyzetét, a tapasztalt hiányosságokat, meghatározva az elérendő célokat és a megvalósításhoz szükséges eszközöket, intézkedéseket. Kitér valamennyi jelentős hulladékáramra és biztosítja a hatékony hulladékgazdálkodáshoz szükséges háttérismeretet, hosszú távú tervezési célokat, valamint azok megvalósításának lépéseit.

OMP Az Országos Megelőzési Program (OMP) az OHT részét képezi Tartalmazza a hulladékképződés megelőzésével kapcsolatos célkitűzéseket és az ezek elérése érdekében megvalósítandó intézkedéseket. Fő célja a gazdasági növekedés, és a hulladékképződés által okozott környezeti hatások közötti összefüggés megszüntetése.

OMP cselekvési programja 5 intézkedéscsomag 2014-20 között 1. Építési-bontási hulladék képződésének megelőzése; 2. Újrahasználat; 3. Zöld közbeszerzés; 4. Környezettudatos termelés és vállalati működés; 5. Szemléletformálás

Államigazgatási szervezetrendszer VM-en belül önálló Környezetügyért Felelős Államtitkárság Helyettes államtitkár 1.: környezet és természetvédelem, Környezet Fejlesztéspolitikai Főosztály feladatai közé tartozik a hulladékgazdálkodás ügye Helyettes államtitkár 2.: vízügy

Államigazgatási szervezetrendszer ÖHÜ 2011-ben alakult meg Kötelezettségei: közreműködés a környezetszennyezés megelőzésében, az ember és a környezet harmonikus kapcsolatának kialakításában, a hulladékok keletkezésének megelőzésében, valamint a keletkezett elkülönítetten gyűjtött hulladék hasznosításában

Államigazgatási szervezetrendszer Nemzeti Környezetügyi Intézet (NeKI) a VM háttérintézménye A szakpolitikai döntések tudományos megalapozottsággal történő meghozatalához nyújt segítséget. Állapotfelmérés, értékelés, monitoring, a szakpolitika és stratégia előkészítés, szabályozás, hatásvizsgálat, koncepciók, jogszabályok szakmai előkészítése, háttértanulmányok készítése, monitoring tevékenység, adatgyűjtés és -feldolgozás, jelentések készítése, ágazati informatikai rendszerek üzemeltetése, nemzetközi koordinációs feladatok ellátása, EU-s, nemzetközi és hazai projektek tervezésében és megvalósításában való közreműködés

Államigazgatási szervezetrendszer Hatósági feladatok ellátása: Első fokon: Környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi felügyelőségek (10 felügyelőség) Másodfokon: Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség

OKTVF szervezeti felépítése

Területi felügyelőségek Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség (Budapest) Alsó-Tisza-vidéki Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség (Szeged) Dél-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség (Pécs) Észak-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség (Győr) Észak-magyarországi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség (Miskolc) Felső-Tisza-vidéki Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség (Nyíregyháza) Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség (Székesfehérvár) Közép-Tisza-vidéki Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség (Szolnok) Nyugat-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség (Szombathely) Tiszántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség (Debrecen)

Érdekképviseletek, szakmai szervezetek HOE KSZGYSZ ZIP