Bilics Edit Projekt koordinátor 2011. május 12. Óvodai Szenzomotoros Integráció 2007-2011.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
KIÚT A HÁTRÁNYOS HELYZETBŐL Modell értékű program a Zalaegerszegi kistérségben Molnár Máté programigazgató Foglalkozta Társ – Társ a foglalkoztatásban.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
Minőségi oktatás létrehozása – Hátránykompenzáció közoktatási és kulturális szolgáltatások fejlesztésével és tartalmi modernizációjával Magyarhomorogon.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
A szakképzetlen, szociálisan hátrányos helyzetű, munkanélküli emberek (fiatalok) munkaerő-piaci és társadalmi (re)integrációjának elősegítése integrált.
TÁMOP / készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A MAGYAR VÖRÖSKERESZT BÁZISISKOLÁJA SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
1 A gyermekvédelmi szakellátás fővárosi sajátosságai és fejlesztési szükségletei „A gyermekvédelmi szakellátás fejlesztése Budapesten” Fővárosi Gyermekvédelmi.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Tervezett szenzomotoros tréning TSMT
NEVELÉSI TANÁCSADÓ munkatársai.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
A Hallgatói Mentorprogram célkitűzései Fejes József Balázs tanársegéd, SZTE BTK Neveléstudományi Intézet fejlesztési vezető, EDUCOOP-projekt.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Integráció és inklúzió
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Az Országos képesítési keretrendszer 0. szintje Katona Nóra ELTE, PPK, Pszichológai Intézet május 12.
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Telefon:72/
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A korai felismerés és a státuszdiagnózis jelentősége és konzekvenciái a nyelv- és beszédfejlődési zavarral küzdő gyermekek logopédiai terápiájában Konzulens:
„Referenciaintézmény kialakítása a II
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Cél: szövegértés fejlesztése – tanulás segítése
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Tájékoztató Az EFOP VAN HELYED
Előadás másolata:

Bilics Edit Projekt koordinátor május 12. Óvodai Szenzomotoros Integráció

Probléma-cél  A 6 éves gyermekek 33 %-a nem iskolakészült (Nagy József és munkatársai)  Az átlagos intellektusú, de tanulási, figyelmi és beilleszkedési zavarokkal küzdő tanulók aránya %. (Ayres, Cruickshank, Porkolábné, Sarkadi, Zsoldos).  Az általános iskolai tanulók több, mint 20 %-a nem tanul tovább vagy lemorzsolódik (2010-es KSH-adat.)  Budapest VIII. kerületében jelentősen rosszabbak a viszonyok a fővárosi átlaghoz viszonyítva CÉL: sikeres iskolakezdés elősegítése a hátrányos helyzetű populációban, pedagógus továbbképzés, Budapest VIII. kerületben

OEFI Óvodai Szenzomotoros Integrációs Modellprogramja Budapest VIII. kerületében A pedagógusok állapot és fejlődésvizsgálatra történő kiképzése Kiscsoportos tervezett szenzomotoros tréning (TSMT) tartására jogosító tanfolyamot elvégzése (BHRG) Kiszűrik a szenzomotorosan éretlen gyermekeket és heti 2-szer 45 percben fejlesztik őket egy asszisztenssel Nyomon követő vizsgálatok a fejlesztett és kontroll csoportnál  Jelenleg 173 gyermek szenzomotoros fejlesztő tréningen, 170 gyermek pedig kontroll csoportként vesz részt a Bp. VIII. kerületi projektben

Több év eredményei azt mutatják, hogy a tréning csoportokban nagyobb ütemű a fejlődés, mint a spontán érő kontroll csoportnál. Iskola érettség: Tornáztatott: x% érte el Kontroll: x% érte el

Program fenntarthatósága - intézményesülés Eszköz igény minimális

Köszönöm a figyelmet