Bilics Edit Projekt koordinátor május 12. Óvodai Szenzomotoros Integráció
Probléma-cél A 6 éves gyermekek 33 %-a nem iskolakészült (Nagy József és munkatársai) Az átlagos intellektusú, de tanulási, figyelmi és beilleszkedési zavarokkal küzdő tanulók aránya %. (Ayres, Cruickshank, Porkolábné, Sarkadi, Zsoldos). Az általános iskolai tanulók több, mint 20 %-a nem tanul tovább vagy lemorzsolódik (2010-es KSH-adat.) Budapest VIII. kerületében jelentősen rosszabbak a viszonyok a fővárosi átlaghoz viszonyítva CÉL: sikeres iskolakezdés elősegítése a hátrányos helyzetű populációban, pedagógus továbbképzés, Budapest VIII. kerületben
OEFI Óvodai Szenzomotoros Integrációs Modellprogramja Budapest VIII. kerületében A pedagógusok állapot és fejlődésvizsgálatra történő kiképzése Kiscsoportos tervezett szenzomotoros tréning (TSMT) tartására jogosító tanfolyamot elvégzése (BHRG) Kiszűrik a szenzomotorosan éretlen gyermekeket és heti 2-szer 45 percben fejlesztik őket egy asszisztenssel Nyomon követő vizsgálatok a fejlesztett és kontroll csoportnál Jelenleg 173 gyermek szenzomotoros fejlesztő tréningen, 170 gyermek pedig kontroll csoportként vesz részt a Bp. VIII. kerületi projektben
Több év eredményei azt mutatják, hogy a tréning csoportokban nagyobb ütemű a fejlődés, mint a spontán érő kontroll csoportnál. Iskola érettség: Tornáztatott: x% érte el Kontroll: x% érte el
Program fenntarthatósága - intézményesülés Eszköz igény minimális
Köszönöm a figyelmet