HR-klub 2011. február 16. Előadó: Hegedűs Márta Értékteremtő szolgáltatói kultúra HR eszközökkel.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szervezetfejlesztési Program
Advertisements

A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A stratégiai tervezés módszertana
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Emberi erőforrás menedzsment
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
© Homo Regius előadó: Kállai Mária, Szolnok Megyei Jogú Város alpolgármestere március Európai Területi Társulás és többszintű kormányzás konferencia.
Szervezetfejlesztési Program
SZEMÉLYZETI MARKETING
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
© 2004 Dankovics-Meuser-Kristóf-Horváth
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Szolgáltatási tevékenység controllingja Az outsourcing, mint értékteremtő folyamat.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató.
Kérdések a második zh-hoz
A HEM kialakulása és fejlődése
Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében 3. előadás.
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
II. Logisztikai tervezés
HUMÁN KONTROLLING.
Foglalkoztass okosan Foglalkoztass okosan A civilek foglalkoztatási lehetőségeiről Tóth István.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Szempontok az ÜT munkájának megtervezéséhez. ÜT munkájának területei 1.Az üzemi tanács belső tevékenységének megszervezése 2.üzemi tanács kapcsolata a.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető.

A befektetőbarát önkormányzat 2011 szeptember 23. Lunk Tamás.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Tapasztalatok az asztal két oldalán vezetőből tanácsadó Tapasztalatok az asztal két oldalán vezetőből tanácsadó Dr Máthé Ákosné HR vezető tanácsadó Interim.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
Kérdések a második zh-hoz
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Készítette: Farkasné Veres Edina
Humán-controlling.
SEEM alapok.
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

HR-klub február 16. Előadó: Hegedűs Márta Értékteremtő szolgáltatói kultúra HR eszközökkel

Mindent eldöntő pillanatok

Lehetséges értelmezések A „szolgáltatás” speciális áru, nincs mintadarab, ezért nehéz szabványosítani A szolgáltatás marketingszempontból egy nem fizikai természetű problémamegoldás Hard és soft tényezők együttese, ami emberi észlelésben, kapcsolatban realizálódik

Fókuszban a soft tényezők Értelmezési dimenzió –Szervezeti szintű szolgáltatói kultúra –Személyes szolgáltatói kultúra Alapelemek –Szolgáltatói arculat –Szolgáltatói munkakörbe illesztett munkaerő –Szolgáltatói kultúra

Helyzetelemzési dimenziók Szolgáltatói stratégia – szolgáltatói kultúra a szervezet dokumentumtárában Próbavásárlások Vevő/partnerelégedettség mérés A szervezeti kultúra és ezen belül a szolgáltatói kultúra minősége, kapcsolata Emberi tényezők a szolgáltatásban

Soft tényezők a HR rendszerben

Humán kontrolling Humán erőforrás gazdálkodás Munkaerő- gazdálkodás Munkaerő tervezés Operatív munkaerő gazdálkodás Teljesítmény- menedzselés Ösztönzési rendszer működtetése Személyzet- fejlesztés Munkáltató, mun- kavállaló közötti együttműködés Képzés Üzemi tanács Szakszervezet Belső nyilvánosság Integrált informatikai rendszer Pályakarrier- gondozás Folyamatszabályo- zásban való részvétel Szervezeti kultúra gondozása Szervezet- fejlesztés Munkakörök gondozása Humán stratégia

Szervezetfejlesztés Szervezeti kultúra –Értékmeghatározás –Szervezeti és szubkultúra –Értékazonosító cselekvés –Mérések Munkakörök gondozása –Cél tisztázás –Kompetencia meghatározás –TMR visszacsatolás

Munkaerő-gazdálkodás Munkaerő-tervezés –Front kontra backoffice –Kritikus pont: kieső idő –Mennyiség/minőség Operatív munkaerő-gazdálkodás –Toborzás, kiválasztás –Beillesztés

TMR - Ösztönzés Testreszabott TMR rendszerek –TKR –360° –SMART Ösztönzési rendszerelemek –Nyílt szó a munkafeltételekről –Relatív bérelégedettség –TMR-hez kötött bonusz –Helyzetfüggő vezetés

Személyzetfejlesztés kiindulópontja Stratégiai- és éves üzleti célok Szervezeti- és szolgáltatói kultúra Munkaköri kompetencia Szolgáltatói egység jellemzői TMR

Összeszerelésre váró elemek

Humán kontrolling Humán erőforrás gazdálkodás Munkaerő- gazdálkodás Munkaerő tervezés Operatív munkaerő gazdálkodás Teljesítmény- menedzselés Ösztönzési rendszer működtetése Személyzet- fejlesztés Munkáltató, mun- kavállaló közötti együttműködés Képzés Üzemi tanács Szakszervezet Belső nyilvánosság Integrált informatikai rendszer Pályakarrier- gondozás Folyamatszabályo- zásban való részvétel Szervezeti kultúra gondozása Szervezet- fejlesztés Munkakörök gondozása Humán stratégia

H á t o R s z á g e r ő s í t é s e

Értékláttatás Szolgáltatói kultúra lefordítása munkanyelvre Külső – belső szolgáltató kultúra harmonizálása „Cél-feladat-eredményelvárás” – CSP Humán alrendszerek szinergiába rendezése, működtetése Külső – belső nyilvánosság