Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

Az esemény vagy eseménysorozat katasztrófává minősítése Jogszabályi háttér § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről.
katasztrófa-veszélyeztetettsége Dr. Tóth Ferenc tű. dandártábornok
Békés Megyei Államigazgatási Kollégium ülése
A JOGHARMONIZÁCIÓ. Az államok konszenzusa alapján elfogadott, szerződéses és szokásjogi magatartási normák összessége, amelyek a nemzetközi jogalanyok:
BM OKF Országos Iparbiztonsági Főfelügyelőség
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
A védelmi bizottság elnökének katasztrófavédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
A kritikus infrastruktúra védelem nemzetközi háttere és a magyar nemzeti program kialakítása, az ebből fakadó szakmai feladatok Balatonföldvár, március.
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
Lakosságvédelmi intézkedések katasztrófaveszély időszakában
Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
A környezetvédelem intézményrendszere
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
gyakorlati bemutatóval egybekötött
A civil lakosság kapcsolódási, önkéntes szerepvállalásának lehetőségei
Állam munkavédelmi feladatai
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
Tűz-, polgári védelmi és katasztrófavédelmi igazgatás
A VESZÉLYHELYZETEK SZABÁLYOZOTTSÁGA
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Győr-Moson-Sopron Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság KÉSZEN AVÉSZBEN KÉSZEN AVÉSZBEN A viharokra történő felkészülés Győr-Moson-Sopron megyében Előadó:
A polgári védelem jogszabályi korszerűsítése a közigazgatási reform tükrében Előadó : Dr. Varga Imre mk. pv. ezredes PhD. főosztályvezető OKF Minősített.
a Seveso II. EU irányelvvel összefüggő
A megyei védelmi igazgatás helye és szerepe
Az erdők megelőző tűzvédelme Magyarországon (aktualitások, tervek)
Új kihívások a katasztrófavédelemben
Kibertér-biztonság és iparbiztonság Kossa György tű. dandártábornok
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT A KATASZTRÓFAVÉDELEMNÉL
Seveso Szakértői Csoport II. félévi Értekezlete Göd, november Tájékoztató a súlyos balesetek elleni védekezésről szóló szabályozás módosulásáról.
Katasztrófavédelem a védelmi igazgatás rendszerében
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében.
Az önkormányzat lakosságvédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §196/1996. (XII. 22.) Korm. rendelet a mentésben való részvétel szabályairól, a polgári.
A kitelepítés, kimenekítés, befogadás, visszatelepítés
Katasztrófavédelem válaszai a globális klímaváltozás
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
A települések polgári védelmi sorolásának szabályai Jogszabályi háttér § §114/1995. (IX. 27.) Korm. rendelet a települések polgári védelmi besorolásának.
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
A veszélyhelyzet kihirdetésének körülményei és tartalma Jogszabályi háttér: § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII.
Somogy Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság 2012.
Bonnyai Tünde pv. hadnagy Katasztrófavédelmi Tudományos Tanács
Változások a hazai zaj- és rezgésvédelmi védelmi szabályozásban
Munkahelyi egészség és biztonság
Tájékoztatás a polgármesterek katasztrófavédelmi feladatairól
EU szabályozás Vegyi anyagok és termékek. EU szabályozás Vegyi anyagok és termékek A vegyi anyagokra és termékekre vonatkozó EU irányelvek, állásfoglalások.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
Dr. Farkas Klára r. őrnagy
Dr. Dobó Marianna október 4..  vízkár elhárítás: az árvizek belvizek, helyi vízkárok, vízminőségi haváriák károkozó hatásának megelőzésére, csökkentésére.
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
dr. Nagy Ádám főosztályvezető Ipari és Építésgazdasági Főosztály
A raktározásra vonatkozó szabályozási tervek.
A VÁLTOZÓ ÉGHAJLATTAL ÖSSZEFÜGGŐ PROBLÉMÁK BEMUTATÁSA ( KATASZTRÓFAVÉDELEM K ÁRPÁT - MEDENCE )
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
kockázat risk Risiko Риск
Elmúlt évek eredményei, tapasztalatai
A tűz-, a polgári- és a katasztrófavédelem kérdései Hoffmann Imre tű. ddtbk. Hatósági Főigazgató-helyettes.
Az Állami Számvevőszék önkormányzati ellenőrzési tapasztalatai Előadó: Domokos László, az Állami Számvevőszék elnöke.
Veszélyes áruk vízi szállítása
Hulladékgazdálkodás – veszélyes hulladékok szállítása
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
A kapacitás fenntartási program a nukleáris biztonsági hatóság szemszögéből Hullán Szabolcs GTTSZ konferencia „atomenergia=ellátásbiztonság” november.
-1- Katasztrófavédelmi bírság és katasztrófavédelmi hozzájárulás Horváth Gergely tű. fhdgy február 9.
A kritikus infrastruktúra védelmi és információbiztonsági hatósági feladatokról Dr. Bognár Balázs tűzoltó ezredes főosztályvezető SEVESO III. regionális.
Nemzeti Energetikusi Hálózat
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
Mezőgazdasági termékek élelmiszerbiztonsága
Kárelhárítás Zöldi Irma OVF.
Előadás másolata:

Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai Seveso Szakértői Csoport 2009. II. félévi Értekezlete Göd, 2009. november 19-20. Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai Dr. Vass Gyula tű. Ezredes Ipari Baleset-megelőzési és Felügyeleti Főosztály Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság

Kritikus infrastruktúra védelmére vonatkozó katasztrófavédelmi feladatok Kritikus Infrastruktúra Védelem Európai Programjára tekintettel  2080/2008. (VI. 30.) Korm. határozat (a kritikus infrastruktúra védelmére vonatkozó nemzeti programról szóló Zöld Könyv alapján készült) az OKF-t jelöli ki az ipar területén belül a vegyi anyagok előállítása, tárolása és feldolgozása felelősének  OKF fő feladata: a kritikus infrastruktúra elemeinek folyamatos vizsgálata, a működéshez szükséges feltételek kidolgozásában való közreműködés, az önkormányzatok és a lakosság felkészítése, a kritikus helyzetek gyors és hatékony kezelése a rendszabályokra figyelemmel

Kritikus infrastruktúra védelem a Seveso II. Irányelv keretein belül A kritikus infrastruktúra védelme közös polgári védelmi és súlyos baleset-megelőzési feladat Katasztrófavédelem megelőző és felkészülési jellegű szakmai segítségnyújtása: érintett létesítmények, technológiák kiválasztása, várhatóan kialakuló csúcsesemények meghatározása, ipari baleseti eseménysorok fizikai hatásainak és a következményeinek elemzése és csökkentése, a külső védelmi tervek elkészítésében és a lakosság tájékoztatásában való szakértői közreműködés, veszélyhelyzeti kommunikáció, védekezési munkabizottságokban való részvétel.

Kritikus infrastruktúra védelem a Seveso II. Irányelv keretein belül A kritikus infrastruktúra védelme döntő részben a katasztrófavédelem ipari baleset-megelőzési szakterületen végzett tevékenysége keretében valósul meg. súlyos ipari balesetek elleni védekezés alapja: Seveso II. Irányelv (a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek veszélyeinek ellenőrzéséről szóló 96/82/EK tanácsi irányelv) az erre épülő 1999. évi LXXIV. törvény és annak végrehajtási rendelete a 18/2006. (I. 26.) Korm. rendelet ENSZ EGB Ipari Balesetek Országhatáron Túli Hatásairól szóló (Helsinki) Egyezmény /128/2001.(VII.13.)Korm.r./ EU súlyos ipari balesetek elleni védekezés területén fellépő terrorizmus elleni harc megelőzési és védekezési feladatai

Kritikus infrastruktúra védelem a Seveso II. Irányelv keretein belül A kritikus infrastruktúra védelmében az alábbi területeken történt jelentős előrelépés a Seveso II. Irányelv végrehajtása keretein belül: Katasztrófák (súlyos ipari balesetek) megelőzése és következményeinek csökkentése Szándékos károkozás, terrorcselekmények káros következményeinek csökkentése Termeléskiesés megelőzés

Kritikus infrastruktúra védelem a Seveso II. Irányelv keretein belül Súlyos ipari balesetek megelőzése és következményeinek csökkentése biztonsági dokumentáció (az üzemeltető bizonyítja, hogy az általa folytatott veszélyes tevékenység nem jár a meghatározottnál nagyobb kockázattal és minden elvárhatót megtett az esetleges súlyos balesetek megelőzésére és a következmények elhárítására), elfogadás csak akkor, ha a BJ/BE tartalma a valóságnak megfelel, az előbbi feltételek bizonyítottak, a kockázatok azonosítottak, a következmények csökkentése megvalósítható, veszélyességi övezet kijelölése.

Kritikus infrastruktúra védelem a Seveso II. Irányelv keretein belül Szándékos károkozás, terrorcselekmények káros következményeinek csökkentése kiválasztásra kerültek a különösen veszélyes anyagokkal foglalkozó és a lakosságot, lakott településeket veszélyeztető veszélyes ipari üzemek, a veszélyelemzés kiterjed a terrorcselekmények, a dominóhatás és a szándékos károkozás eseteire is, az engedélyezési és felügyeleti ellenőrzési rendszer része a külső okok bekövetkezését megelőző intézkedések és technikai eszközök megfelelőségének vizsgálata, eljárások, eszközök beépülnek az üzem biztonsági irányítási rendszerébe és belső védelmi tervébe.

Kritikus infrastruktúra védelem a Seveso II. Irányelv keretein belül Termeléskiesés megelőzés a termeléskiesés megelőzéséhez meghatározásra kerültek az esetlegesen fellépő veszélyek és a megelőzési intézkedések, szorosan összefügg a veszélyeztetettség elemzéssel, illetve a biztosító társaságok tevékenységével, a személyi és technikai eszközöket érintő intézkedési sorok itt is beépülnek az üzem biztonsági irányítási rendszerébe és a belső védelmi tervébe.

Kritikus infrastruktúra védelem a Seveso II. Irányelv keretein belül Eredmények a kritikus infrastruktúra védelmében: hatósági engedélyezési és felügyeleti ellenőrzési rendszer működtetése, felügyeleti ellenőrzések periodikus tartása, külső védelmi tervek és lakossági tájékoztató kiadványok készítése, lakosság egyéni védőeszközzel való ellátása, vegyi monitoring, valamint lakossági riasztó és tájékoztató rendszer (MoLaRi) kiépítése, ENSZ EGB Egyezménynek, államok közötti együttműködésnek a biztosítása A katasztrófavédelem eleget tesz a kritikus infrastruktúra védelmében végzendő feladatainak.

Köszönöm a figyelmet!