Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
Tehetségazonosítás gyakorlata
A Hallgatói Mentorprogram működése
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Tanévnyitó értekezlet
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
Iskolánkról.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Tehetségpont létrehozása
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Méltányossági elvek a közoktatásban
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A gyakorlatvezető mentor
Showcasing and Rewarding European Public Excellence © Európai Közigazgatási Díj – EPSA 2013 Hogyan pályázzunk?
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Az Új Széchenyi Terv - Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program keretében kiírt TIOP /1 kódszámú, Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése.
HUMÁN TISZK TÁMOP /1-2F számú projekt Szolgáltatásszervezési csoport beszámolója július 02.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
Matematika munkaközösség
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.

Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
Határtalanul II. MédiaMánia határon innen és túl BGA-12-HA /13 Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium Karcag.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
A MENTOR(H)ÁLÓ KLUB szélesre tárja kapuit!
ügyvivő szakértő, országos versenyszervező
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
A tanárképzés szerkezete
A felvételi eljárás elemei
Tájékoztató 10. osztályosoknak
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Pályaválasztási szülői értekezlet
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
TÉMAVEZETŐI TÁJÉKOZTATÓ KMDI ÚJ KÉPZÉSI RENDJE
főosztályvezető-helyettes

A felvételi eljárás elemei
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
KÖZOKTATÁSI VEZETŐ III. szemeszter
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon EGYÉNI TEHETSÉGGONDOZÓ MENTOR PROGRAM a Lévay József Református Gimnázium és Diákotthonban Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon

TARTALOM I. A MENTOR program célja II. A MENTOR program felépítése III. Jelentkezés, beválogatás IV. Tevékenységek V. A program lezárása

I. A MENTOR program célja A mentor program célja iskolai keretek közti egyéni fejlesztési lehetőséget biztosítani a beválogatott tehetséges tanulóknak.

II. A MENTOR program felépítése 2.1. Pályázat a mentor programba. A mentor-programba pályázat útján, vagy meghívás útján lehet bekerülni. A pedagógus és a tanuló közösen nyújtja be pályázatát. Egy mentor egy tanévben legfennebb 2 tanuló mentorálasát végezheti. Tanulói pályázat Tanári pályázat

2.2. A beválogatás kritériumai Tanulmányi eredmény Korábbi versenyeredményei Szaktanári jellemzés Motiváltság (mérés) Kreativitás (mérés) Előző tanév mentor programjáról benyújtott beszámoló BEVÁLOGATOTT TANULÓK

3. A mentor-program tevékenységei (1) A pályázat benyújtásakor a mentor a tehetséggondozó tevékenység tervezetét készíti el, amelynek tartalmaznia kell a mentori program konkrét céljait a tervezett kimeneti tevékenységeket (tudományos dolgozat, versenye(ke)n való részvétel, önálló kutatómunka, stb) egyéni fejlesztési terv vázlatot

3. A mentor-program tevékenységei (2) Kedvező döntés után a mentor egyéni fejlesztési tervet készít a tanuló számára, amely tartalmazza a heti rendszerességű foglalkozások tematikáját is, az alkalmazott egyéb tehetséggondozó tevékenységeket, a tanuló számára felkínált évközi és nyári szünet alatti tevékenységeket.

4. A mentor feladatai Heti két órában az előzetesen elkészített tehetséggondozó munkaterv szerinti egyéni tehetséggondozó foglalkozást vezet a mentorprogramba beválogatott tanulónak. Irányítja a tanuló szakmai felkészülését, felkészíti versenyekre, illetve olyan szakmai programokra, amelyeket az országos tehetséggondozó szervezetek középiskolás tanulók számára szerveznek Féléves és év végi beszámolót készít a tevékenységéről.

5. A tanuló feladatai A mentorprogramba beválogatott tanuló a program elindítása után választott, de kötelező feladatként végzi a tehetséggondozó tevékenységet, A tanulónak meg kell jelennie a foglalkozásokon, a mentor által előírt tevékenységeket pontosan el kell végeznie. Részt vesz a tehetségprogramban megjelölt versenyeken, és azokon a tehetséggondozó tevékenységeken, amelyeket mentora számára javasol. Lehetőség szerint részt vesz egy nyári, a szakterületét érintő tehetséggondozó táborban, amely költségeinek legalább felét az intézmény téríti. Féléves és év végi beszámolót készít a tevékenységéről.

A mentor-program hatékonyságát és eredményességét mérő indikátorok Beszámolók elkészítése Mentor értékelése Versenyeken részvétel, versenyeredmények Önálló kutatás, dolgozat, egyéb ezzel összefüggő produktum A Lévay Tudományos Diákkörben szülők előtt bemutatott előadás

A mentornak mindent meg kell tennie azért, hogy a tevékenység rendszeres és sikeres legyen. Ha a tevékenység a tanulónak felróható ok miatt hiúsul meg, vagy a mentor annak hatékonyságát elégtelennek ítéli, kezdeményezheti a program megszüntetését. A mentorprogramba való beválogatás egy tanévre szól. A tanév végi értékelésen a munkaközösség-vezetők véleményének kikérése után az intézmény vezetősége dönt arról, hogy a tanuló a következő tanévben automatikusan bent marad a programban, vagy újra pályázhat.

ARANYOSOK GÁLÁJA