Készítette: Serly Dániel

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az igazmondók illetve lovagok mindig igazat mondanak, a hazugmondók illetve lókötők mindig hazudnak, a szeszélyesek, normálisok hol igazat mondanak, hol.
Advertisements

Hogyan értékeljünk Moodle-ban? Papp Gyula CONSEDU BT. MoodleMoot 2012 – Gödöllő.
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ
Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
Viselkedésformák a csoportban
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Virtuális oktatási környezet kialakítása
Komplex Instrukciós Program
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
A deviancia összetett fogalma
Kiskunhalas környékének talajai
8.C OSZTÁLY KÉSZÍTETTE: KUTTOR CSABA. TALÁLKOZÁSUNK M ár óvodában is összetalálkoztunk, de más-más csoportokban voltunk. Az 1. osztályban találkoztunk,
Műveletek logaritmussal
A többszörös összehasonlítás gondolatmenete. Több mint két statisztikai döntés egy vizsgálatban? Mi történik az elsõ fajú hibával, ha két teljesen független.
Méltányossági elvek a közoktatásban
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
Programozási alapismeretek 10. előadás
Tols vs. MKK-Apol Kontinens 34 A kezdetek Eleinte a Tols nem volt jelen a K34-en olyan mértékben hogy az gondot okozzon akármelyik ellenséges klánnak.
Bizonyítási stratégiák
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
SZOCIALIZÁCIÓ A KORTÁRSCSOPORTBAN
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Magasabbrendű idegtevékenység
Kell –e érzékenyíteni a munkáltatókat? Csapó Gábor OSGOOD Szolgáltató Az OFA FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban című TÁMOP – /
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J.. u. 1. E 610. Dr. Margitay Tihamér 10. óra.
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Konformitás A viselkedés változása abból a célból, hogy ragaszkodjon a létező társas normákhoz Társas normák – széles körben elfogadott szabályok melyek.
Mindenütt a földön Vágynak valami jó után,
Bevezetés a filozófiába
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
Hilary Putnam: Time & Phisical Geometry Körtvélyesi László.
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
Antropológia VI A szabad akarat II.. Kierkegaard Az emberek valóban ostobák. Azokkal a szabadságokkal, amelyek valóban az övék, nem élnek, hanem olyanokat.
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Az iskola az én szememmel Iskolánk diákjai a fent említett pályázatra készítettek diafilmeket, melyek közül a következőt véltük a legjobbnak.
Az iskoláskor küszöbén
New View Beszámoló a tanulókkal történt interjúról.
– SQL 3: SELECT - 1. – Tarcsi Ádám, január 31. Adatbázis gyakorlat.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Adatbázis-kezelés 3-4. Adatok lekérdezése utasítás általános formája SELECT [ALL/DISTINCT] {*/, …, } FROM [ ], …, [ ] [WHERE GROUP BY, …, HAVING ORDER.
Szakértői bizonyítás a büntető eljárásban
Címlap Betekintés a valószínűségszámításba Keszei Ernő ELTE Fizikai Kémiai Tanszék
Programozási alapismeretek 10. előadás. ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 10.2/  Kiválogatás + összegzés.
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
Módszerek 5/5.
2013/14.. A megvalósítás éve számokban  11 partnerintézmény  összesen 330 óra  iskolánként 3x10 óra  kísérletek 4 természettudományos tárgyból  40.
Internet a családban Székely Levente –
Témahét a laborban 2015 Német Nemzetiségi Általános Iskola
Jegyzetkészítés 5/17.
Analóg jel, digitális jel
“Tudásprofil változása” Németh Gergely Szervezetpszichológus COVΛ - BKF.
Készítette Csapó Levente 9.e osztályból A kettes számrendszer.
HÁLÓZAT Maximális folyam, minimális vágás
KÉRDÉSEK VÁLASZOK. KÉRDÉSEK Minden első vizsgálatos gyermeket a Nevelési Tanácsadóba kell-e küldeni, akkor is, ha például egy tanuló tapasztalhatóan alacsony.
ZRINYI ILONA matematikaverseny
Tanár a hálózati tanulásban – változó tanárszerepek Fodorné Tóth Krisztina PTE
Év végi értekezlet.
Magasabb rendű idegtevékenység
Legyen Ön is Milliomos! A játék beállítása:
8. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége Ii.
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
3. osztályban.
8. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége I.
Előadás másolata:

Készítette: Serly Dániel danidee@elte.hu TEKINTÉLY ÉS TANULÁS Készítette: Serly Dániel danidee@elte.hu

Miről lesz szó? Az ember mindennek keresi az értelmét McHugh kísérlete Az ember behódol a tekintélynek Milgram kísérlete Az embert befolyásolja a tömeg akarata, véleménye Arch kísérlete Következmények

McHugh kísérlete Alanyok: feladatuk, hogy 10 igen nem kérdést tegyenek fel a tanácsadónak, akit nem látnak. Tanácsadó: randomra ad igen-nem válaszokat, ezt az alanyok nem tudják. Eredmény: Az alanyok mégis értelmét keresik a válaszoknak, csak kevesen jönnek rá, hogy nincs értelmük.

2. A TEKINTÉLYRŐL - Milgram kísérlete -

Milgram kísérlete Előzmény: My Lai vérengzés Viet-nam-ban Mi az oka? Egyedi eset, vagy nem? Személyiségzavar?

Milgram kísérlete Szerepük: Kísérleti alany ~ tanár Beépített ember ~ diák

Milgram kísérlete A tanár elektrosokkot használ. Max. 450 Volt, 15 voltonként növelhető a feszültség Diák ront  tanár: elektrosokk Kísérletező utasíthatja a tanárt, hogy növelje az elektrosokk feszültségét

DE: Igazából nincs áram, a diák (azaz a beépített ember) színlel. Milgram kísérlete DE: Igazából nincs áram, a diák (azaz a beépített ember) színlel. Kérdés: Hányan lennének képesek arra, hogy kiadják a max. feszültséget?

Milgram kísérlete Miért??? Válasz: Szakemberek szerint: 0.1% Laikusok szerint: 1% Valójában: legalább 10%. A kísérlet egyes változataiban az emberek 2/3–a. Miért??? Mert a kísérleti alanyok szoronganak amiatt, hogy meg kell felelniük a kísérletezőnek

Milgram kísérlet - eredmény

3. A CSOPORT NYOMÁS- GYAKORLÁSÁRÓL - Asch kísérlete -

Asch kísérlete Résztvevők: Sok beépített ember Egy kísérleti alany Résztvevőket berakják egy terembe Feladatuk: annak eldöntése, hogy változó hosszúságú vonalhármasokban melyik ugyanolyan hosszú, mint az eredeti?

Asch kísérlete Kulcsmomentum: A beépített emberek a feladat bizonyos pontjaiban direkt hibáznak. Eredmény: A kísérleti alanyok 32%-a nem hisz a saját szemének, és a többiekkel ért egyet.

Következmény az osztályterem kritikus terület befolyásolhatóság tekintetében. tanár feladata: segítse elő a diák kritikus gondolkodásának fejlődését, és intellektuális kezdeményőkézségét, a tekintély hatása és az osztály nyomásával szemben.

A természetes tendencia a tárgy dominanciája és a tanuló alárendeltsége felé halad.

VÉGE