"Tudásdepó-Expressz" Az úniós pályázatok sokaságában a könyvtárak fejlesztését a "Tudásdepó-Expressz" konstrukció volt hivatott segíteni. Az első (TIOP)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Támogató Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében „Képzés, foglalkoztatás szakembereknek” tárgyú felhívás.
Advertisements

Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése „Tudásdepó-Expressz” BÁCSALMÁS.
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Országos könyvtári fejlesztések a tanulás támogatására
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
A dunakeszi Kölcsey Ferenc Városi Könyvtár szolgáltatás fejlesztése, képzési szerepének erősítése TÁMOP /1/KMR.
Hálózatban a jövőnkért
TIOP /1 Haizler Lászlóné Bük, november 12. Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése – „Tudásdepó Expressz”  A könyvtárak.
TÁMOP / Békés – Tudásdepó – Expressz A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Tehetségpont létrehozása
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
A könyvtár mint a felnőtt képzés helyszíne Tapasztalatok a Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központban.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A-11/ Tájékoztató a „Hálózatban a jövőnkért” TÁMOP A-11/ pályázatról.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Kisalföldi Tudástár szolgáltatásainak horizontális és vertikális bővítése a hatékony információátadás érdekében TÁMOP A-11/ Projektnyitó.
A Miskolci Egyetem TÁMOP projektjének záró rendezvénye Országos Széchényi Könyvtár Budapest, június 21.
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Hálózatban a jövőnkért. Pályázatunk Beadása: május 30. Projekt ideje: – Elnyert összeg: Ft.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (TIOP) ( ) Tudásdepó-Expressz.
A projekt könyvtári fejlesztéssel kapcsolatos tapasztalatai, különös tekintettel az ALEPH-re.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű képzési.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
„BAJAI-INFO-LÁNC” Két nyilvános könyvtár együttműködése szolgáltatásaik fejlesztésében, a használók nem formális és informális tudásának bővítése az élethosszig.
„BAJAI-INFO-LÁNC” Két nyilvános könyvtár együttműködése szolgáltatásaik fejlesztésében, a használók nem formális és informális tudásának bővítése az élethosszig.
Az Új Széchenyi Terv - Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program keretében kiírt TIOP /1 kódszámú, Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei európai uniós források segítségével ( ) Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály Egyetemi Könyvtárigazgatók.
és segíteni az embereket, akik hozzá akarnak férni ezekhez.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Társadalmi Megújulás Operatív Program „Tudásdepó-Expressz”- A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig.
Könyvtári konstrukciók az Új Magyarország Fejlesztési Terv Operatív Programjaiban Szakmai tájékoztató a városi könyvtárak számára Országos Széchényi Könyvtár.
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei a TÁMOP-ban és a TIOP-ban Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály „A könyvtárak fejlesztési lehetőségei.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
DÉMÉTER PROGRAM AZ ABA-NOVÁK KULTURÁLIS KÖZPONTBAN TÁMOP 3.2.3/09/ „Építő közösségek”, közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért.
TIOP-1.2.3/08/ Nagykun Tudásdepó-Expressz Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúrafejlesztése.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
„Olvasási és digitális kompetenciák fejlesztése könyvtári szolgáltatásokkal. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és hatékony tanulás szolgálatában”
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
Biztos Kezdet Gyerekházak
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
Hálózatban a jövőnkért. TÁMOP A-11/ Tantestületi tájékoztató
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
TÁMOP / „Tudásdepó Expressz” Új szolgáltatások Zala megye könyvtáraiban –élethosszig tartó tanulás könyvtári környezetben február.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„Tudásdepó - „ Tájékoztató a magyarországi könyvtári rendszer fejlesztési irányairól és eredményeiről Sörény Edina vezető tanácsos Emberi Erőforrások Minisztériuma.
Adatbázisok használata a tájékoztatási gyakorlatban Dr. Nagy Enikő Csomád,
VÁLTOZÓ KÖNYVTÁR A VÁLTOZÓ VILÁGBAN „Megőriztük a régit, s megújultunk az időben, ahogy kell.” Csukás István.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Nyilvánosság biztosítása a TIE projektben
TÁMOP az OSZK-ban A nemzeti könyvtár az élethosszig tartó tanulásért országos és intézményi fejlesztések a tanulás szolgálatában az állományok hozzáférhetőségének.
Előadás másolata:

"Tudásdepó-Expressz" Az úniós pályázatok sokaságában a könyvtárak fejlesztését a "Tudásdepó-Expressz" konstrukció volt hivatott segíteni. Az első (TIOP) fordulóban meghirdetett pályázat modern eszközök beszerzését tette lehetővé, míg a második (TÁMOP) fordulóban a szolgáltatások fejlesztáse kapott hangsúlyt. Mindkettőnek a formális oktatás segítése volt a célja, a tanulást segítő sajátos könyvtári lehetőségek felhasználásával. A pályázat egyik kiemelt célcsoportja volt a gyermek- és ifjúsági korosztály. A másik kiemelt célcsoport a leszakadó térségek felnőtt népessége, akik számára a fejlesztések, a kulturális szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés lehetőségét teremtette meg. Az élethosszig tartó tanulásban való részvétel a könyvtárakban kétirányú: a használók képzése mellett folyamatosan gondoskodni kell a könyvtárosok tudásának fejlesztéséről is. A pályázat erre vonatkozóan is lehetőséget adott, sőt határozott elvárásai voltak.

A projekt címe BAJAI-INFO-LÁNC Két nyilvános könyvtár együttműködése szolgáltatásaik fejlesztésében, a használók nem formális és informális tudásának bővítése az élethosszig tartó tanulás érdekében. Könyvtárunk mindkét fordulóban részt vett. A TIOP pályázat keretében megvalósította a szükséges eszközök beszerzését. Akkor négy vidéki könyvtárral konzorciumban pályáztunk. A szolgáltatások fejlesztése érdekében a város másik nyilvános könyvtárával fogtunk össze, és sikerrel valósítottuk meg a vállalt feladatokat.

A projekt jellemzői A támogatás formája vissza nem térítendő mértéke 100 %-ban elszámolható összege ,-Ft A megvalósítás formája két tagú konzorcium ideje Project szakmai megvalósításában részt vett 1 fő könyvtári szakember napi 2 órás munkaidőben 1 fő informatikus szakember napi 1 órás munkaidőben 1 fő gazdasági szakember havi 12 órában A konstrukció a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) keretében jelent meg.

TÁMOP-3.2.4/08/ a közösen megvalósítandó célokat a projekt által előírt, és kínált lehetőségeket felhasználva a következő teljesítésekkel valósította meg. A bajai Ady Endre Városi Könyvtár és Művelődési Központ A projekt bemutatása

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek I. Az egységes országos lelőhely-nyilvántartás elveihez igazodó könyvtári elektronikus katalógusok, adatbázisok kialakítása, fejlesztése; Az adatbáziskezelő-szoftverfejlesztési munkák elvégzését közbeszerzési eljárás keretében oldottuk meg. A nyertes pályázó 6 fő könyvtáros illetve adatrögzítő munkatársat alkalmazott ennek a feladatnak az elvégzésére. Az adatbővítés rekord felvitele az integrált könyvtári rendszer adatbázisába megtörtént. Dokumentumaink retrospektív feldolgozását befejeztük, a korábban felvitt rekordokat kiegészítettük, így a teljes állományunk számítógépes nyilvántartása megvalósult.

Búcsúzás az adatrögzítő lányoktól

Kapcsolódó választható tevékenységek, szolgáltatások Helytörténeti és helyismereti információk hozzáférhetővé tétele a könyvtári honlapon A pályázat keretében 9000 új rekordot rögzítettünk az integrált rendszerünkbe katalóguscéduláról. Elkészült egy Bajára vonatkozó és visszakereshető adatbázis, egy évfordulónaptár és egy fotótár, régi bajai felvételekből. Lehetőségünk nyílt egy elektronikus kiadvány megjelentetésére, mely szintén helyi vonatkozású. Könyvtárunk „Sugó” irodalmi körének, 12 éven át rendszeresen megjelenő kiadványaiból állítottuk össze egy antológiát. Több mint oldal, közel MB helyismereti anyagot digitalizáltunk, ezek kereshető (pdf) formátumban a honlapunkról elérhetőek.

Bajai évorduló naptár a honlapon

Régi bajai fotók tára

Digitális irodalmi antológia

Honlapunkról elérhető helyismereti kiadványok

Tóth Kálmán emlékalbum címoldala

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek II. Interaktív könyvtári honlapok, portálok kialakítása a tanulási szükségleteknek és a különböző felhasználói csoportok igényeinek megfelelően; Az intézményünknél időközben fellépett szervezeti átalakulás (összevonás) miatt, át kellett alakítani a korábbi web-lap struktúrát Elkészült honlapunk német-, angol-, horvátnyelvű és vakbarát változata. Külön felületet alakítottunk ki a gyermekeknek szánt tartalmaknak.

Könyvtár és Művelődési Központ összevonása

Honlapunk német nyelvű változata

Honlapunk angol nyelvű változata

Honlapunk horvát nyelvű változata

A fogyatékkal élőket a honlap a vakbarát verziója segíti az információk elérésében.

Az „Újdonságok polcá”-n minden dokumentum-típusra vonatkozóan az új beszerzéseinkből látható annotált, képpel illusztrált válogatás. A „Programok, rendezvények, foglalkozások” menüponton lehet tájékozódni az intézményben zajló eseményekről. A tudáspróbára vállalkozó látogatókat játékos és komolyabb online tesztek, feladatok várják. A vendégkönyvben jelezhetik véleményüket, ötleteiket. A galériában található képek több témakörben idézik vissza a rendezvények hangulatát, a kiállítások anyagát. Interaktív gyermekkönyvtári honlap kialakítása

A közvetlen kapcsolat lehetőségét biztosítjuk a gyermekek számára

Az újdonságok polca

Online tudáspróba

Kép a galériából

Kapcsolódó választható tevékenységek, szolgáltatások Kulturális és közhasznú tartalmak hozzáférhetővé tétele a könyvtári honlapon; Honlapunkról elérhető a Bajára, és kistérségére vonatkozó ismereteket tartalmazó újonnan kialakított közhasznú adatbázis. (

Baja és környéke cégei (több mint tízezer adatot tartalmaz)

Baja és környéke civil szervezetei (száznál több adatot tartalmaz)

Az elérhetőségeken túl térkép segít a cég megtatálásában

Árajánlatot lehet kérni a rendszerben lévő cégektől, termékre vagy szolgáltatásra.

Helyi buszok mentrendje

Újabb és újabb nyereményjátékok teszik vonzóbbá az oldalt

Tovább bővítettük honlapunk interaktivitását az információk és digitális tartalmak korlátlan elérését biztosító szolgáltatásokkal (beiratkozás, dokumentumok keresése, előjegyzése, kölcsönzési idő meghosszabbítása, beszerzési javaslatok). Kapcsolódó választható tevékenységek, szolgáltatások Távoli elérésű, esetenként 24 órán keresztül elérhető könyvtári online szolgáltatások megvalósítása;

A belépés után, személyre szabott szolgáltatások várják a látogatót

Az olvasáskultúra fejlesztése, a könyvtári szolgáltatások népszerűsítése, lebonyolítása - különös tekintettel az iskoláskorúakra, a hátrányos helyzetűekre; Kötelezően megvalósítandó tevékenységek III. „Storigami” elnevezésű biblioterápiás foglalkozásokat indítottunk, az olvasáskultúra fejlesztése, a könyvtári szolgáltatások népszerűsítése céljából. Résztvevői hetedikesek, mind hátrányos családi környezetben élnek. A biblioterápia lehetőséget kínál, a gyermekek olvasás- és személyiségfejlődésének segítésében. Lényege a művek élményszintű feldolgozása, a személyes problémák megoldásának segítése irányított olvasás és megbeszélés révén. Segítségnyújtásról van szó, közvetett módon, az irodalmi műből kibontható hatás révén. Kifejezhetik nemtetszésüket, elmondhatják, hogy ők ebben a helyzetben hogyan cselekedtek volna. Rögtön visszajelzést is kaphatnak a többiektől, ezáltal kialakíthatnak egy mindenki által elfogadott viselkedésmódot. Ösztönzést kapnak arra, hogy eszmékre és érzelmekre reagáljanak.

Biblioterápiás foglalkozás, a jól teljesített feladatok jutalmazása

Emléklap és „úniós” bögre

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek III. A FONI-val (Fogyatékosok Nappali Intézetével) együttműködve, a mozgásszervi, érzékszervi, értelmi sérült, illetve autista gyermekeket, fiatalokat és fiatal felnőtteket szintén bevonjuk a drámapedagógiai valamint a biblioterápiás foglalkozásokba, hozzájárulva a nem formális és informális tudásuk gyarapításához. Az olvasás népszerűsítése náluk a felolvasott történetek vagy mesék értelmezésével valósul meg összekötve fejlesztő játékkal, bábozással az élmények rajzban való kifejezésével.

A városban található valamennyi iskolával konstruktív együttműködést eredményező kapcsolatunk van. Minden korosztály részére könyvtárbemutató és –népszerűsítő foglalkozásokat tartunk, tapasztalataink szerint ezek után gyakrabban és tudatosabban keresik szolgáltatásainkat. Kötelezően megvalósítandó tevékenységek III.

Kapcsolódó választható tevékenységek, szolgáltatások A könyvtárhasználatra irányuló – kizárólag a könyvtárakban megvalósuló – digitális és információkeresési készségeket fejlesztő helyszíni és online programok; A felhasználók részére a könyvtárhasználatra irányuló a digitális információkereséshez szükséges kompetenciák elsajátítása és fejlesztése érdekében tanfolyamokat szervezünk. INFOSULI elnevezéssel (10x24 órában), a szenior korosztályt részesítettük előnyben, segítve őket a digitális írás-olvasás tudás elsajátításában, az elektronikus információhordozók világában való tájékozódásban, ezzel megteremtve számukra az élethosszig tartó tanulás, információhoz jutás lehetőségét.

Nyugdíjasok az INFOSULI-ban

Kapcsolódó választható tevékenységek, szolgáltatások Meghirdettük a „Könyvtárbarát család” és a „Könyvtárbarát iskola” cím elnyerésének lehetőségét. A címet és a vele járó oklevelet decemberben kapják meg a gyermekkönyvtárat leggyakrabban látogatók, műsoros vendéglátás keretében.

„Könyvtárbarát család” oklevél átadása

Könyvtárbarát családok karácsonyi összejövetele

A városi „Ifjújági Napok” programhoz kapcsolódó könyvtári rendezvény

A vendég Szélkiáltó Együttes, megzenésített irodalmi alkotásokat ad elő Köszönjük a Katona József Könyvtárnak az együttműködést!

Kapcsolódó választható tevékenységek, szolgáltatások Idegen nyelvek oktatása, tanulása „Az angol nyelv tanítása digitális tábla segítségével” címmel előadás sorozatot índítottunk, ahol az érdeklődők ismerkedhettek az új módszer lehetőségeivel.

A pályázati konstrukcióban megvalósuló fejlesztésekkel kapcsolatos szaktudás fejlesztése, legalább egy fő könyvtári munkatárs részvételének biztosítása útján a vonatkozó könyvtárszakmai akkreditált továbbképzéseken; Kötelezően megvalósítandó tevékenységek IV. Dolgozóink közül 4 fő szaktudását fejlesztette azzal, hogy részt vehettek - a pályázat keretében – akkreditált továbbképzéseken. Témakörök: „A könyvtáros, mint felnőttoktató” „Interaktív portálok üzemeltetése könyvtári környezetben” „Vezetési ismeretek”

Kapcsolódó választható tevékenységek, szolgáltatások könyvtári munkatársak számára a pályázati konstrukcióban megvalósuló fejlesztésekkel kapcsolatos, indokolt tanfolyamok szervezése, a tanfolyamokon való részvétel biztosítása (min 120 óra/fő/képzés) Intézményünk adott helyet a „Vezetési ismeretek” c. akkreditált négy modulból álló, 120 órás képzésnek. A résztvevők zöme Bács-kiskun megyéből érkezett. Könyvtárunk két fővel képviselte magát.

A régi könyvek termében, megfelelő feltételekkel tudtuk biztosítani a képzést

Csoportkép, a tanfolyamon végzett kollégákról

Tárgyi beszerzések Végül megemlítek párat azokból a tárgyakból, amelyek a pályázat révén gazdagítják intézményünk szolgáltatásait. Bútorok Vásároltunk zárható irattartó szekrényt a pályázat anyagának elkülönített és biztonságos tárolására Irodai, és tájékoztatói asztalokat, polcokat, 6 db üveges vitrint kiállításokhoz, az internetező gyerekeknek számítógép asztalokat, székeket

Adminisztratív feladatok ellátásához íróasztal, székkel

Zárható, elkülönített szekrények a projekt dokumentáció tárolására

Számítógépes asztal, székkel a gyermekrészlegben

Polcok a digitális hordozóknak

Tájékoztató, információs pontok megújulása

Helyi világítással felszerelt vitrinek, a kiállításokhoz

Tárgyi beszerzések Adathordozók A 200 db üres DVD, 4 db nagykapacitású külső adattároló, 2 db pendrive nagyrészt a helyismereti gyűjtemény adatmentésére szolgál.

Tárgyi beszerzések Ajándéktárgyak Számos könyvvel, könyvvásárlási utalvánnyal és ajándékkal tudtunk a vetélkedőinken, foglalkozásainkon résztvevőknek kedveskedni.

Ajándékozás, gyermekkönyvtári foglalkozáson

Ajándékozás, az ifjúsági olvasás népszerüsítő napon

Szép emlék a Sztorigami foglalkozásról

Utószó Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Szeretnék köszönetet mondani a projekt sikeres végrehajtásában részt vevő minden kollágának és közreműködőnek.