Www.fszk.hu/dobbanto Az adaptivit á s szeml é lete é s m ó dszerei Lénárd Sándor ELTE PPK 2007.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
Mire lehet/ne jó az iskola?
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
A fejlesztés hatása a szervezetre
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A tanulók társas helyzete az iskolában
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
Kompetensek lettünk? június 27..
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A digitális állampolgárság neveléstudományi kontextusban Perjés István ELTE, PPK.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az óvodai tevékenységterv
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Mire lehet/ne jó az iskola
Inklúzív nevelés Magyarországon
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Tervezési folyamat.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

Az adaptivit á s szeml é lete é s m ó dszerei Lénárd Sándor ELTE PPK 2007

Hogyan csin á ljam? Mit csin á ljak vele?

V á ltoz á s … 1 1. A gyermekkép változása – heterogén gyerekcsoportok – szociokulturális különbségek – egyenlőség, esélyegyenlőség, esélyteremtés, – – egyéni sajátosságok szelektív iskolarendszer

V á ltoz á s … 2. Információ robbanása – csúcstechnológia – hatalmas mennyiségű információ – praktikus ismeretek, új kompetenciák – modern kommunikációs eszközök

V á ltoz á s … 3. A tanulásról alkotott tudás – ismeretátadás – szemléltetés pedagógiája – cselekvés pedagógiája – konstruktivizmus a tanár saját „tanulásfelfogása”

V á ltoz á s …. tömegesedés információ robbanás technikatanulásfelfogások nyitottság, empátia, alkalmazható ismeretek modern eszközök reflektív szemlélet Az egyén optimális fejlődésének segítése, az egyénhez igazodó tanulásszervezéssel.

Az egyéni sajátosságok figyelembe vétele Iskola Pedagógus

A dokumentumokban  jól megfogalmazott célok  operacionalizálás  diák szükségletek  tevékenységkínálat Intézményi lehetőségek I.

Az oktatási folyamatban  az oktatás tartalma (új kompetenciák), új kompetenciákúj kompetenciák  rugalmas szervezeti keretek (osztálybontás, nívócsoport, feladatra szerveződő team),  szervezési módok (egyéni, pár, csoport, frontális) egyéni, pár, csoport, frontálisegyéni, pár, csoport, frontális  szervezeti formák (45’, főtantárgy, blokk,epocha) (45’, főtantárgy, blokk,epocha)(45’, főtantárgy, blokk,epocha)  módszerek (kooperatív, projekt, esettanulmány). kooperatív, projekt, esettanulmánykooperatív, projekt, esettanulmány Intézményi lehetőségek II.

Az egyéni sajátosságok figyelembe vétele Hogyan??? A tanulásszervezést az egyén alapvető szükségleteihez kell igazítani!

A szükségletek szerepe ÖnmegvalósításÖnbecsülésTársasBiztonságiFiziológiai MASLOW Kapcsolat Kompetencia Autonómia

Megváltozó pedagógus szerep Modern gyerekek dolgoznak, gyerekek dolgoznak, megfigyel kérdez, előkészíti az új egyéni feladatot visszajelez, reflektál T A N U L Á S ? ! ?

Megváltozó vezetői szerep Kettős szerep: 1.A vezető manageri szerepében a szervezeti komplexitással birkózik meg. A sikeresen betöltött manager szerep eredménye a belső hatékonyság, a szabályozott, zökkenőmentes belső működés. 2.A leader szerep ezzel szemben a szükséges változásokra koncentrál. A sikeresen betöltött leader szerep eredménye a környezeti kihívásokat felismerő és azokra megfelelő választ adó megújulni képes szervezet.

Köszönöm a figyelmet!