Horváth Zsolt Schnádenberger Gábor Varjas Viktor

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÉRDEKES PONTOK KINYERÉSE DIGITÁLIS KÉPEKEN. BEVEZETÉS  ALAPPROBLÉMA  Jellemzőpontok detektálása mindkét képen  Kinyert pontok megfeleltetése  Megfeleltetések.
Advertisements

A Szállítási feladat megoldása
A ló.
A Powerpoint használata (gyorstalpaló)
Match Move Juhász Endre Muhi Kornél Urbán Szabolcs Számítógépes látás projekt.
Tv tuneres Monitorok Asus T1.
STAF - StarFactory Project Programozott csillagászat.
1 AIBO Robotfoci Bodor László IAR Bevezetés AIBO RoboCup AIBO RoboCup Célok Célok Rendszer elemei Rendszer elemei Megvalósítás terve Megvalósítás.
A Green House Irodaház építésének Organizációja
Horváth Zsolt Schnádenberger Gábor Varjas Viktor
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
Adatbevitel egérrel.
ALAKZATOK TRANSZFORMÁCIÓJA ÚJ KÉPSÍKOK BEVEZETÉSÉVEL
Foltkeresés tüdő röntgen képeken
Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László
Térbeli infinitezimális izometriák
IKT: Információs és kommunikációs Technológiák
Mozgó Objektumok Detektálása és Követése Robotkamera Segítségével
Ipari képfeldolgozás projekt I. mérföldkő
Balogh Tamás, Koós Krisztián, Laczi Balázs, Tari Tamás 2013 Tavasz.
Intelligens ébresztő óra Számítógépes látás projekt 2011.
Prototípuskészítés Verilog nyelven Screen Saver Készítette: Mészáros Péter.
Grafika a programban Készítette: Pető László. Bevezetés Valójában nem a célobjektumra rajzolunk, hanem annak festővászon területére (canvas). Csak olyan.
Perifériák.
Küszöbölés Szegmentálás I.
MICROSOFT OFFICE EXCEL. Indítása  Start - Minden program – Microsoft Office – Microsoft Office Excel  Asztalról az ikonjára dupla kattintással.
 1. dia: Bemutakozó  2. dia: Tartalom  3. dia: Fogalmak  4. dia: Mi a hasznosság??  5. dia: Általános I.  6. dia: Általános II. táblázat  7. dia:
,,Én így tanítanám az informatikát”
Rétegek használata GIMP képszerkesztő programban
Egyéni animáció készítése
Programozás C-ben Link és joint Melléklet az előadáshoz.
Emelés fejállásba és kézállásba kísérletek
A rendszeres szociális ellátás hatása a gazdasági aktivitásra és a segélyezett romák életmódjára Kiss Eszter OTDK 2011.
Deli Zsófia, Pálfi Ágnes
Panoráma Ahoz,hogy „szélesvásznú” vetítést kapjak a Fájlok- Oldalbeállításnál,a szélességet 12 hüvelykre,a magasságot 6.5-re állítottam be. Lehet nem is.
Gabriel Garcia Márquez: 13 jó tanács az élethez
Másolás és áthelyezés. Másolás 1. Kijelölni a mappát amit másolni akarunk (ráklikk) 2. A bal egérgombot folyamatosan lenyomva a „fogd és vidd” módszerrel.
A RAJZOLÁS A GYERMEK SZÁMÁRA TERMÉSZETES KIFEJEZÉSI ESZKÖZ
Fejmozgás alapú gesztusok felismerése Bertók Kornél, Fazekas Attila Debreceni Egyetem, Informatikai Kar Debreceni Képfeldolgozó Csoport KÉPAF 2013, Bakonybél.
Ipari képfeldolgozás projekt II. mérföldkő
Intelligens Felderítő Robotok
A másodfokú függvények ábrázolása
Számegyenesek, intervallumok
A számítógép ergonómiája
Prezentáció a prezentációról
Vetületi ábrázolás alapjai
Térszemlélet, időérzék fejlesztése
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Informatikai Automatizált Rendszerek Konzulens: Vámossy Zoltán Projekt tagok: Marton Attila Tandari.
Kézmozdulat felismerő rendszer
ADATBÁZISKEZELÉS ŰRLAPOK.
ELTE WIFI Beállítási útmutató MS Windows XP-hez
Mai számítógép perifériák
Csatolások az elektron és magmozgás között, energiafelületek kereszteződése A rögzitett mag közelités (kb. az adiabatikus közelités) A Born-Huang Hamilton.
Számítógépes grafika I. AUTOCAD alapok 2. előadás.
Gimp – animációk (1. rész)
Hosszúság mérése Szalisznyó lászló 9.b.
A Függvény teljes kivizsgálása
Bevezetés - Vonalak. Koordinátarendszer Windows form x y Az y lefelé nő Transzformáció a hagyományosra x Eltolás y Ellentett és eltolás.
SZÖVEGSZERKESZTÉS III. ~ KARAKTERFORMÁZÁS ~
SZÖVEGSZERKESZTÉS IV. ~ BEKEZDÉSFORMÁZÁS ~
Máté: Orvosi képfeldolgozás12. előadás1 Három dimenziós adatok megjelenítése Metszeti képek transzverzális, frontális, szagittális, ferde. Felület síkba.
Geometriai feladatok programozása Geometriai programozás Szlávi Péter ELTE IK Média- és Oktatásinformatika Tanszék 2010.
Számítógépes programok használata
Fejmozgás alapú gesztusok felismerése Bertók Kornél, Fazekas Attila Debreceni Egyetem, Informatikai Kar Debreceni Képfeldolgozó Csoport KÉPAF 2013, Bakonybél.
Több irányú, alaksablonok nélküli épület detekció légiképeken Manno-Kovács Andrea, Szirányi Tamás Elosztott Események Elemzése Kutatócsoport MTA SZTAKI.
V 1.0 Programozás III. Gyakorlás. V 1.0ÓE-NIK, 2014 Gyakorlás –Feladat: Tic Tac Toe játék –Szabályok: A játékosok felváltva teszik le a jelöléseiket.
3D megjelenítés eszközei
Szövegszerkesztés Összefoglalás.
Előadás másolata:

Horváth Zsolt Schnádenberger Gábor Varjas Viktor Virtuális Egér Horváth Zsolt Schnádenberger Gábor Varjas Viktor Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011

Feladat Egérmozgás és alapvető egérműveletek megvalósítása olcsó webkamera segítségével. Mozgás Jobb klikk Dupla klikk Bal klikk Objektum megragadása Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011

Megkötések A program helyes működéséhez megfelelő fényviszonyok szükségesek: Nappali világosság (de nem közvetlen napfény). Megfelelő mesterséges megvilágítás. Fekete „egérpad”, de lehetséges, hogy tetszőleges háttérrel működni fog. Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011

Algoritmusterv Az algoritmus első lépése egy zajszűrés (pl.: Gauss), amely a zajos kamerakép miatt kell. Szeretnénk egy olyan képet kapni, amelyen kizárólag kéz-pontok szerepelnek. Erre több ötlet is van. Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011

A kéz-pixelek kinyerése 1. A küszöbölés önmagában nem elég, mert az egérpadon kívüli pontok zavaróak. 2 körlap elhelyezése az egérpad 2 átlós sarkában, majd Hough-transzformáció és kördetektálás. Ha megvannak a körközéppontok, akkor tökéletes szegmentálást lehet elérni a külső terület kinullázásával. Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011

A kéz-pixelek kinyerése 1. A két körlap elhelyezése: Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011

A kéz-pixelek kinyerése 1. Kördetektálás és korrigálás: Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011

A kéz-pixelek kinyerése 2. RGB helyett 2D normalizált szintér: 𝑟= 𝑅 𝑅+𝐺+𝐵 , 𝑔= 𝐺 𝑅+𝐺+𝐵 Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011

Egérmozgás Az egérmozgást minimumkereséssel oldottuk meg: a szegmentált képen felülről lefelé haladva megkeressük az első kéz-pixelt. Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011

Egérmozgás A tényleges kurzormozgást a körök által meghatározott téglalapnak a monitorra történő leképezésével oldjuk meg. 𝑋𝑚𝑜𝑢𝑠𝑒= 𝑥 −𝐾1𝑥 𝐾2𝑥−𝐾1𝑥 ∙𝐻𝑜𝑟𝑖𝑧𝑜𝑛𝑡𝑎𝑙𝑅𝑒𝑠 Y𝑚𝑜𝑢𝑠𝑒= 𝑦 −𝐾1𝑦 𝐾2𝑦−𝐾1𝑦 ∙𝑉𝑒𝑟𝑡𝑖𝑐𝑎𝑙𝑅𝑒𝑠 A 2D normalizált szintér esetén természetesen az egész kép leképezésével. Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011

Kattintás Konvex burok meghatározása: Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011

Kattintás A hüvelyk és a mutató ujjak távolságát mérve állapítjuk meg, hogy történte-e „bal egér” kattintás: Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011

Kattintás A dupla kattintást pedig akkor jön létre, ha adott időintervallumon belül 2 bal kattintás történik. Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011

Kattintás A „jobb egér” kattintást pedig a tenyér széttárása jelenti. Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011