Kérdések a második zh-hoz

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Advertisements

Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 9.
Üzleti terv.
A tervezés mint menedzsment funkció
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Műszaki ellenőrképzés
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Marketingmenedzsment 2008
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Vállalkozások pénzügyi-számviteli mutatói
Kérdések a ZH-hoz.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
Reklámozás, Public Relations
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Termelésmenedzsment Production Management
A controlling és vezetői számviteli rendszer architektúrája
Adatgyűjtés Kérdőív és kérdéstípusok Kérdőívek nyíltak és rövidek legyenek Kérdéstípusok: –Nyitott –Zárt –Többszörös válaszlehetőség –…
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Az EEM helye a menedzsmentben
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Stratégia célrendszer
Vállalatgazdaságtan VII
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
A vállalkozás környezete március március március 28.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft). Üzleti terv Üzleti koncepció„Pénzügyi” terv Befektető tájékoztatása, pótlólagos pénzügyi forrás szerzése Folyamatos.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Vállalkozások pénzügyi-számviteli mutatói. 1. Likviditási mutatók Arányszámok, amelyek a rövid lejáratú kötelezettségek likvid eszközökkel való fedezettségét.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Üzleti terv bemutatása
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez?
Üzleti terv.
1. Stratégiai tervezés és marketing
Üzleti terv.
Előadás másolata:

Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz

Pénzügyi-számviteli mutatók 1. Likviditási mutatók: arányszámok, amelyek a rövid lejáratú kötelezettségek likvid eszközökkel fedezettségét mérik. 2. Tőkeszerkezeti (eladósodottsági) mutatók: az összes eszköz/jövedelem/ cash flow és adósság arányát mutatják 3. Működési mutatók: a menedzsment eredményességét mérő mutatók, amelyeknek két fajtája 3.1. Jövedelmezőségi mutatók 3.2. Hatékonysági mutatók

A vállalat céljai és küldetése A küldetés főbb területei Vállalati célok Vállalatok érintettjei Az ösztönzési rendszer, Maslow-piramis

Marketing Marketing stratégia Alapvető feladatai, célja A marketing mix elemei

Marketingstratégia elemei és feladata Piaci szegmentáció feladata, célpiac kiválasztása

Termékpolitika A fogyasztói igények kielégítésére szolgáló termékek körének és tulajdonságainak meghatározására, valamint a fogyasztónak való bemutatására vonatkozó elvek és módszerek összessége Összetevői: a) termékszerkezet megválasztása b) termék-életciklus kezelése c) termék bemutatása

A TERMÉK-ÉLETCIKLUS ELMÉLET FŐBB JELLEMZŐI Célja, bemutatása (rajz – értelmezés) Tipikus marketingjellemzői az egyes szakaszokban 1. bevezetés, 2. növekedés, 3. érettség, 4. hanyatlás Termékfejlesztés feladatai

Árpolitikai stratégia készítésének lépései Árpolitikai célok kiválasztása A kereslet meghatározása Költségek becslése Versenytársak ármagatartásának elemzése Árképzési módszerek Promóciós árképzés

Értékesítési politika Célja Feladata Lépései Főbb értékesítési csatornák

Kommunikációs politika Elemei Reklám fogalma, alapvető jellemzői, alaptípusai Lehetséges reklámcélok (sorrend)

Eladásösztönzés Eladásösztönzés Lényege, eszközei, feladata Közönségkapcsolatok PR Lényege, feladata és az imázs Külső és belső PR Eszközei

A stratégiai és az operatív menedzsment különbsége Stratégiai menedzsment Operatív menedzsment Komplex helyzetek és egyedi megoldási módszerek Rutinszerűen kezelhető helyzetek, gyakran alkalmazott döntési szabályok A szervezet egészére ható, alapvető fontosságú döntsek A szervezet egyes részeit és az elszigetelt üzleti funkciókat érintő döntése Hosszú távú hatások és következmények Rövid távú hatások és következmények 12

Stratégiai menedzsment Stratégia fogalma Stratégiai tervezés és menedzsment Vállalati cél és stratégia kapcsolata A vállalati stratégia típusai – a kialakítás módja szerint Stratégiai menedzsment 3 eleme A stratégiai menedzsment folyamata A Porter-féle öt erő (iparág-elemzési) módszer

A stratégia 5 P-je A vállalati stratégia típusai a kialakítás módja szerint, ezek jellemzése Stratégia típusai a versenyhelyzet szerint, ezek jellemzése

A vállalati stratégia típusai – a kialakítás módja szerint Vállalkozói típusú stratégia Adaptív típusú stratégia Tervezői típusú stratégia Ezek jellemzői

Tág környezet (PESTEL módszer) BCG – mátrix Sikeres és sikertelen termék utak SWOT-elemzés Vállalatvezetési modellek

Például ilyenek Mi BCG – mátrix és mire használják? (4 pont) Mit jelent a jövedelmezőség és milyen típusú jövedelmezőségi mutatókat ismer? (4 pont) Melyek a termék-életciklus főbb szakaszai, milyen marketing eszközök használhatók a ciklus egyes szakaszain? (5 pont) Melyek a kommunikációs politika elemei! Jellemezze őket röviden! (5 pont) Milyen likviditási mutatókat ismer? Értelmezze ezeket röviden! (5 pont) Melyek a főbb árképzési módszerek? Jellemezze őket röviden! (5 pont) Mi a reklám fogalma, alapvető jellemzői, alaptípusai? (5 pont) Mit értünk a vállalat küldetésén és milyen tényezők határozzák meg? (5 pont) Rajzolja fel és értelmezze a termék-életgörbét, értelmezze az egyes szakaszokat! (5 pont)

Melyek az árpolitika stratégia készítésének lépései? (5 pont) Mit értünk promóciós árképzésen? Írjon legalább 3 példát a promóciós árképzésre! (5 pont) Melyek a kommunikációs politika elemei! Jellemezze őket röviden! (5 pont) Mi a különbség a küldetés és a jövőkép között? (5 pont) Mi a stratégia 5 P-je? (5 pont)