„Nem mondunk le senkiről” zászlóshajó program A Program szervezeti keretei 2007. október 3.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kistérségek. A kistérségek jellemzői • Abaúj-Hegyköz (legfejletlenebb)  Budaörs (legfejlettebb) *3,4 (komplex mutatóban) (1998-ban *2,7 volt) • 1996.
Advertisements

ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A Kőszegi és Felső-Répcementi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma Munkáltatói Fórum Csepreg március 19.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Ugrás az első oldalra Területi kohézió a fejlesztéspolitikában Dr. Szaló Péter szakállamtitkár Területi kohézió a fejlesztéspolitikában Dr. Szaló Péter.
Ugrás az első oldalra Területi kiegyenlítés: fejleszteni vagy fejlődni. Pécs, szeptember 14. Bajnai Gordon önkormányzati és területfejlesztési miniszter.
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Bevezetés, akciótervek, pályázatok, végrehajtás, intézményrendszer Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
A z LHH program aktuális kérdései Kullmann Ádám, LHH Fejlesztési Programiroda Szentendre, május 27.
Legyen jobb a gyermekeknek!
Kísérlet a roma integráció szempontjainak fokozott érvényesítésére: a leghátrányosabb helyzetű kistérségek programja Kullmann Ádám, Nemzeti Fejlesztési.
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
A leghátrányosabb helyzetű kistérségek támogatása az Államreform Operatív Program keretében ápr. 29. Kullmann Ádám.
Ugrás az első oldalra Az Új Magyarország Fejlesztési Terv fejlesztési lehetőségeiből adódó önkormányzati feladatok Önkormányzatok Napja szeptember.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály Tervek, célok, eredmények
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Az ÚMVP intézményrendszere
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány évi számok Támogatási programok és fejlesztések.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Dr. Brebán Valéria főigazgató Dombóvár - Roma Fórum.
Budapest Investment Zrt. 1 A kistérségek fejlesztéspolitikájának végrehajtói  Polgármesterek  Vállalkozások  Több célú kistérségi társulások – Elnök.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
OFA Hálózat évi tevékenységei
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
TÁMOP / Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért május 31. TERÜLETFEJLESZTŐK SZAKMAI MŰHELYE.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
„Kistérségi integrált projekttervek ” Szombathely,
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Új Magyarország fejlesztési terv Területi együttműködés, kistérségek szerepe Bajnai Gordon fejlesztéspolitikáért felelős kormánybiztos.
Civilek a területfejlesztésben Dr.G.Fekete Éva MTA RKK, Miskolc.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Nem mondunk le senkiről – a Sárospataki kistérségben sem! Komplex felzárkóztató programok készítése a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben ÁROP /B.
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A gazdaságfejlesztés finanszírozási lehetőségei Dr. Szegvári Péter Stratégiai Igazgató.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Gyermekszegénység elleni program a hevesi kistérségben TÁMOP /
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése ÉMOP 1. Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
„Út a munkához” program tapasztalatai
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Helyi Foglalkoztatási Együttműködések az Edelényi kistérségben
Előadás másolata:

„Nem mondunk le senkiről” zászlóshajó program A Program szervezeti keretei október 3.

I. Rövid Program-ismertető Célok, célterületek, eszközök

1.1. A „Nem mondunk le senkiről” ZH program célja A leghátrányosabb helyzetű kistérségek hanyatlásának megállítása, gazdasági és társadalmi integrációjának, felzárkózásának elindítása Ennek szolgálatában Az ÚMFT és az ÚMVP források abszorpciós képességének helyi (kistérségi) maximalizálása

1.2. A Program célterülete  A területfejlesztés hazai kedvezményezési rendszerébe beépítve kerül meghatározásra  Az OTK-ban előírtaknak megfelelően azon leghátrányosabb helyzetű kistérségek köre, amelyekben az ország népességének 10%-a, 1 millió ember él  A leghátrányosabb helyzetű kistérségek = a lehatárolás célját szolgáló komplex mutató legalacsonyabb értékei alapján a 67/2007. (VI. 28.) OGY Határozat szerint  A kedvezményezett kistérségek száma: kistérség

1.3. Az elsődleges célterület – 10 % lakosság-arány, 33 kistérség

1.4. Az elsődleges + a másodlagos célterület – 15 % lakosság-arány, = 47 kistérség

1.5. A Program eszközrendszere Eljárásrendi kedvezmények: ROP-ok, GOP, ÚMVP mintegy 200 Mrd Ft többlet forrás abszorpció biztosítására  Plusz pont  Plusz támogatás intenzitás  Enyhített feltételrendszer Dedikált források, mintegy 34 Mrd Ft  TÁMOP és TIOP Plusz szolgáltatások a Programiroda szervezésében (kiemelt projektek, 1 + 0,7 Mrd Ft)  VOP és ÁROP (pénzügyi és komplex programozási, mentorálási szolgáltatások) Más kiemelt projektek főként TÁMOP finanszírozásban (mintegy 5 Mrd Ft)

1.6. A legfontosabb döntésre váró kérdések 1. A Program eszközrendszere és hatóköre 2. A Program szervezeti keretei

II. Javaslat a szervezeti keretekre Kistérségi talapzat, szakmai konzorciumok

2.1. A végrehajtást segítő szervezeti keretek Központi és kistérségi elemekből állnak Szimmetrikus elrendezésűek  Döntéshozás Központi szint: Stratégiai Irányító Bizottság (SIB) Kistérségi szint: Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsa (TKTT Tanács)  Döntés-előkészítés Központi szint: Tervezési Koordinációs Bizottság (TKB) Kistérségi szint: A TKT Tanácsának Kistérségi Fejlesztési Bizottsága  Munkaszervezet Központi szint: Központi Programiroda (KPI) Kistérségi szint: Kistérségi Fejlesztési Iroda (KFI)

2.2. A kistérségi szint részletezése - 1: döntéshozatal Döntéshozatal, kistérségi partner: a TKT Tanácsa Kistérségi döntés-előkészítés: A TKT Tanácsának Kistérségi Fejlesztési Bizottsága (15-21 fő)  Elnök: a TKT tanácsának elnöke vagy megbízottja  Szavazati joggal rendelkező tagok a TKT mikrotérségeit képviselő polgármesterek (3-5 fő), a periférikus elhelyezkedésű, gyenge érdekérvényesítésű falvakat képviselő polgármesterek (2-5 fő), a kisebbségi önkormányzatok képviselői (2-5 fő) a civil szervezetek és a vállalkozók delegátusai (2-5 fő)  A szakmai oldal képviseletében szavazati jog nélküli tagok a fő közszolgáltatások képviselői (intézményvezetők, 3-5 fő) a munkaügyi központ képviselője (1 fő)  A helyi vidékfejlesztési közösség(ek) ill. LEADER csoport(ok) képviselője (1-2 fő)

2.3. A kistérségi szint részletezése - 2: menedzsment Kistérségi Fejlesztési és Programiroda  ÚMFT Tanácsadó Hálózat (NFÜ)  Önkormányzati és Térségi Koordinátor Hálózat (ÖTM)  ÚMVP – Vidékfejlesztési Tanácsadó Hálózat Vezetéssel megbízott tanácsadó hálózat: kijelölendő! Feladatok:  Komplex kistérségi felzárkóztató programok készítése (meglévők frissítése, kiegészítése, pótlása)  Hálózat-építés  Ügyfélszolgálat  „Akciótervezés” (kistérségi program akciótervekbe illesztése)  Monitoring Szakmai háttérszolgáltatások: regionális szerveződésű konzorciumok – komplex programozás: kiemelt projekt  Projekt gazda: Promei KHT.  Szakmai irányítás: Programiroda

2.4. Tematikus metszet - 1: kialakítandó állandó munkacsoportok Folyamatsegítés és felzárkóztatás  Kistérségre-szabott, részvételi alapú komplex tervezés és programozás (ÁROP 1.1.)  Mentorálás, mediálás a fejlesztés ágensei számára (ÁROP 1.1. és/vagy TÁMOP )  Közösségi animáció a leszakadt társadalmi és etnikai csoportok integrálására (TÁMOP ) Gyermekközpontú felzárkóztatás  TÁMOP 5.2. (Gyermek-esély ZH Program elemei )  Közoktatás-fejlesztés (XXI. sz. Iskolája ZH Program)  MTA GYEP –szakmai koordináció Foglalkoztatás és felzárkóztatás  Térség-specifikus foglalkoztatási programok kidolgozása (TÁMOP )  Hátrányos helyzetű csoportok foglalkoztatása (TÁMOP 5.3.)  Szinergikus hatás: Tudás-esély ZH Program

2.5. Tematikus metszet - 2: megalakult / meg- alakulóban lévő ad hoc munkacsoportok Cél: csak a „Nem mondunk le senkiről” ZH program területén megvalósuló kiemelt programok kidolgozása  „Szegények Bankja MCS” – kedvezményes mikrohitelezési konstrukciók  „Elérhetőség MCS” - alternatív közlekedés-szervezési megoldások a perifériákon  „Közösségi animáció” – a mélyszegénységben élők újraintegrálását célzó magyarországi programok tapasztalatainak összegzésére  „ Egyházak és Karitatív Szervezetek a Felzárkóztatásért”

2.6. A munkacsoportok állandó és eseti jelleggel meghívott tagjai Munkacsoport vezető:  A Programiroda állandó vagy megbízott munkatársa Állandó tagok  A szakminisztérium TKB képviselője Szükség esetén: a szakminisztérium más referense vagy referensei (pl. a XXI. sz. ZH Program „Befogadó iskola” program-eleme képviseletében)  A releváns IH TKB képviselője (Szükség esetén:) az IH további egy vagy több képviselője  A regionális szerveződésű szakmai konzorciumok képviselői helyi (kistérségi) kapcsolattartással Eseti jelleggel meghívottak: szakértők, az érintettek képviselői

2.7. Sematikus ábra a munkacsoportok összetételéről Tagok Folyamat- segítés Gyermek- ügy Foglal- koztatás Programiroda XXX TKB (szakminisztériumi és IH delegáltak) XXX + Szakminisztérium XXX + IH XXX Eseti szakértők és érintettek XXX Regionális konzorciumok XXX Kistérségi Fejlesztő Bizottságok tagjai, + kistérségi érintettek

III. Javaslat az eszközrendszerre és hatókörére  Elsődleges célterület: dedikált források, Kiemelt projektek, speciális konstrukciók, elkülönített, indikatív forráskeretek, a pályázati feltételek könnyítése Támogatás-intenzitás és/vagy önrész-kedvezmények  Másodlagos célterület (+14 kistérség): Csak eljárási kedvezmények