Smudla Kata Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai c. konferencia 2010. január 29.,Salgótarján Civil szervezetek és az oktatási.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A jelzőrendszer működésének tapasztalatai
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„Ha bejön, akkor bejössz
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
„Csellengő fiatalok” komplex bűnmegelőzési projekt
ALTERNAIV Nagybajom Város Önkormányzata TÁMOP / Pirka Mátyás Ifjúsági referens
A Hallgatói Mentorprogram működése
Zalai Falvakért Egyesület Zala Megyei Önkéntes Centrum.
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Add tovább! Fiatalokkal a települési közösségekért! – országos mozgalom A fiatalok részvételének fokozása a közjóért!
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Bemutatkozik a Kecskeméti Ifjúsági Kerekasztal
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
1. Konzorciumi Partnerek •Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége (MSZOSZ) •Magyar Iparszövetség (OKISZ) •Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ)
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
Közösségben újra hasznos!
A könyvtár mint a felnőtt képzés helyszíne Tapasztalatok a Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központban.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Szabadidős tevékenységek /Felmérés készült egy vidéki gimnáziumban, 2006 februárjában/ Civitas Polgár az Európai Demokráciában Csapat: Tetrarchia.
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Bereznai Csaba Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai c. konferencia november 10.,Eger Civil szervezetek és az oktatási.
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Nyugat-Dunántúli Régió
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
Nyárnyitó Tini-nap „Egynek minden nehéz, soknak semmi sem lehetetlen.” Gróf Széchenyi István.
Kortárs-segítés, egészségfejlesztés, prevenció
Zrínyi Ilona Általános Iskoláért Alapítvány Alapítása : Szülői Munkaközösség Alapítása : Szülői Munkaközösség Cél: - az iskolai felszereltség.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Közösségi Önsegítő Rendszer (KÖR) mint jó megoldás teleházak számára.
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
ABIGÉL KÖZHASZNÚ EGYESÜLET. Megalakulásunk  érintett család hozta létre az egyesületet, kicsit később néhány pedagógus is csatlakozott  Elnök:
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Vállalkozásösztönzés Halat vagy hálót? Dr Lakatos Mária BIVÁK ügyvezető igazgató.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
A projekt megvalósítását támogatja a Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa „A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM –
Gyermekszegénység elleni program a hevesi kistérségben TÁMOP /
Kistérségi gyerekesély programok támogatása MTA Gyerekprogram.
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Kulcsár Norbert, Innovatív Dél-Zala Vidékfejlesztési Egyesület
LEADER pályázati lehetőségek az Innovatív Dél-Zala Helyi Akciócsoport területén önkormányzati szféra számára Kulcsár Norbert, Innovatív Dél-Zala Vidékfejlesztési.
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
A Tudásrégió közösségi színterei
Mobilsuli program a Mobkom X Egyesülettel
Előadás másolata:

Smudla Kata Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai c. konferencia január 29.,Salgótarján Civil szervezetek és az oktatási intézmények együttműködési lehetőségei a kapcsolódó kompetenciaterület fejlesztésében

Budapest, tizenéves fiatalok civil szervezetet alapítottak alapszabályt szerkesztettek tagnyilvántartást vezettek tisztségviselőket választottak maguk közül határozatokat hoztak pecsétet készítettek nagykönyvbe jegyezték be az egyesület történéseit

UTCAGYEREK PROGRAM 1. kortársközösség (az együttlét a fontos, nem annak tartalma) kevés elérhető és vonzó program (délután, hétvégén, szünetben nincs iskola, művelődési házak konganak, mozi, színház,… drága tv, internet unalmas társasjátékok ismeretlenek (a szülőkkel sem játszottak) bandázás (izgalom, „önmegvalósítás, magamutogatás, közösség)

UTCAGYEREK PROGRAM 2. alacsonyküszöbű programok (nincs belépő, elköteleződés, feltétel,…) kispályás foci, streetball, deszkázás, triál,… télen: társasjáték, filmklub, mozi, uszoda,…, nyáron: tábor, kirándulás, számháború,… kinyílás (érdeklődési kör szerinti orientáció) bizalomerősödés (szociális jelzőrendszer) csoportfejlődés (közösséggé válás) állandó helyszín, időpont (kitartás, türelem!) kortárssegítők + felnőtt koordinátorok motiváció (édesség, városi bajnokság, médiaszereplés,…)

MIT AD AZ ISKOLA? terem (kortárssegítő képzéshez, programokhoz) technikai eszközök (projektor, fénymásoló, sportszerek,…) pedagógusok (képzéshez, programokhoz) gyerekek elérése (kortárssegítők, csellengők)

MIT AD AZ EGYESÜLET? projektötlet (kidolgozott tematika) önkéntesek (felnőtt koordinátorok, képzett kortárssegítők, …) támogatók (pék, zöldséges, sportbolt,…) partnerek (színház, mozi, sportegyesület, csillagász szakkör,…) pályázati források (az iskola gyakran nem is indulhat)

KOMPETENCIATERÜLETEK önismeret csoportban való munka segítő szakma kompetenciái (értő figyelem, tanácsadás,…) projekttervezés, lebonyolítás (problémaelemzés, célmeghatározás, ütemtervkészítés, költségvetés-tervezés, folyamatellenőrzés, értékelés) rendezvényszervezés (pl. filmklub, sportverseny, tábor,…) kommunikáció (levélírás, címlista-készítés, etikettezés, szórólap, plakát tervezés, közlemény, felhívás írás, tudósítás, sajtótájékoztató szervezése, interjú szituáció) adományszervezés, pályázatírás

Köszönöm a figyelmet! Elérhetőség: Postacím: 2804 Tatabánya, Pf.: 423 Telefon: 20/ Telefax: 34/