1 Szaktanácsadói fórum AZ INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK ÁTDOLGOZÁSA Előadó: Bíróné Bondor Katalin szaktanácsadó 2012. november 21. Zala Megyei Pedagógiai Intézet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Aktualitások a szakképzésben
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
A köznevelés/közoktatás jogi szabályozásának rendszere
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
A szaktanácsadás támogató szerepe
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
A NAT és az élő idegennyelvek Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.
Szervezetfejlesztési Program
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Dobszay Ambrus Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Tartalomfejlesztési és Módszertani Központ A Képesítési Keretrendszer hasznosulása a közoktatásban.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
A kerettantervek implementációja
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Zalaegerszegi projektiroda 8900 Zalaegerszeg,Kosztolányi u. 10.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Dr. Góra Zoltán tű. dandártábornok főigazgató-helyettes
A kerettantervek fejlesztése
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.

A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A művészetoktatási intézményeket érintő jogszabályi változások „Művészetoktatás a jogszabályok útvesztőiben” konferencia Budapest, március 31. Imre.
A középiskolai oktatás szabályzatai
Szakképzési változások
A szaktanácsadó segítő szerepe
BEVEZETŐ.
MAGYOTT Közgyűlés február 16. Beszámoló Állatgyógyászati munkacsoport Dr. Kulcsár Gábor.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Tájékoztató egyházi és magánintézmények fenntartóinak
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
2014. november Rendek Tímea
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Ellenőrzések a köznevelési intézményekben Fejér Megyei Kormányhivatal.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
A KÖZÉPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁS JÖVŐJE
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Barcsák Marianna KPSZTI
Szakiskolai fejlesztési program
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
Közoktatási alapismeretek
Előadás másolata:

1 Szaktanácsadói fórum AZ INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK ÁTDOLGOZÁSA Előadó: Bíróné Bondor Katalin szaktanácsadó november 21. Zala Megyei Pedagógiai Intézet

2 A évi jogalkotás Törvények: –A évi CXC. tv. a nemzeti köznevelésről –A évi CXXIV. tv. az Nkt. módosításáról –A évi CXXV. tv. a tankönyvpiac rendjéről Kormányrendeletek: –229 /2012. (VIII.28.) Korm. rendelet az Nkt. végrehajtásáról NEFMI-, EMMI - rendeletek: –28-30/2012. ( IV.27. ) NEFMI - rendeletek –20/2012. (VIII. 31.) EMMI – rendelet –30/2012.(IX.28) EMMI - rendelet Zala Megyei Pedagógiai Intézet

3 Az alapdokumentumok felülvizsgálata 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet II. fejezete 3.§ : Munkaterv 4.§ : SZMSZ 5.§ : Házirend 6-11.§ : Pedagógiai program Zala Megyei Pedagógiai Intézet

4 Alapító okirat Nkt. 21.§ (3) 20/2012. (VIII.31.) EMMI rend § Kimarad: A tagozat megnevezése Az intézmény más, kiegészítő feladatai Új elem: 2 AMI- tanszakok Szakképzés,SZKI- szakmacsoportok, ágazatok Zala Megyei Pedagógiai Intézet

5 Pedagógiai program Nkt. 26.§ (1)-(5) 20/2012. (VIII.31.) EMMI rend. 6. § és 173.§ óvoda § iskola, kollégium Kimarad: BTM, tehetség, ifjúság védelem, tanulási kudarc, szociális hátrányok, PP végrehajtásához szükséges eszközök Új elem: 7 Zala Megyei Pedagógiai Intézet

6 Helyi tanterv 20/2012. (VIII.31.) EMMI rend. 7.§ (1) b Kimaradt: tantárgyi rendszer, magasabb évfolyamra lépés feltételei, iskolai beszámoltatás, moduláris oktatás, alapműveltségi vizsga Új elem:12 Zala Megyei Pedagógiai Intézet

7 SZMSZ 20/2012. (VIII.31.) EMMI rend. 4. § ( §) Kimaradt: mindennapos testedzés, felnőttoktatás Új elem: 5 Zala Megyei Pedagógiai Intézet

8 Házirend 20/2012. (VIII.31.) EMMI rend. 5. § Nincs kötelező érvényű előírás SZMSZ koherencia miatt célszerű Zala Megyei Pedagógiai Intézet

9 Az átdolgozások eredményességének feltételei * Környezeti tényezők –Jogszabályi feltételek kiteljesedése –Támogató környezet(OFI, OH, szakmai szolg) Intézményvezető –Nkt. 69.§ (1): feladatai: d) – e), –Speciális helyzet (PP alkotó és jóváhagyó) –Felkészültség, jártasság (PP-alkotás) –Vezetői gyakorlat, attitűd Szervezeti kultúra –Munkamegosztás, együttműködés –A PP-alkotás tradíciói * forrás: Dr. Cs. Nagy Gábor Hajdúszoboszló Zala Megyei Pedagógiai Intézet

10 A megvalósítás * Indítási fázis Projektterv összeállítása, Gant-diagram Összehasonlító elemzés (NP, HT) –Nevelőtestületi belső képzés –Feladatmegosztás A partnerek bevonása –Tájékoztatás –Igényfelmérés és – elemzés * forrás: Dr. Cs. Nagy Gábor Hajdúszoboszló Zala Megyei Pedagógiai Intézet

11 A megvalósítás A „nyers” tervezet elkészítése –Kiegészítendő, módosítandó részfejezetek –Új részfejezetek –Intézmény-specifikus elemek Nevelőtestületi véglegesítés Véleményező szervek bevonása Lektorálás Technikai kivitelezés Intézményvezetői döntés Zala Megyei Pedagógiai Intézet