TERVEZET.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Komplex Instrukciós Program
MUNKAKERETEK Az óvodai vizuális nevelés tevékenységeit a következő munkakeretekbe soroljuk I. Természet utáni II. Emlékezet utáni III. Elképzelés utáni.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
DIFFERENCIÁLT MOZGÁSÁBRÁZOLÁS
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Folyamatleírások szerkesztésének gyakorlata, bemutatóval egybekötött gyakorlati képzés szeptember 22.
Helyzetfelmérés Helyzetfelmérés elemzése, értékelése
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Az egyéni fejlesztési terv
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
Ellenőrzés, visszacsatolás
A vizuális nevelés tevékenységeinél alkalmazott
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
Az Apáczai Kiadó 7-8. évfolyamos matematika tankönyveinek bemutatása
Az óvodai tevékenységterv
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
1. Rész: óvodai matematikai nevelés
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A tanítási órára való közvetlen előkészületek
Munkaszervezési formák
„GYEREKCENTRIKUS, JÓL KIVITELEZETT. GRATULÁLUNK AZ ELŐADÁSHOZ ÉS A LEBONYOLÍTÁSHOZ IS. A GYEREKEKNEK NAGYON ÉLMÉNYDÚS VOLT. SZÍVESEN LÁTJUK A TÁRSULATOT.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
A tantárgy komplex jellegű!! A tervezés két szakaszra oszlik: 1. Távlati felkészülés 2. Közvetlen előkészület az órára.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
1 A fizika tanítása 3. lecke Az oktatási folyamat makro- és mikroszerkezete, óratípusok.
Kutyás terápia alkalmazása szegregált intézményekben Köböl Erika gyógypedagógus, terápiáskutya-felvezető, habilitációs kutya kiképző, AURA Segítő Kutya.
Az üzletek operatív működtetése
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Az óravázlat felépítése
Az ötlettől a projekttervig
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
1. lecke „A fizika tanítása” tárgy jellege, célja
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Az SZMBK Intézményi Modell
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

TERVEZET

ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET

A főbb lépéseket rögzíti A tevékenységek tervszerű vezetéséhez előre fel kell készülni! Írásban rögzítjük a kezdeményezés pedagógiai és módszertani problémáit felépítését ↓ TERVEZET Tartalmazza a tevékenység minden lépését, a kérdéseket is részletesen megfogalmazva! VÁZLAT A főbb lépéseket rögzíti

Néhány általános elv a tevékenység tervezéséhez: A tevékenység megtervezése (hagyományosan) a fejlesztési feladatok feldolgozásának menetére irányul, az időbeliség tehát lényeges összetevő; Az óvópedagógus már a tevékenység kigondolásánál számít a gyerekek aktivitására (a megválasztott módszerekkel ezt célozza), de nem számolhat a gyerekek egyéni reakcióival, ugyanakkor a fejlesztés gyakorlatában ezeknek a reakcióknak teret enged. (Olyannyira, a gyerekek igényei szerint akár teljesen el is térhet az eredeti tervtől. Az tevékenység előzetes megtervezése még a gyakorlott óvópedagógusnak is kötelessége (legfeljebb nem írásban teszi).

a vizuális nevelés tevékenység jellemzői az óvónő irányából Mindent (amit csak lehet) szemléltet, láttat, a vizuális szemléltetéssel egybekötött magyarázat módszerét alkalmazza. A gyerekeket foglalkoztatja, a tevékenységeik során szerzett és azokból származó tapasztalataira épít. Elsősorban gyakorlati tevékenységeken keresztül nevel és fejleszt. Az ismeretközlő tevékenysége háttérbe szorul.

A gyerekeket olyan feladathelyzetek elé állítja, amelyek folyamatosan vizuális gondolkodásra, önálló, egyéni megoldásokra késztetik őket. Ezekből következően mintakövető feladathelyzeteket ritkán teremt.

RAJZOLÁS, MINTÁZÁS, KÉZIMUNKA TERVEZET A TERVEZETÍRÁST MEGELŐZI A MUNKADARAB ELKÉSZÍTÉSE! A TERVEZET CSAK MUNKADARABBAL EGYÜTT ÉRVÉNYES!

1.2. A KEZDEMÉNYEZÉS TÍPUSA: FEJLÉC (A maguktól értetődő adatokat – hely, idő, korcsoport, név - itt nem részletezzük) 1.1. TÉMA: 1.1.1. Cím 1.1.2. Munkakeret 1.1.3. Technika 1.2. A KEZDEMÉNYEZÉS TÍPUSA: 1.2.1. Alkalmazó-gyakorló 1.2.2. Új ismeretet közlő 1.2.3. kombinált típusú

1.3. A KEZDEMÉNYEZÉS ELŐZMÉNYE: 1.3.1. didaktikai előzmény: mit tudnak már a gyerekek a kezdeményezés szempontjából, mire épül az aktuális munka? 1.3.2. előzetes szemléltetés, előzetes élmény 1.4. A KEZDEMÉNYEZÉS FELADATA, CÉLKITŰZÉS: KONKRÉTAN! Pl.: különböző állatok ábrázolása, a gyermekek számára már ismert megkülönböztető jegyekkel A jelenet környezetének jelzése ( kunyhó, fák, erdő) A több színnel való festés gyakorlása

1.5. A KEZDEMÉNYEZÉS MÓDSZEREI a munkakeretnek megfelelően! 1.6. ESZKÖZÖK: konkrétan megnevezve, darabszám/mennyiség megjelölésével (pl. 20db A5-ös fotókarton) 1.7. ELŐZETES SZERVEZÉS

2. TEVÉKENYSÉG MENETE 2.1. A KEZDEMÉNYEZÉS FELTÉTELEINEK MEGTEREMTÉSE 2.1.1. SZERVEZÉS 2.1.2. MOTIVÁCIÓ 2.2. A TÉMA KITŰZÉSE 2.2.1. A FELADAT MEGÉRTETÉSE 2.2.2. A MEGÉRTÉS ELLENŐRZÉSE

2.3. A MUNKA MEGINDÍTÁSA ÉS IRÁNYÍTÁSA SZEMPONTOK→ A KEZDEMÉNYEZÉS FELADATA, CÉLKITŰZÉS 2.4. A MUNKÁK ÉRTÉKELÉSE

MÓDSZEREK, ELJÁRÁSOK, INDOKLÁS FORMÁJA TEVÉKENYSÉG MENETE MÓDSZEREK, ELJÁRÁSOK, INDOKLÁS Teremrajz A folyamat lépésekre bontott leírása Konkrét mondatok, kérdések megfogalmazásával! Az alkalmazott módszer, eljárás indoklása, elemzés, megjegyzések A felkészülést és a tervezet olvashatóságát segítik az értelmező RAJZOK (pl. munkafolyamat lépései, kompozíciós megoldások vázlatai stb.)