Már ezerszer megmondtam…!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Érték-e még a család? SzülőSuli 1.
Advertisements

Legújabb ismereti eredmények •A 2011-es II. János Pál boldoggá avatására több millió zarándokot vártak – joggal. •De a médiának sikerült olyan hangulatot.
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Gyermeked kérései
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
és ebbe más is belehalt már…
„Légy az, aki lehetsz!” A mentalitás szerepe a tanácsadásban
Az emberi szükségletek hierarchiájáról
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
és a legkevésbé teljes az
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Vannak pillanatok az életben, amikor a másik jelenlétét olyan nagyon hiányoljuk, hogy állandóan magunk mellet szeretnénk tudni.
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT.
A harmadik erő elméletei
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Alfred Adler individuálpszichológiája
Szociális tanulás formái
A gondozás,nevelés egysége
Alfred Adler individuálpszichológiája
Alkalmazkodás: megfelelő személyi és tárgyi környezet autizmussal élő gyermekek, felnőttek számára Őszi Tamásné gyógypedagógus Autizmus Alapítvány.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
CSALÁD.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
NEVELÉSI MÓDSZEREK Forrás: Czike Bernadett (szerk.): Bevezetés a pedagógiába. Szöveggyűjtemény. Eötvös József Könyvkiadó, Budapest, 1996.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Fülemüle informatika verseny
Az öregedés művészete Bendel Beáta Bölön, 2007 október 21.
A kulturális intelligencia
Magatartási zavarok POS pszicho organikus szindróma
A krónikus kórházi kezelést igénylő gyermek ápolása
PÁL LEVELE A RÓMAIAKHOZ ig Az okos istentisztelet.
Vajon mit gondol Rólam az Isten?
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
A pedagógus.
Vannak pillanatok az életben, amikor a másik jelenlétét olyan nagyon hiányoljuk, hogy állandóan magunk mellet szeretnénk tudni.
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Egyéb dinamikus elméletek
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Az ütközések fejlesztő ereje -
TÁMOP /A Önismeret, öndefiníció, önértékelés.
Nevelés és nevelői attitűdök
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A kriminálpszichológia
A BOLDOGSÁG TITKA.
Az iskoláskor küszöbén
Fehérvári Katalin gyógypedagógus Ferencvárosi Nevelési Tanácsadó
”Ne szégyelld te azt, hogy szereted az állatokat. Ne röstelled, ha egy kutya közelebb van a lelkedhez, mint a legtöbb ember akit személyesen ismersz."
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A CSALÁDOK HITVALLÁSA.
Az Élet Igéje szeptember.
Bölcsességek, aforizmák
Engedelmesség Milgram kutatása A kísérleti személyek 2/ 3-a úgy volt irányítva, hogy azt higgyék sérülést okoznak más emberi lénynek Az eredmények megismétlődtek.
A vezető személyisége – a ma követelményei és a holnap kihívásai.
A nevelő munka hatékonyságának mérése
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Út a sikeres tanuláshoz
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Zsoltárok 40:1-9 Bízni az Úrban és emberekben Isten jelenlétében felismerni, hogy Ő mindig lát és hall minket Megismerni Krisztust, megérteni és cselekedni.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
A tehetséggondozás rögösebb útján
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Egyéb dinamikus elméletek
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
A diszfunkcionálisan működő család
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Már ezerszer megmondtam…! Folytassa a mondatot legalább ötféleképpen!

Te még arra se vagy képes…! Folytassa a mondatot legalább ötféleképpen ! Gondoljon az otthoni és az iskolai szituációkra is!

Bátorító nevelés

„Létezni annyi mint a közösség szolgálatában lenni” ( Alfred Adler) A közösség abszolút elsőbbséget élvez!!!

Alfred Adler Freud tanítványa Saját irányzata az individuál pszichológia Az embert a maga egészében és egységében tekinti Nem szigeteli el a természeti és társadalmi közegétől

Hat központi fogalomra építi személyiségről szóló elméletét

1.Fiktív finalizmus Azért fiktív, mert nem mindig elérhető célokat tűzünk ki magunk elé, de ez nem baj, mert fő hogy van cél az életünkben. Azért finalizmus mert az ember életét a célok felé törekvés irányítja.

2. Fölényre/tökéletességre törekvés A fölényre törekvés az élet természetes velejárója A tökéletességre törekvés Céljaink elérése Közösséghez való tartozás Önmegvalósítás

Maximálisan kiteljesedni Elérni mindazt amire lehetősége van Az önmegvalósításhoz vezető út a tökéletesedésen keresztül vezet

3. Kisebbrendűségi érzés és kompenzáció Az élet velejárója Gyermekkor: fizikailag is kisebb Felnőttek tekintélyelvűsége A kompenzáció lehet : fizikai, szellemi

4. Közösségi érzés, társas érdeklődés Velünk született Törekvés, hogy valamely közösséghez tartozzunk, részévé váljunk, szolgáljuk.

5. Életstílus Milyen célokat tűz ki? Milyen eszközökkel akarja elérni? Az életstílus tetten érhető már a kora gyermekkori emlékekben is.

6. A kreatív ÉN Öröklött tényezők+környezeti ráhatások=nyersanyag Tudatos, konstruktív,kratív, nem saját sorsának elszenvedője, hanem alkotója Fontos a születési sorrend!!! Hányadiknak születik?

Alapvetései Az ember közösségi lény A személyiséget egységes egészként kell kezelni A bátorító pedagógia megtanulható

Akarjon tanulni A gyermek maga dönt arról, hogy akar- e tanulni A gyermeket a tanulási folyamatra meg kell nyerni A gyermeket olyan tanulási élményben kell részesíteni,hogy élvezetessé váljon számára

Mit tegyek? A gyermek motívumait megismerni, megérteni, ha kell, át kell tudnia alakítani Kevesebbet foglalkozzon azzal, ami zavarja a gyermek viselkedésében A gyermek magatartását befolyásolja olyan irányba, mely a gyermek céljait a helyes irányba befolyásolja

→→→ E L B Á T O R A N D S Hasznos aktív-konstr. Passzív konstr. Csökkenő közösségi érzés →→→ E L B Á T O R A N D S Hasznos aktív-konstr. Passzív konstr. Haszon nélküli Aktív destruktív Passzív destruktív CÉL siker bájos rendbontás lustaság Feltűnés felbujtó makacs Fölény rosszakarat Romboló passzivitás Bosszú reménytelenség (csüggedés)

A fegyelmezés A figyelmeztetések és fegyelmezések nem változtatják meg a gyermek alapvető magatartását A fenyegetések megfélemlítik a gyermeket, de aztán állandósul életstílusában, hogy a nehéz helyzetben szimptómaváltáshoz folyamodjon

Büntetés vagy dicséret?? A büntetést nem kell megszüntetni, hanem fokozatosan más, mélyreható nevelési eszközökkel kell felváltani A büntetés nélküli nevelés csak cél lehet A dac, a kötekedés, stb. csak külső jelenség, valójában az okokat kell megszüntetni A dicséret kétes élű fegyver!megváltoztathatja az erőfeszítés célját.Nem az ügy, hanem a dicséret kedvéért cselekszik a gyerek. Felsorolni a különböző zavaró magatartásformákat és megszüntetésük módját!!!!!

Alapelvek Megismerni és megérteni a gyermeket, magatartását, és azt a környezetet, amelyben jelentkezik az adott viselkedés Érteni a lényeget, nem csak azt látni, hogy mit csinál, hanem azt is tudni, miért Minden ezzel összefüggésben lévő lényeges és lényegtelen magatartáselemet regisztrálni

Alapelvek Figyelni az ismétlődő magatartásbeli sémákra Figyelembe venni a gyermek fejlettségét Figyelembe venni, hogy a magatartás nem csak reakció, hanem ezzel helyet teremt magának a világban is Analizálni a látottakat

A bátorítás vezérgondolatai Te azokhoz tartozol akik ezt meg tudják tenni Egy kísérlet nem árt. Ha nem sikerül valami az nem bűn. Sok sikerlehetőséget kell biztosítani(nem túl magas mércével!!!) Minden valamennyire sikeres teljesítményt el kell ismerni!

A gyermeket olyannak kell elfogadni, amilyen, és úgy szeretni,hogy ő is tudja szeretni önmagát A gyermeknek bizonyos jogokat biztosítani kell Jelezni kell,hogy a pedagógus bízik benne,olyannak fogadja el amilyen, és nem olyannak, amilyennek lennie kellene

A bátorítás módszerei Megbecsülni a gyermeket úgy ahogy van. Bizalmat mutassunk a gyermek felé, mert ez bizalmat ad neki Hinni kell a képességeiben, meg kell nyerni bizalmát,erősíteni kell öntudatát Elismerést kell adni a jó teljesítmény vagy az őszinte igyekvés esetén

Használjuk fel a többi gyermeket,hogy a gyermek fejlődését elősegítsük! A csoportot igyekezzünk úgy tagolni, hogy mindenki megtalálja a helyét benne A gyermek képességeit kis lépésekben fejlesszük, a sikerélmény biztosításával Ismerjük fel a gyermek erősségeit,kedvező adottságait, és arra koncentráljunk A gyermek érdeklődési területeire kell építeni a tanulás folyamatát, ezzel gyorsítva az előrehaladást

Bátorító nevelés a családban A gyermeket bátorítani Kerülni a büntetést és a dicsérgetést A természetes és logikus következményeket elviselni Állhatatosnak maradni anélkül,hogy uralkodnánk

Tisztelni a gyermeket Tiszteletben tartani a mások jogait Elnyerni a többiek együttműködését Megelőzni a kritikát,kisebbíteni a hibákat

Ügyelni a rendre Szabályozni a napirendet Időt biztosítani magunknak

A fölösleges figyelmet mellőzni Hatalmi harcba nem bocsátkozni Kitérni a veszekedés elől Nem szabad hagyni, hogy mások a veszekedésbe belevigyenek

Cselekedni, nem pedig beszélni Nem törődni a csekélységekkel Legyen bátorságunk nemet mondani a gyermeknek

Nem szabad indulatból cselekedni, vagy váratlan dolgokat tenni Nem szabad túlzottan aggályoskodni Fejleszteni kell a gyermek önállóságát

Mértéktartóan és ésszerűen kell követelni Következetesnek kell maradni Ügyelni kell a hangsúlyainkra Nem szabad nagy ügyet csinálni a rossz szokásokból

Meg kell hallgatni a gyermeket Az örömöket meg kell egymással osztani A gyermekkel beszélgetni kell, nem pedig hozzá beszélni Tanácsot kell alkotni