„TUDÁSIGÉNYES SZOLGÁLTATÁSOK – TUDÁSIGÉNYES VÁLLALKOZÁSOK”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Advertisements

Elektronikus Fizetés megvalósítása
Szervezetfejlesztési Program
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Szektorok közötti együttműködés tapasztalatai a kerékpáros érdekképviseletben Csikai Mária Nyíregyháza, május 27. A program.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Koplányi Emil, PMP Nemzeti Fejlesztési Terv Új Magyarország Fejlesztési Terv ÁROPEKOPGOPKEOPKÖZOPROP TIOPTÁMOP.
INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ
„TUDÁSIGÉNYES SZOLGÁLTATÁSOK – TUDÁSIGÉNYES VÁLLALKOZÁSOK”
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
E-learning alapú komplex képzések
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat A Microsoft nagyvállalati projektmenedzsment megoldása Előadó:Kőnig Tibor
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
NAT 2007 kompetenciák.
Soft skills.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Rendészeti vezető-kiválasztás
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
1 Tudásalapú információ-kereső rendszerek elemzése és kifejlesztése Célkitűzés: Információk téma-specifikus, különböző típusú forrásokból (internet, intranet.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
A hátrányos helyzetű munkavállalók munkaerő-piaci integrációja, mint a gazdasági stabilitás fontos tényezője Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
A komplex tehetségfejlesztő program
EUGA Pályázati Tanácsadó Valósítsd meg terveidet, Uniós támogatással! Kenessey László EUGA Projekt menedzser.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
International Assessment of Novatory Organisations
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
Projektorientált matematikaoktatás
European Distance and E-Learning Network
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
„Tudásátadás – generációk összefogása a családban és a munkahelyen”
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
„TUDÁSIGÉNYES SZOLGÁLTATÁSOK – TUDÁSIGÉNYES VÁLLALKOZÁSOK”
Előadás másolata:

„TUDÁSIGÉNYES SZOLGÁLTATÁSOK – TUDÁSIGÉNYES VÁLLALKOZÁSOK” Több projekt = nagyobb tudás? Fenyősi Zoltán IPMA B projekt menedzser Eff-Active Consulting effactive@t-online.hu mobil: +36 20 3139543 Pécs, 2014. április 03.

Témakörök Több projekt = több tapasztalat =nagyobb tudás? A projekt környezet és a tudásmenedzsment kapcsolata (WBS és KBS: zipzár vagy sziámi ikrek?) A tudás megjelenési formái és szerepe a projekt menedzsment területén: kritikus sikertényező

Kérés Egymás melletti ülőktől (párosával) kérném szépen a következő kérdéseket megválaszolni: Mit érez, amikor meghallja a „tudásmenedzsment projekt környezetben” kifejezést? Mondjanak egy-egy példát saját tapasztalatból!

Több projekt = nagyobb tudás? Tudás megjelenése a projekteknél eredménytermék (projekt során elkészítendő) alkotóerő (projektben közreműködőktől) Pályázat- és stratégiagyártó nagyipar lettünk EU források pályázatainál a 2007-2013 közötti tapasztalatok kiértékelése érdemben megtörtént-e? Az EU Horizon 2014-2020 stratégia előbb készült el (ambiciózus tervek a hazai K+F+I stratégiában) A termékek publikus felületre kerülnek, de aktív felhasználásra és valódi értékteremtésre ritkán kerül sor Pl. Magyary program „Tudásmenedzsment módszertan”

A projekt menedzsment kompetencia rétegződése Teljesít-mény Kompe-tencia Attitüd (hozzáállás) Jártasság / készség Tudás 1: Tanulás, tanítás, tartalom elosztás 2: Tapasztalat eszközök, technikák helyes alkalmazása, 3: Kompetencia: együttműködés, teljesítmény, tudásfejlesztés és megosztás 4: Teljesítőképesség: tudás, jártasság, motiváció, beállítottság helyes alkalmazása 5: Eredmény: teljesítőképesség + lehetőség + környezet + ösztönzés + fókusz Sully US Air Hudson Crash http://www.youtube.com/watch?v=5RpDNTbSsI0&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=6JNqG2FkMjs&feature=endscreen

A tudás lebontási struktúra (Knowledge Breakdown Structure) A tudás-gyarapodási alapfolyamat komponensei: (hozott kompetenciák + tanítás + tanulás+ alkalmazás) A tudás (T) egyenlete projekt környezetben: Σ (Tbe) ± Σ (Δ (Tprojekt) = Σ (Tki) Hogyan növelhető a Tbe? Hogyan növelhető a + Δ Tprojekt? Mitől lehet negatív a Δ Tprojekt? Optimum: Σ (Tki)= ɳ1 Σ (Tkiértékelt)=ɳ2 Σ (Tújrahasznosítható) Hogyan növelhető a ɳ1? Hogyan növelhető a ɳ2?

Tudás-menedzsment „Pater Noster” projekt környezetben

A tudás menedzsment sikertényezői

A tudás menedzsment sikertényezői

Általában miért nem történik meg a projekt során előálló tapasztalatok értékelését? Komplexitási problémák miatt Tudás hiánya Érdektelenség hiánya Idő hiánya Kultúra hiánya Motiváció hiánya Számonkérés hiánya

Kulcs területek feldolgozása 1. „Korrekciós” területek a projekt menedzsment során Probléma nyilvántartás és megoldás Módosítási igények (változtatási kényszerek) Minőségi hibák Kockázatok 2. Fejlesztendő területek (példák) Kommunikáció Tréning Kooperáció Érdekcsoport kezelés

A Projekteknél a „Tudás komponens” a leszállítandó termékek és a WBS része-e? Mi a leszállítandó? Van-e tudás alapú komponense? Mi a WBS? A KBS a WBS része-e? Alkalmazzák-e? A Projekt Portfólió Menedzsment (PPM) rendszereknél lebontható tevékenységekre és hozzárendelhető a szükséges tudás A kompetencia alapú erőforrás keresés és hozzárendelés csak az inputhoz elegendő

A tudás-lebontási struktúra (KBS) gyakorlati alkalmazásának folyamata 1. Komplexitás kezelése tevékenység alapú WBS-sel 2. KBS (kompetenciaigények) elkészítése 3. Kulcs területekre fókuszálás KBS-WBS mátrix-szal 4. Tapasztalatok gyűjtése passzív és aktív módon 5. Értékteremtés, eredménytermékek (feltöltő üzemmód)

Mi a Work-Breakdown-Structure - WBS (Feladat-lebontási struktúra)

Az eredményes és sikeres változtatás kulcs- komponensei (Prosci ADKAR modell) Egy felmérés meglepő eredménye változásmenedzsereknél

Elköszönő kérdés Mi az LLCP és hogyan javítja a tudásmenedzsmentet projekt környezetben?