A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István
Kutatásunk céljai: Általános borvásárlási szokások felmérése, szocio-demográfiai jellemzők vizsgálata Borinformációs rendszer megítélésének vizsgálata Internetes borvásárlás felmérése
A lekérdezés: Internetes kérdőív segítségével hirdetés az Interneten, en egyéni kitöltés, útmutató alapján összegyűjtés en, elektronikus formában
Az eredmények értékelése: Általános borvásárlási szokások felmérése, szocio-demográfiai jellemzők vizsgálata Borinformációs rendszer megítélésének vizsgálata Internetes borvásárlás felmérése
Általános borvásárlási szokások felmérése, szocio-demográfiai jellemzők vizsgálata (1): nők (53%) - férfiak (47%) 30 éven aluli korosztály 90 % felsőfokú végzettségű magas jövedelem
Általános borvásárlási szokások felmérése, szocio-demográfiai jellemzők vizsgálata (2): Csoportosítás: Laikus Érdeklődő Amatőr borszakértő Szakmabeli Milyen borfogyasztónak tartja magát?
Milyen gyakran vásárol…. Hány üveg bort vásárol évente…. Mennyit költ egy üveg borra…. Hol vásárol bort…. Milyen célból vásárol bort…. Milyen külső és belső tulajdonságokat vesz figyelembe a vásárláskor…. Általános borvásárlási szokások felmérése, szocio-demográfiai jellemzők vizsgálata (3):
A borinformációs rendszer megítélésének vizsgálata (1) : Jó ötletnek tartja, de nem fizetne érte: 68% Jó ötletnek tartja, fizetne is érte: 17% Hogyan viszonyul egy borinformációs rendszerhez?
A borinformációs rendszer megítélésének vizsgálata (2) : χ 2 =18,276 p =0.032 Hogyan viszonyul egy borinformációs rendszerhez?
A borinformációs rendszer megítélésének vizsgálata (3) : Milyen formában tudná elképzelni a borinformációs rendszert? Internet oldalakon
A borinformációs rendszer megítélésének vizsgálata (4) : érlelési mód palackozás időpontja termelő bemutatása szakemberek véleménye borversenyeken elért helyezések Milyen információkat tartana fontosnak?
Az Internetes borvásárlás felmérése (1) : Milyen gyakran használja az Internetet? NAPONTA Mit gondol az Internetes borvásárlásról? ESETLEG KIPRÓBÁLNÁ Milyen fizetési módot tud elképzelni? KÉSZPÉNZ
Az Internetes borvásárlás felmérése (2) : több információ árengedmények nagyobb választék Mi tenné vonzóbbá az Internetes borvásárlást?
Az Internetes borvásárlás felmérése (3) : Mi tenné vonzóbbá az Internetes borvásárlást?
Összefoglalás I. A kérdőívet kitöltő személyek: - felsőfokú végzettségűek - nagy fizetéssel rendelkeznek - rendszeresen használják az Internetet - főként a fajta, a típus és a borvidék alapján választanak - kevés szabad idővel rendelkeznek - szívesen vennék a vásárlást könnyítő információs rendszert Ft közötti borokat a keresnek
Összefoglalás II. - Jelentős célcsoportok: érdeklődők amatőr borszakértők - Fontos információk: termelő bemutatása/bemutatkozása a bor palackozásának éve borversenyeken elért helyezése szakemberek véleménye.
Köszönjük a figyelmet!