Több nézőpont: Velazquez: Las Meninas Ottlik: Iskola a határon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZELLEMEK Itt vannak körülöttünk… Nem hiszed???
Advertisements

A boldog emberek tudják,
A Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Nagy Melinda 8. c
Készítette: Ötvös Zsolt 13DK. Oktober.6.án indultunk 6-an Németországba gyakorlatra Márton Zsuzsanna tanárnővel. Hosszú út után megérkeztünk észak-németországba.
Mondások férfiaktól, nem csak férfiaknak.
Gyere velem! Sétáljuk végig együtt az iskolámat!
LEONARDO DA VINCI - ARÁNYOK
Best of Westend információ Valós esetek, írta az élet… Mottó: Látogató: Információ? Infós: Igen. Látogató: Ja, nem! Infós: De. Látogató: Kár.
Baczkamadarasi-Kis Gergely Református Gimnázium
Folyamodjatok az Úrhoz,
Donatello és Michelangelo értelmezésében
Szeretlek (Előadja: Benkő Péter)
Margotzy Árvácskák 2. - Móricz Zsigmond Margotzy "Házasság. Kölcsönös szerződés férfi és nõ között, melyben kölcsönösen megállapodnak, hogy a szerződés.
A Puskin u. 3. épületünk, egykori ( ) munkahelyünk a évi felújítás után. Az épület, úgy gondolom, visszakapta vagy legalább részben visszanyerte.
Ria Slides Ebben a bevásárlóközpontban a hölgyek különböző „Férfi – Típusok” közül választhatnak...
Néha úgy érzed, hogy az árral szemben úszol?
GEOMETRIKUS SZIMBÓLUMOK
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat!
Programozási alapismeretek 13. előadás. ELTE Érdekességek - kombinatorika  Az iskola bejáratánál N lépcsőfok van. Egyszerre maximum K fokot tudunk lépni,
Intervallum.
A szürke vizszintes csikok nem egészen vizszintesek…
Sztereogram.
… 20on alúliaknak tilos ! A kockázatok és mellékhatások tekintetében, kérjük olvassa el e terméken található tájékoztatót,tartsa be vagy kérdezze meg ifjúságát!
RENESZÁNSZ FESTÉSZET „A festészet az a művészet, amely arányos vonalakkal és a dolgok természetéhez hasonló színekkel, a perspektíva tényét követve oly.
Olyan vagy nekem mint csendnek a szó, Úgy kellesz mint télnek a hó,
IMA MAGYARORSZÁGÉRT. KEDVES SZERETETREMÉLTÓ EMBEREK!
(1543) ifj. Hans Holbein (1497/8-1543) Önarcképek (1542)
A GYÖNYÖRŰ NŐ Életfilozófia.
Gyönyörködni a nők mellein, jó a férfiak egészségének, segít, hogy tovább tudjanak élni. Erre jöttek rá német tudósok, miután több éven át ezt megfigyelték.
Gyönyörködni a nök mellein, jó a férfiak egészségének,
Nem az a kurva, aki a placcon áll, hanem akinek megveszed a bundát meg a kocsit, aztán este fáj a feje...
Szerző: a szövegek és képek az internetről
Gyöngy Gyöngyök vagyunk? Porszem a kagylóban, vagy hegyek méhe szülte gyöngyök vagyunk? Göröngyök, drágakövek? Nézd csak: egyik félregurul, pár a semmibe.
Egy posztmodern regény: Ottlik Géza: Iskola a határon
Képversek 30/A.
Barokk A barokk sajátos stílusai épületekre vonatkoztatva.
Daidalosz és Ikarosz története.
Oxford Czinege Julianna Trinity Term Mi volt nehéz? Minden héten volt tutorialom, ami azt jelentette, hogy minden hétre kellett írnom egy dolgozatot.
"Folyamodjatok az Úrhoz, keressétek orcáját szüntelen!"
Európa fogalma, fekvése, határai
Egyszer, ha gyermekem elég nagy lesz ahhoz, hogy megértse, mi motivált engem, mint szülőt, ezt fogom mondani: Annyira szerettelek, hogy mindig megkérdeztem.
NŐ A GYÖNYÖRŰ Szerkesztette: Dr. Hídvégi Márta pszichológus.
Velázquez: „Las Meninas”
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
OTTLIK GÉZA (1919 – 1990) A POSZTMODERN REGÉNY ÚTTÖRŐJE. ÖNÉLETRAJZI MOZZANATOKRA ÉPÍTŐ FILOZÓFIKUS ÍRÓ.
Fogalom Kérdezz! Felelek.
Az Élet Igéje augusztus.
JÓ REGGELT !.
Nem az a kurva, aki a placcon áll, hanem akinek megveszed a bundát meg a kocsit, aztán este fáj a feje...
Zene: Chris Spheeris - Carino Nagy Elizabeth: Ha szíved hajt.
FEKETE VALÉR (SIOR) PÁSZTORVÖLGYI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM.
Diego Rodriguez de Silva y Velazquez
Három hetet meghaladó projekt-hét Neked, rólad, hozzád szól a dal
Mit látsz? Fiatal lány vagy öregasszony?.
SZIMMETRIA és ASZIMMETRIA az EMBERI TESTBEN
A NAP LEÁNYA Valamikor hajdanán, mikor még az utcán köszönt egymásnak Ismerős és ismeretlen is egyaránt, élt egy kicsiny leány.
ÜZENET.
Optikai Csodák Folyosója
Milyen szép a világ Készítette: Süni.
Kimondom már bátran: az Õ irgalma nélkül Semmit sem sem ér az életem.
ÖSSZESÍTŐ A versenyen résztvevő felnőttek kérdőíve KI MIT TUD területi döntő Eger, május 8. 9: az adott állításra vonatkozó információ hiánya 1:
Hasonlóságok és különbségek a reneszánsz és az alföldi realizmus művészetében.
Érvelés vs. következtetés érvelés: definíció Az érvelés verbális, társadalmi és racionális tevékenység, amely arra irányul, hogy egy értelmes [reasonable]
Matematikai érdekességek
Balatonalmádi Készítette: Szabó Lilla
A család ahonnan jövök.
Erasmus + pályázat Józsa Elek 10/D.
Kérdések az alkalom előtt
Az otthontól az egyetemig
230.
Előadás másolata:

Több nézőpont: Velazquez: Las Meninas Ottlik: Iskola a határon

A lépcsők szélesek voltak; két szárnyban indultak fölfelé, s két emelet közt a fele úton szembefordultak és egybeolvadtak. M. itt is megjegyzett magának egy képet a sok közül, a »Las Meninas« címűt. Ebben is volt valami érdekesség, mint a »Tulp tanár anatómiájá«-ban. De ismerősek voltak már a falak is, a lépcsőfokok is, ismerős volt a földszinti folyosó levesszaga, az emeleti illemhely olajos bűze, a sok bekeretezett olajnyomat, "Szent Ágnes", "Las Meninas", "Tulp tanár lecké"-je. A Las Meninas című képen mindig idegesítette őt az a gyerek vagy törpe, vagy mi a lópikula. Meg hátul a nyitott ajtó. Az Emmausi tanítványok, az jó; jó sötét. A fancsali képű Mona Lisa elég ronda nő, de azért nem rossz, az is jó idegesítő egy kicsit.

idegesítette őt az a gyerek vagy törpe, vagy mi a lópikula

Középpontban a királylány és udvarhölgyei (köztük egy törpe növésű udvarhölgy) Átlók a jobb oldali fal és a plafon alkotta sarok vonalának meghosszabbítása leginkább megvilágítva ruhája is a legvilágosabb mellette állók tekintete is rá irányul érzi és tudja, hogy őt nézik

mintha a kislány kinézne a képből – mit néz? a festő valamit fest – mit? a szoba hátsó falán függő tükör benne a spanyol királyi pár ott állnak, ahol mi, nézők a királyi pár leányát szemléli a teret panoráma-szerűen, „körben” ábrázolja egy síkban a háttérben megnyíló ajtó megérkező? eltávozó? férfi

Medve úgy írja le önmagát, mint a világ leggyávább teremtményét Medve úgy írja le önmagát, mint a világ leggyávább teremtményét. Nyilván valamilyen írói fogásnak szánja. De annyira eltér a megtörtént eseményektől, hogy ezt a részt még módosítva sem tudom átvenni a kéziratából. "Amikor lámpaoltás után megrohanták, és a rövid nyelű porolókorbácsokkal verni kezdték, M. jajveszékelve próbált menekülni. Amikor a jobb kezét emelte a jobb arcához, balról kapott egy pofont, s mire a bal kezét odakapta, már jobbról vágták fültövön." Medve bal keze fel volt kötve, már csak azért sem kapkodhatta az arca elé. Nyugodt lélekkel vakmerőnek is nevezhetném őt, eszeveszetten bátor fiúnak.