Foglalkoztatási programok megvalósításával kapcsolatos tapasztalatok, a következő tervezési időszakra vonatkozó elképzelések Galyatető, 2013. Június 25.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Advertisements

ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
A Kormány intézkedései és tervei
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Budapest, július 4. Mit várhatunk a következő tervezési ciklusban?! AFIOE VI. Országos Konferencia július 4.
Az OFA támogatási tevékenysége Programok ben.
közötti uniós programozási időszak tervezése az egészségügy területén dr. Török Krisztina főigazgató.
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése
Baranya Megyei Önkormányzat
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
JEREMIE program tervezése a as programozási időszakra
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
Kiváltás projektszemmel, a jövő
A foglalkoztatás javítását célzó intézkedések értékelése Mike Károly Hétfa Kutatóintézet április 30.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A hazai tervezés és a as időszak tervezésének aktualitásai
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
Foglalkoztatási Programok Főosztály
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
F ÓKUSZBAN A GAZDASÁGFEJLESZTÉS F ÓKUSZBAN A GAZDASÁGFEJLESZTÉS Dr. Komoróczki István tervezéskoordinációért felelős államtitkár „A szorgalmas munka meggazdagít”
Dr. Brebán Valéria főigazgató Dombóvár - Roma Fórum.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Területfejlesztés- Kohéziós politika, Uniós támogatások
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
Foglakoztatás-politikai workshop Budapest, augusztus 23.
Mikrovállalkozások fejlesztése
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Szabályozási Főosztály
Mitől innovatív egy vállalkozás? Új célterületek, jelentős támogatás az új Uniós pályázatokban Fókuszban az informatika.
A szociális munka fő fejlődési irányai Az EU stratégia és Magyarország stratégiájának hatása a szociális munka gyakorlatára.
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
A „Smart Specialisation” indokoltsága, háttere
Vállalkozásfejlesztés Operatív programokról részletesen
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Az EQUAL program és sajátosságai TE IS + ÉN IS = MI IS PÉCS 2007 május 09.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Foglalkoztatáspolitika a gazdaságfejlesztés szolgálatában
Lorem ipsum.
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Előadás másolata:

Foglalkoztatási programok megvalósításával kapcsolatos tapasztalatok, a következő tervezési időszakra vonatkozó elképzelések Galyatető, Június 25.

Tartalom Honnan jöttünk? Hol vagyunk? Hova tartunk?

Honnan jöttünk I Phare: „Küzdelmes” projektek Az első uniós elvek szerint működő pályázatok a foglalkoztatási civil szervezetek számára - Két körben összesen 58 nyertes szervezet komplex foglalkoztatási programok megvalósításába, közel 3000 ember bevonásával -Kb. 8,4 Mrd Ft HEFOP: Küzdelmes indulás Szélesebb paletta, több forrás, bonyolultabb rendszer -Önállóan vagy beszállítóként? (HEFOP 1.3, 2.3 vs. munkaügyi központos programok) -Célhoz rendelt forrás: kb. 15,7 Mrd Ft támogatott projekt az 1.3 és 2.3 intézkedésekben.

Honnan jöttünk II EQUAL : - Az innovatív megközelítések és újszerű módszerek a foglalkoztatásban -Hat tematikus terület a munkaerő-piaci hátrányokkal küszködő személyek esélyeinek javítása érdekében -Egyedi, a HEFOP-tól eltérő alapelvek, tervezés és végrehajtás -10 mrd Ft forrás -39 fejlesztési partnerség -Ebből 16 FP az A tématerületre : munkaerőpiac szempontjából hátrányos helyzetű emberek munkaerőpiacra belépésének vagy visszatérésének segítése fő bevonására került sor 3,97 mrd Ft-ból -Eredmények: -A TÁMOP tervezése kapcsán elvárás volt a Bizottság részéről, hogy az EQUAL alapelvek és tapasztalatok integrálódjanak az új OP-ba

Hol vagyunk I. TÁMOP és környéke -Az első teljes tervezési ciklus -Nagyságrendi növekedés a forrásokban:közvetlenül 71,6 Mrd Ft -Hazai források folyamatos csökkenése -Egyszerűsítések az eljárásrendi folyamatokban -Fejlesztési célok lehatárolása TÁMOP 1,2 és 5 prioritás között -Új hangsúlyok a szakmapolitikában: -Válságkezelés -Közfoglalkoztatás -Foglalkoztatási rehabilitáció reformja -Szolgáltatási akkreditációs modell és civil szervezetek kapacitásfejlesztése – terv és tény v

Adatok a közvetlen kedvezményezettekről, főpályázókról vannak – TÁMOP 1: 155 non-profit, 31 for-profit, 34 állami főpályázó – TÁMOP 2: 373 non-profit, 3200 for-profit, 102 állami főpályázó Kedvezményezettek közel fele visszatérő partnere a fejlesztéspolitikának (nonprofitok – TÁMOP 5; forprofitok GOP, ROP) Források eloszlása a kedvezményezett szervezetek típusai között TÁMOP 1 Hol vagyunk II. Forrás: Hétfa értékelés,2013

Mérhető eredmények 1)NFSZ hatóságból szolgáltatói hálózattá válása – lépések:  Informatikai rendszer – egyéni munkaerőpiaci pályák követése  Profilképzési rendszer alapjai  Munkáltatói kapcsolattartók rendszere 2)Nonprofit szervezetek professzionalizálódó „magja” 3)Növekvő körben támogatás a valódi elhelyezkedésig 4)Reagálás a gazdasági válságra (pl. célcsoportok bővítése, célzott programok) Hol vagyunk III. Forrás: Hétfa értékelés,2013

A non-profit szektor egyfajta megítélése: Rendkívül heterogén pályázói kör: – 40% között alakult – Csak felük végzett foglalkoztatási tevékenységet 2012-ben Nem civil szféra: – Adó 1% átlagos bevétel 1,8%-a Stabilizálódó kompetens mag: – Szakmai kompetencia és szervezeti professzionalizmus indexe szerint: Kb. 80 kiemelkedő szervezet További kb. 150 jó szervezet – Normatív költségvetési források, vállalkozói tevékenység, munkaügyi rendszerrel kiépült kapcsolat jelentősége Lokális együttműködés fontossága: legszorosabb kapcsolat önkormányzattal, munkaügyi kirendeltséggel Hol vagyunk VIII. Forrás: Hétfa értékelés,2013

Hol vagyunk IV. Támogatott projektek szakmai tapasztalatai a kutató szemével Elmozdulás a foglalkoztathatóság javításán „túl” a tényleges elhelyezkedés támogatása felé Célcsoport-fókusz hiánya: programok 60%-ában legalább 5 célcsoport Romák, idősek bevonása korlátozott Nem regisztrált tartós munkanélkülieket alig érik el Tényleges szolgáltatási idő lényegesen rövidebb, mint a projekt időtartama (1 év vs. 2 év) – Átlagosan 6 hónappal többet kéne foglalkozni az ügyfelekkel

Az EQUAL és a HEFOP egyes intézkedéseinek értékelésének főbb megállapításai A munkaerő-piaci szolgáltatások és a szolgáltató szervezetek komoly fejlődésen mentek keresztül Egyes programok (pl. EQUAL, TÁMOP 1.4.3, 2.6.1) kiemelten támogatták a tapasztalatcserét és a sztenderdizálást. Életútinterjúk és megvalósító szervezetek beszámolói alapján: – célcsoportok egy részét jelenleg szinte csak a támogatott foglalkoztatásba vagy közfoglalkoztatásba van lehetőség beterelni – a közfoglalkoztatás korlátozott befogadási kapacitása, a bizonytalan hozzáférés, valamint a szervezés sajátosságai miatt csak keveseknek jelenthet ez rövid távon is megoldást. – de minél inkább a piaci szektorhoz közeli módon megszerezett foglalkoztatási formáit kellene preferálni! Hol vagyunk V. Forrás: Hétfa értékelés,2013

Hová tartunk l. Az 1600/2012. (XII. 17.) Korm. határozat alapján az operatív programok indikatív megnevezése: Gazdaságfejlesztési és Innovációs OP (GINOP) Versenyképes Közép-Magyarország OP (VEKOP) Terület- és Településfejlesztési OP (TOP) Intelligens Közlekedésfejlesztési OP (IKOP) Környezeti és Energetikai Hatékonysági OP (KEHOP) Emberi Erőforrás Fejlesztési OP (EFOP) Koordinációs OP (KOP) „Vidékfejlesztés, halászat” OP (VOP, MAHOP) A források várható megoszlása 60%-a közvetlen (országos és térségi) gazdasági fejlesztésre 40%-a humánerőforrás-fejlesztésre, infrastruktúrafejlesztésre, környezetvédelemre és energiahatékonyságra.

Hová tartunk II. GINOP – Indikatív prioritásstruktúra I. Versenyképes KKV Szektor, Ipari Termelés és Szolgáltatások II. Tudásgazdaság fejlesztése III. Infokommunikációs fejlesztések IV. Versenyképes személyi szolgáltatások és a turizmusgazdaság kreatív fejlesztése V. Kiemelt térségi és közösségi gazdaságfejlesztés VI. Foglalkoztatás ösztönzése és a vállalati alkalmazkodóképesség fejlesztése VII. Technikai segítségnyújtás

Hová tartunk III. A VI. Foglalkoztatás ösztönzése és a vállalati alkalmazkodóképesség prioritás várható beavatkozási szintjei – A munkanélküliek és inaktívak munkába állásának ösztönzése, – A munkaerő-piaci szolgáltatások fejlesztése, – Hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása, – Az egész életen át tartó tanulás ösztönzése, – A gazdaság igényeihez igazodó képzési intézményrendszer kialakítása, A munkaerő versenyképességének javítása, – A vállalatok alkalmazkodóképességének javítása.

Nyitott kérdések IV. Nyitott kérdések – Rendelkezésre álló forrás – Megvalósításért felelős intézményrendszer – Az NFSZ és NMH szerepe a végrehajtásban – Új, egyszerűsített megvalósítási technikák – Tapasztalatok beépítése – Partnerség a tervezésben

Köszönöm a figyelmet! Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humán Erőforrás Programok Irányító Hatósága Web: