Mire kell figyelni a reklámokban a gyermekek védelmében?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
Nemzetközi Médiakonferencia Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat
Gondolkodj Egészségesen! Program OSZMK baleset-megelőzési konferencia szeptember 30.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Számítógép és Internet szabályozása a könyvtárakban Olvasószolgálatos műhely Dunakeszi Fülöp Attiláné
Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1.
Civilek a pályán Dr. Fazekas Ildikó Önszabályozó Reklám Testület főtitkár CivilKomP’ Január 13. Péntek.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
A kormányzat szerepvállalása a kibervédelemben Dr. Rétvári Bence államtitkár Változó környezet, változó biztonság - Kiberfenyegetések kihívásai napjainkban.
DR. SARKADY ILDIKÓ MÉDIAPIACI TENDENCIÁK Jogi kihívások „Célkeresztben a fogyasztó” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA Budapest Mariott Hotel március 30.
Javaslat az erőforrások és a szabályozó eszközök összehangolására vidéken között Katonáné Kovács Judit, PhD egyetemi adjunktus DE AGTC GVK.
Powerpoint Templates. Page 2  Tehetetlenek  Sajnálatra méltóak  Nem tudnak önmagukról gondoskodni  Nem képesek tanulni  Nem tudnak dolgozni  Az.
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula.
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
CLV Partners Ügyvédi Iroda
A kiskorúak védelme a média káros hatásaival szemben
A média mint nevelési intézmény
Reklám etika.
Európa és a magyar könyvtári jogszabályok Dr. Kenyéri Katalin NEMZETI KULTURÁLIS ÖRÖKSÉG MINISZTÉRIUMA Könyvtári Főosztály INFORMATIO MEDICATA október.
A fogyasztóvédelmi szabályozás rendszere Fogyasztóvédelmi törvény (1997. évi CLV. törvény) 10 fejezetből áll: pl.: -fogyasztók életének, egészségének,
Reklám etika.
„Hidat építünk” az energetikai tanácsadók szerepe Magyarországon
Etika Könyvtárosi etika Könyvtárosi etikai kódex
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
2011. szeptember FIATALOK, REKLÁM, FOGYASZTÁS ESETTANULMÁNY Dr. Babocsay Ádám Millward Brown Hungary Kft. Kvalitatív kutatási igazgató.
Digitális világ – interaktív táblán
Az új klasszifikációs ajánlás Szilády Szilvia Tudományos munkatárs Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Műsorfigyelő és elemző főosztály szeptember.
Tapasztalatok az Smtv. és az Mttv. fényében szeptember Készítette: Dr. Detrekői Zsuzsa.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Fiatalok motiválása a véleményformáló diáksajtósok bevonásával
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot érintő vállalati önszabályozás perspektívái Verseny és Szabályozás MTA KRTK Közgazdaság-tudományi.
MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
Határon átnyúló vitarendezés. Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen.
Kalandorok kíméljenek! Július 29.. A címadás indoka Reklám céljai: –Termékeladás –Márkanév ismertsége –Márkakép kialakítása –Márkahűség kialakítása.
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1.
2014. január 1. TERMÉKELHELYEZÉSI LEHETŐSÉGEK KIEGÉSZÍTŐ AJÁNLAT.
Transzparencia, információszabadság és közérdekű adatok nyilvánossága Dr. Fazekas Judit Igazságügyi Minisztérium európai uniós ügyekért felelős helyettes.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Az EU élelmiszer- szabályozásának céljai Eu. Hosszú távú egészségkárosítás csökkentése Az élelmiszerben lévô egészségkárosító anyagok mennyiségének korlátozása.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
TÖOSZ Polgármesternői Tagozat Vitaindító – 2007-re tervezett tevékenységek.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Az audiovizuális szolgáltatások szabályozásának új útjai A médiaszabályozás reformja az Európai Unióban dr. Zachar Balázs Miniszterelnöki Hivatal.
A reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok III. Mfor Marketing Konferencia április 22.
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Tudja-e befolyásolni a Gyermekvédelmi Internet- kerekasztal tevékenysége a média gyermekekre és fiatalokra gyakorolt hatásait? VIII. Nemzetközi Médiakonferencia.
– Letölthető változat –
#15-25 Youth Marketing Forum
7. fejezet Fogyasztóvédelem az élelmiszergazdaságban
MISSION IMPOSSIBLE a legelőn
A médiaszolgáltatásban közzétett termékmegjelenítés és az arról szóló tájékoztatás törvényi feltételeinek való megfelelés dr. Szikora Tamás jogász Nemzeti.
Az állami támogatások versenyszempontú ellenőrzése Magyarországon
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
Reklám etika.
Nemzeti Élelmiszer Nyomon Követési Platform
Iskolai egyesületeket és iskolákat jelenleg foglalkoztató kérdések Európában Budapest, Hungary , 8 and 9 May
Esély a szülőknek, lehetőség
Előadás másolata:

Mire kell figyelni a reklámokban a gyermekek védelmében? Dr. Fazekas Ildikó főtitkár Budapest, 2012. szeptember 26.

Alacsony aggodalomra adnak okot a reklámok a szülők szerint a többi felsorolt szemponthoz képest – függetlenül attól, hogy angol vagy magyar szülőről van szó Nagyobb aggodalmat kiváltó szempontok

Reklámszakma felelősséget érez Szigorú jogi szabályozás van: Reklámtörvény – sem a gyermeknek szóló, sem a reklám nem befolyásolhatja a gyermek szellemi, fizikai, erkölcsi fejlődését Médiatörvény – közzétételi szabályok Adatvédelmi törvény – „kénytelen voltam én e-mail címet csinálni a gyereknek” – szülő Fttv (UCP)

Plusz vállalások – etikai szabályok Reklámetikai Kódex A legrészletesebb szabályok a gyerekekre vonatkoznak Hatáskör kiterjed az internetre EU - pledge – nagy élelmiszergyártók vállalása HFSS termékeket nem reklámoznak 12 éven aluliaknak Alkohol termékek esetében 25 év alatti szereplő nem lehet a reklámokban Interneten közzétett kommunikációra is érvényes az etikai vállalás

Monitoring eredmények ÖRT tevékenysége: Előzetes véleménykérés (gyerek témában gyakori) Panaszkezelés – nem gyakori panasz Monitoring – társszabályozás keretében 2012. I. n.évben 5 élelmiszer reklám a print médiában és 63 fiatalkorúaknak szóló tv reklám 100% megfelelési arány Nemzetközi eredmények EU pledge – 100% az internetre (tv 99,1) ASA 99,1% (2009-ben élelmiszerre)

Jövő kérdései Tájékoztatni a szülőket a jogszabályról DIMSZ „Tisztelt fogyasztó” program ÖRT honlap – továbblépések Médiatudor program – médiaértés Társadalom veszélyeitől nem elzárni, hanem felkészíteni kell a gyerekeket!

Köszönöm a figyelmet! ort@ort.hu