Távhőszolgáltatás és fogyasztóvédelem dr. Balku Orsolya főosztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

Díjmegállapítás, díjfelügyelet a hulladékgazdálkodási közszolgáltatásban Dr. Szalóki Szilvia.
Tatabánya, EHÖSZ konferencia október 24.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Karcag, november.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
MANORKA projekt Magyar – Norvég Kapcsolatok
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Jegyzői értekezlet április 12. dr. Rácz Vanda
A környezetvédelem intézményrendszere
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a évi XLVII. törvény alapján dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd május 30.
Közigazgatási alapismeretek
Fogyasztói panaszokkal kapcsolatos hatósági tapasztalatok a közszolgáltatás területén A Fejér Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének tapasztalatai.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Magyar Energia Hivatal fogyasztóvédelemben betöltött szerepe Dr. Kispál Edit április.
Belügyminisztérium Belügyminisztérium dr. Bitay Márton Önkormányzati Stratégiai Főosztályvezető Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX.
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
KÉSZ ÁTVERÉS AVAGYFOGYASZTÓAPÁCBAN?. ÁRUBEMUTATÓK SAJÁTOSSÁGA Kiállítás Kiállítás Vállalat Vállalat Termék Termék Gyakorlati bemutató Gyakorlati bemutató.
Dr. Bujdosó András Imre főosztályvezető
Versenyjog és fogyasztóvédelem
NAV ÁNTSZ OMMF Fogyasztóvédelem Jogszabályfigyelés
Az EK Rendelet felülvizsgálatának magyar javaslatai és ETT jó gyakorlatok Előadó: Dr. Szabó Erika Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Államtitkár.
Szervezetfejlesztési Program
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
Az anyakönyvi igazgatás
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A Ket. tervezett módosítása
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon
Az erdők megelőző tűzvédelme Magyarországon (aktualitások, tervek)
Fogyasztóvédelmi hatósági tevékenység a megyei kormányhivatalban
Fogyasztói igényérvényesítés – közérdekű keresetek
A VÁLLALKOZÁSOK SZEREPE A FOGYASZTÓVÉDELEMBEN Dr. Kohuth Viktor
Határon átnyúló vitarendezés. Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen.
Merre tart a hazai fogyasztóvédelem?
Magyarország IV. középtávú ( ) Fogyasztóvédelmi Politikája Vitaanyag június.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi Bizottság elnöke Budapest, június 16. Fogyasztóvédelem és jogalkotás napjainkban.
Hatósági és civil fogyasztóvédelmi feladatok, merre tovább fogyasztóvédelem? Dr. Baranovszky György Gödöllő, április 22.
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE Közösen a fogyasztókért: a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság együttműködésének.
Fogyasztóvédelem – legfrissebb jogszabályi változások
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Kunszentmárton, december.
A fogyasztóvédelem szervezeti felépítése, tagozódása, feladatai.
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
TÁMOP A távhőszolgáltatás Kocsis György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Lángfy Pál osztályvezető Magyar Energia Hivatal
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 14. Együttműködés a fogyasztóvédelmi ügyek területén.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
Egészségügyi panaszok az Európai Fogyasztói Központ gyakorlatában „Egészségügyi szolgáltatások – békéltető testületek szerepe és jövője a fogyasztóvédelemben”
"SLÁGERTÉMÁK" KIEMELTEN ELLENŐRZÖTT TERÜLETEK A NFH GYAKORLATA ALAPJÁN dr. Kathi Attila kabinetvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Stratégiai Kabinet.
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
Dr. Fülöp Zsuzsanna szóvivő, osztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Békéscsaba, szeptember 10. Változások, célkitűzések,tervek - a fogyasztóvédelem.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
A fogyasztóvédelmi felügyelőségek feladat-és hatásköreit megállapító legfontosabb jogszabályok -Fogyasztóvédelemről szóló törvény -Nemzeti Fogyasztóvédelmi.
Dr. Andrássy Gergely Herendi és Purebl Ügyvédi Iroda tel:
1 FOGYASZTÓVÉDELMI FÓRUM Tatabánya, március 25.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
Önkormányzat és állam.
Nemzeti Energetikusi Hálózat
A közigazgatási eljárás II.
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
A fogyasztóvédelem célja, 2011 tapasztalatainak tükrében
BAMKH Hatósági Főosztály
Szakfelügyeleti tapasztalatok
Előadás másolata:

Távhőszolgáltatás és fogyasztóvédelem dr. Balku Orsolya főosztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, május 10.

I. A fogyasztóvédelmi hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, május 10.

A fogyasztóvédelmi hatóság Szervezet, változások:  a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságról szóló 225/2007. (VIII. 31.) Kormányrendelet  január 1-jével valósult meg a területi integráció  a felügyelőségek beintegrálása a kormányhivatalokba  a regionális felügyelőségeket felváltották a megyei (fővárosi) kormányhivatalok fogyasztóvédelmi felügyelőségei, a szakmai irányító szerv pedig a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Pécs, május 10.Távhőszolgáltatási Konferencia és Kiállítás

A fogyasztóvédelmi hatóság A hatóság feladatai:  ellenőrzi a fogyasztóvédelemről szóló törvényben foglalt rendelkezések betartását és eljár azok megsértése esetén  ellenőrzi a külön jogszabályokban fogyasztóvédelmi rendelkezésként meghatározott rendelkezések betartását és eljár azok megsértése esetén (pl. a távhőszolgáltatásról szóló törvény)  ha külön törvény vagy kormányrendelet eltérően nem rendelkezik, a hatóság ellenőrzi többek között a fogyasztói panaszok, a szavatossági és jótállási igények intézésére, vagy a fogyasztók tájékoztatására vonatkozó rendelkezések betartását és eljár azok megsértése esetén Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, május 10.

A fogyasztóvédelmi hatóság A hatóság feladatai:  ellenőrzi a fogyasztói szerződések megkötésénél alkalmazott általános szerződési feltételeket  szakmai segítséget nyújt a fogyasztói ismeretek bővítéséhez, a fogyasztói tudatosság erősítéséhez, tájékoztatást nyújt a fogyasztók számára  a fogyasztói jogokat ismertető kiadványokat jelentet meg Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, május 10.

A fogyasztóvédelmi hatóság A hatóság feladatai:  Kétfokú hatóság: első fok, megyei illetékesség – felügyelőségek másod fok, országos illetékesség – NFH  Központi hivatalban működik még pl.: laboratóriumok szakmai főosztályok kommunikációs, nemzetközi tevékenység, civil kapcsolatok Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, május 10.

II. Hatáskör Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, május 10.

Hatáskör Közszolgáltatások és a fogyasztóvédelmi hatóság (pl.):  földgázszolgáltatás  villamosenergia-szolgáltatás  víziközmű-szolgáltatás  távhőszolgáltatás Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, május 10.

Hatáskör Feladatok megosztása távhőszolgáltatás esetében:  Magyar Energia Hivatal  illetékes települési önkormányzat jegyzője  fogyasztóvédelmi hatóság  önkormányzat képviselő-testülete Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, május 10.

Hatáskör A fogyasztóvédelmi hatóság távhőszolgáltatást érintő hatásköre (Tszt.):  üzletszabályzatok véleményezése  ászf kifüggesztése, rendelkezésre bocsátása  tájékoztatás nyújtása igénybejelentésre  előzetes értesítés  hiteles hőmennyiségmérés  felhasznált hő külön meghatározása és számlázása  hiteles mérőeszköz karbantartása, újrahitelesítése, cseréje  üzletszabályzat hozzáférhetővé tétele Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, május 10.

Hatáskör Jogkövetkezmények (pl.):  elrendelheti a jogsértő állapot megszüntetését  megtilthatja a jogsértő magatartás továbbfolytatását  határidő tűzésével a feltárt hibák, hiányosságok megszüntetésére kötelezhet  fogyasztóvédelmi bírságot szabhat ki Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, május 10.

III. Hatósági tapasztalatok Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, május 10.

Hatósági tapasztalatok Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, május 10.

Hatósági tapasztalatok Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, május 10.

Hatósági tapasztalatok Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, május 10.

Hatósági tapasztalatok Pécs, május 10.Távhőszolgáltatási Konferencia és Kiállítás

Pécs, május 10. Hatósági tapasztalatok  tájékoztatás nyújtása/kérése  ügyfélszolgálati működés, panaszkezelés  jellemző panaszok pl.: díjszétosztási arányok „minőségi kifogás”

IV. A hatóság célkitűzései Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, május 10.

 szemléletváltozás  tájékoztatás, prevenció, oktatás  együttműködés, egyeztetés  párbeszéd, partnerség  tapasztalatok megosztása A hatóság célkitűzései Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, május 10.

Köszönöm szépen megtisztelő figyelmüket! Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, május 10.