Könyvtári marketing és arculat „Akik a nonprofit intézményeket vezetik azoknak a választásuk nem abban áll, hogy foglalkozzanak-e a marketinggel, hanem,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A könyvtárak és a könyvtárosok szerepváltozásai
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Marketing a kozmetikában
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Stratégiai tervezés, cél és küldetés, üzleti modell
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Könyvtári marketing és arculat
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Fogalma, összefüggések
BUDAKESZI VADASPARK EMBERNYELVEN ÁLLATOKRÓL avagy a vadasparki kommunikáció és ami mögötte van…
Corporate Identity a szállodaiparban
Alapfogalmak.
Marketingkommunikáció
Közönségkapcsolat (public relations)
AUCHAN MAGYARORSZÁG KFT.
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Településmarketing Stratégiatípusok. 2 Marketingstratégia Tudatos piacorientált vezetés Tudatos piacorientált vezetés életképes kapcsolatok kialakítása.
A fogyasztóvédelem gazdasági alapjai
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Előadó: LAVOTHA ILDIKÓ High-Care Cosmetics Kft. cégvezetője április 24.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
7. Előadás Termék stratégia
Marketing alapismeret
A jövő könyvtára, a könyvtárak jövője MA Könyvtári szolgáltatások menedzselése II.
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
Vállalati arculat.
Marketing alapfogalmak
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Bauer András - Berács József:
Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 1 Piacok megismerése l Kultúrális trendek begubódzkodás, kis-luxus l A kereslet hosszú távú alakulása fogyasztási szerkezet.
A TAMOP projektek az világhálón. Miről lesz szó ? A kommunikációs terv és arculat A meglévő honlapok vizsgálata domain használat arculat tartalom.
Vizsga feladatok (Minta)
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Reklám helyett a marketing jövője a hálózatok világában
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
A marketingkommunikáció
Könyvtári protokoll Fodor Péter előadása október 6.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
Egyházi Könyvtárak Egyesülése Pápa július 1-3. KÖNYVTÁRI ARCULAT A FENNTARTÓ INTÉZMÉNY ARCULATI ELEMEINEK FELHASZNÁLÁSÁVAL Török Beáta Sapientia.
Marketing alapok Kopcsay László.
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
VARGA RÓBERT ONLINE MARKETING SZAKÉRTŐ MARKETINGOKOSAN.HU BUDAPEST, JÚNIUS 9. Generációs hidak építése az online világban.
Reputáció és márkaépítés a Coke Club sztori. Előzmények : Coca-Cola Beach House, Siófok 10 éven át futó, változatlan koncepció és márkakép Magas.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Marketing, marketingkommunikáció. Mi is az a marketing? Eszme Attitűd Magatartásforma Technika Vállalati alapfunkció Módszertan Szervezeti egység.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Retailtainment.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Előadás másolata:

Könyvtári marketing és arculat „Akik a nonprofit intézményeket vezetik azoknak a választásuk nem abban áll, hogy foglalkozzanak-e a marketinggel, hanem, hogy jól vagy rosszul csinálják.”

Marketing TÁRSADALMI ÉS VEZETÉSI LÉPÉSEK LÁNCOLATA, AMELYNEK SORÁN AZ EGYÉNEK ÉS CSOPORTOK TERMÉKEKET ÉS ÉRTÉKEKET ALKOTNAK ÉS CSERÉLNEK KI EGYMÁS KÖZÖTT, MIKÖZBEN KIELÉGÍTIK SZÜKSÉGLETEIKET ÉS IGÉNYEIKET. Philip Kotler,1992.

Alapfogalmak 1. SZÜKSÉGLET –HIÁNYÉRZETET OKOZ ALAPVETŐ – TÁPLÁLKOZÁS MÁSODLAGOS - OLVASÁS IGÉNY –SZÜKSÉGLET KIELÉGÍTÉSÉRE IRÁNYUL ÉLELMISZER VÁSÁRLÁS KÖNYVTÁRBA JÁRÁS KERESLET –KONKRÉT TERMÉK / SZOLGÁLTATÁS IRÁNTI IGÉNY, AMELY MÖGÖTT VÁSÁRLÁSI HAJLANDÓSÁG ÁLL TERMÉK / SZOLGÁLTATÁS –AZON FIZIKAI, ESZTÉTIKAI ÉS SZIMBOLIKUS TULAJDONSÁGOK ÖSSZESSÉGE, AMELYEK VALAMELY IGÉNY KIELÉGÍTÉSÉRE FELAJÁNLHATÓK

Alapfogalmak 2. CÉLCSOPORT –TERMÉK VAGY SZOLGÁLTATÁS LEGNAGYOBB VALÓSZÍNŰSÉGŰ VEVŐCSOPORTJA PIAC –AZON POTENCIÁLIS FOGYASZTÓK ÖSSZESSÉGE, AKIK AZONOS SZÜKSÉGLETEKKEL RENDELKEZNEK, ÉS EZEK KIELÉGÍTÉSÉRE HAJLANDÓK CSERÉRE PIACFOGLALÁS –A PIAC MEKKORA RÉSZÉT AKARJUK ÉS TUDJUK SZOLGÁLTATÁSAINK SZÁMÁRA LEFOGLALNI PIACI RÉS –A PIACNAK AZ A RÉSZE, AHOL A KERESLETET NEM VAGY NEM ELÉGGÉ ELÉGÍTI KI A KÍNÁLAT.

A cseréhez szükséges LEGALÁBB KÉT FÉL MINDEGYIK FÉLNEK VAN VALAMIJE, AMI A MÁSIK SZÁMÁRA ÉRTÉKET HORDOZ (KERESLET - KÍNÁLAT) MINDEGYIK FÉL KOMMUNIKÁCIÓ-KÉPES ÉS ÁT TUDJA ADNI, AMIT FELAJÁNLOTT MINDEGYIK FÉL ELFOGADHATJA V. ELUTASÍTHATJA AZ AJÁNLATOT MINDEGYIK FÉL KÍVÁNATOSNAK TARTJA A MEGÁLLAPODÁST. Philip Kotler

Van-e szüksége a könyvtáraknak marketingre? Nem ez a kérdés, hanem az, hogy milyenre? Verseny a kulturális piacon: –Finanszírozott forrásokért –Információ szolgáltatásáért –Használók elvárásainak minél jobb teljesítéséért –presztízsér

Élmény gazdaság Joseph Pine II – The experience Economy: Work is a Theatre and Every Business a Stage Minden vásárló egyedi – sajátos, egyedi igények kielégítése – CRM Élményeket kell adni nem szolgáltatást – Experiece library - Cerritos library - osExterior.html osExterior.html

Felmérés a Chicago Public Library-ben Mit is csinálnak – hogyan mozognak a használók? pdfhttp:// pdf

Könyvtári arculat kialakítása Könyvtárak általános arculata és imázsa Adott könyvtár arculata és imázsa Minden használói csoport felé más módon kell közeledni Többféle arculat? Lehet hosszú távú illetve egy alkalomra szóló

Könyvtári arculat Vizuális, Auditív – minden, ami látható, érzékelhető Logó, névválasztás, jelmondat, színek, betűtípus, zene Könyvtár honlapja Könyvtár képe:feliratok, rendezettség,áttekinthetőség Könyvtáros: viselkedés, megjelenés, öltözködés, köszönés, telefonálás

Válság marketing 1. (Philip Kotler) Válság – különféle reakciók (árcsökkentés, olcsóbb termékek, feleslegtől való megszabadulás, megválni egyes termékektől) Válság = lehetőség (?) Innováció és márkaépítés Szegmentálás – azok azonosítása, akik szívesen igénybe vennék a szolgáltatást

Válság marketing 2. (Philip Kotler) Kevéssé kihasznált a social media - Blogok, fórumok, Facebook Nem kihasznált a pr Holisztikus marketing szemlélet Szcenárió tervezés

Válság marketing 3. (Philip Kotler) Marketing feladatai Marketing kommunikáció Marketing terv Lojális vásárlói kör azonosítása, kinevelése Belső kapcsolat a vállalat többi részlegével Az üzlet társadalmi oldalának fejlesztése

Válság marketing 4. (Philip Kotler) Az online kommunikáció lehetőségeinek kihasználása – a vásárlói döntések fontos eszköze (autóvásárlás) Helyi sajátosságokra való építés

Összefoglalás Tanácsok könyvtárak számára „Marketingezni” kell Önálló arculat építése különféle eszközökkel Piaci szegmensek jobb felderítése – lojális használói kör kiépítése Online eszközök jobb kihasználása

nakhttp://hunlibrarian.ning.com/profile/Paszter nak konyvtarban/ konyvtarban/ haragjatol-ments-meg-uram-minket/ haragjatol-ments-meg-uram-minket/