DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Kommunikációs céljaink Közvetlen célcsoport: hallgatók, végzettek 1. A DPR kutatásban való részvétel aktív motivációja a hallgatók, a végzettek körében 2. A DPR eredményeinek nyilvánossága, természetesen a hallgatók felé is… Más célcsoportok, más eszközök és megoldások…
Marketingpszichológia Figyelemfelkeltést segítő ingerfaktorok: Méret Intenzitás Kontraszt Újdonság Mozgás Zene Szimbólumok A lényeg: érzékelés - észlelés
Fórumok, színterek Online: internetes és média lehetőségek és Offline megoldások: eseményszervezés, nyomtatott anyagok Kombinációk élménymarketing gerillamarketing Alternatív lehetőségek mindenütt vannak…
Online akciók 1. kérdés: Mivel? Eszközök: E-hírlevél, ek: VÍRUS MARKETING Banner Pop-up vagy pop-under hirdetések Layerek Keresők 2. kérdés: Hol? Helyek: Coospace, Neptun, ETR Közösségi oldalak: iwiw, facebook és társai hírportálok
Alternatív online? Mitől lesz alternatív? Hiszen az eszközök, a helyek adottak… Attól, hogy: Mit, hogyan, kitől, kinek, mikor, mennyit, miért, milyen formában és kombinációban kommunikálok. Egy hagyományos is hatékony lehet, ha… személyes üzenete van és kapcsolati háló alapú.
Offline akciók Események, kitelepülések: „hálózati csapda” – kikerülhetetlen kommunikációs kapuk Játék – mézesmadzag, sorsolás Tesztek – „játék kérdőívek” Csapatjáték – csapatfotó FLASHMOB – akciók – avagy fagyjuk meg? Szóbeszéd, szájreklám – BUZZ MARKETING Tényleg ezt mondták a buszon?
Gerillamarketing Újszerű, szokatlan, meghökkentő módszer az üzenetek célba juttatásához, egy fajta indirekt befolyásolási módszer. 1990-es évektől indult, már hazánkban is van/volt rá példa. Pl.: Balaton kampány (szemtelen, meglepő, szókimondó) „feszegeti” a megengedhetetlent… aktív reklámkerülőkkel szembeni hatékony eljárás
Mi kell hozzá? TERVEZÉS, GONDOS ELŐKÉSZÍTÉS A célcsoport precíz meghatározása Jó üzenet / ötlet Eszközök kombinációja /pl.: szószólók! HR háttér Költségterv, időterv A kommunikáció kommunikációja
Minden kommunikálható Üzenetet lehet generálni… de üzenetté válni, az a valódi élmény. Két gerillamarketing példa: Heineken - Olaszország T-Mobile - Anglia
Hajrá!Hajrá!