Felsőoktatási és akadémiai mutatószámok Dr. Fábri György PhD.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Az életminőség mérése Kelemen Rita
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
2007-es minőségügyi tevékenység BTK. A feladat Önértékelés készítése - szervezeti felépítés - oktatási és kutatási tevékenység személyi és infrastrukturális.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer Bángi-Magyar Attila és Fejérvári Bence Educatio Nkft. Nyitórendezvény október 18. Projekt megnevezése:
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) - intézményi interfész adattartalom validálás március 18.
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
A felsőoktatási és a K+F statisztika
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése február 24.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
Felsőoktatás-kutatás és szakpolitikai hasznosulás Magyarországon Tényeken alapuló (evidence based) szemlélet a felsőoktatásban „Adatalapú döntéshozatal.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor április 10. Stratégiai tervek.
A kommunális statisztikától a klímaváltozás méréséig
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Hallgatói kiválóság és intézményválasztási motivációk a hazai felsőoktatási felvételiknél Budapest, Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem október 28.
Controlling a gyakorlatban
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
. Hallgatói kiválóság – Tehetséggondozás – TDK dr. Princzinger Péter október 27.
A nemzetközi felsőoktatási térben és a hazai felsőoktatás-politikai térben Pécs október 18. Dr. habil Fábri György egyetemi docens ELTE Egy magyar.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
TÁMOP / „Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése, 2
A VIR ÉS DPR RENDSZEREK SZEREPE AZ ÁGAZATI IRÁNYÍTÁSBAN DR. NÁDAI LÁSZLÓ főosztályvezető Tudománypolitikai Főosztály.
AVIR – intézményi interfész február 18.. Mai program Célja – bemutassa az AVIR interfész tartalmát – véleményeket kapjunk a logikai felépítésről.
Fogalomtár, avagy hogyan beszéljünk egy nyelvet
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Kutató- és kiváló egyetemek Magyarországon - Konferencia a kutatási kiválóság jövőjéről ELTE, június 22. Prof. Dr. Patkó Gyula rektor MISKOLCI EGYETEM.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Központi és az intézményi vezetői információs rendszerek kapcsolata Csulyák Gábor Informatikai Igazgató Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az elkészült felsőoktatási AVIR központi adattár: az alapok december 8. Kerékgyártó Sándor ügyvezető.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Innováció-átok vagy lehetőség a felsőoktatásban? Dr. Urbányi Béla Egyetemi tanár.
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Az Országos Területfejlesztési és Területrendezési Információs Rendszer területi tervezést, elemzést támogató térinformatikai alkalmazásai Eger, 2017.
A könyvtári integrált rendszerek statisztikai moduljának használata
PhD online közösségi oldal Dr
A Magyar Tudományos Művek Tára az egyetemek életében
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
Előadás másolata:

Felsőoktatási és akadémiai mutatószámok Dr. Fábri György PhD

AVIR A lkalmazkodás V iszonyaink I dealizálás R elevancia

“ A”. Miért kellenek mutatószámok?

Elszámoltathatóság Piaci komformitás Értékőrzés,értékátadás Külső mércék Ismeretátadás Tudományos érték Kimagasló egyéni teljesítmény Szocializáció Belső értékelés

Indikátorok: mire mutatnak? Tagolt felsőoktatás(i funkció) – sokféle indikátor-lehetőség: Elvi és stratégiai döntések alapozzák meg intézményi és országos szinten egyaránt! Hallgató-oktató arány Kontakt-órák száma Könyvtár-ellátottság Minősített oktatók száma TDK

“V” Mit mutatnak?

Indikátor-standardok Science and Engineering Indicators / NSF Education at a Glance /OECD EU Indicators

Központi teljesítmény-mérés:  FTT  MAB  Országgyűlési jelentés a tudományról Statisztikák  OKM  KSH Felsőoktatási információs piac  Felvételi tájékoztatás (Tájoló)  Rangsorok Intézményi mérőszámok  Fejlesztési stratégiák  Hároméves megállapodás  Napi döntéshozatal

“I” Stratégiai szemlélet és mutatószámok

“R” adat-vizualizáció

Kifejezi a vezetői döntéshozatal dinamizmusát

Érdemi információ-többletet nyújt az információs hiányok érzékeltetésével is!

Alapelvek: Hitelesség Adat-gazdagság (teljeskörűség…) Indikátor-konszenzus Bizalom Felsőoktatási azonosságtudat újraformálódása

Közös vállalkozás! Módszertan Tudásbázis Egyeztetés Központi adatok Kiemelt informatikai feladatok Adatgyűjtés Adatszolgáltatás Döntéshoztali valóság Érdemi felhasználás AVIR – Educatio kht projekt Egyetemi-főiskolai AVIR-fejlesztések

Köszönöm a figyelmet!