Felsőoktatási és akadémiai mutatószámok Dr. Fábri György PhD
AVIR A lkalmazkodás V iszonyaink I dealizálás R elevancia
“ A”. Miért kellenek mutatószámok?
Elszámoltathatóság Piaci komformitás Értékőrzés,értékátadás Külső mércék Ismeretátadás Tudományos érték Kimagasló egyéni teljesítmény Szocializáció Belső értékelés
Indikátorok: mire mutatnak? Tagolt felsőoktatás(i funkció) – sokféle indikátor-lehetőség: Elvi és stratégiai döntések alapozzák meg intézményi és országos szinten egyaránt! Hallgató-oktató arány Kontakt-órák száma Könyvtár-ellátottság Minősített oktatók száma TDK
“V” Mit mutatnak?
Indikátor-standardok Science and Engineering Indicators / NSF Education at a Glance /OECD EU Indicators
Központi teljesítmény-mérés: FTT MAB Országgyűlési jelentés a tudományról Statisztikák OKM KSH Felsőoktatási információs piac Felvételi tájékoztatás (Tájoló) Rangsorok Intézményi mérőszámok Fejlesztési stratégiák Hároméves megállapodás Napi döntéshozatal
“I” Stratégiai szemlélet és mutatószámok
“R” adat-vizualizáció
Kifejezi a vezetői döntéshozatal dinamizmusát
Érdemi információ-többletet nyújt az információs hiányok érzékeltetésével is!
Alapelvek: Hitelesség Adat-gazdagság (teljeskörűség…) Indikátor-konszenzus Bizalom Felsőoktatási azonosságtudat újraformálódása
Közös vállalkozás! Módszertan Tudásbázis Egyeztetés Központi adatok Kiemelt informatikai feladatok Adatgyűjtés Adatszolgáltatás Döntéshoztali valóság Érdemi felhasználás AVIR – Educatio kht projekt Egyetemi-főiskolai AVIR-fejlesztések
Köszönöm a figyelmet!