Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése 2011. február 24.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Bakonyi László, elnök (Oktatási Hivatal) ETR Konferencia november 26.
DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Németh Tamás — Főtitkári beszámoló … Főtitkári beszámoló az Akadémia évi költségvetésének végrehajtásáról Németh Tamás Magyar Tudományos Akadémia.
Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem.
A központi oktatási információs rendszerek most és a jövőben november 26. Kerekes Gábor Educatio Nonprofit Kft.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi.
Egyéni látogatás a Kecskeméti Kulturális és Konferencia Központ Nonprofit Kft.-ben ( ) Készítette: Alföldy-Boruss Zsófia.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A vezetői információs rendszerek támogatása az intézményi és ágazati stratégia kialakításához Sándorné Dr. Kriszt Éva rektor Magyar Rektori.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer Bángi-Magyar Attila és Fejérvári Bence Educatio Nkft. Nyitórendezvény október 18. Projekt megnevezése:
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Státuszriport avagy AVIR informatikai fejlesztések helyzete
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) - intézményi interfész adattartalom validálás március 18.
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
Felsőoktatás-kutatás és szakpolitikai hasznosulás Magyarországon Tényeken alapuló (evidence based) szemlélet a felsőoktatásban „Adatalapú döntéshozatal.
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások fejlesztési irányai – TÁMOP Stéger Csilla Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű.
Felsőoktatási és akadémiai mutatószámok Dr. Fábri György PhD.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor.
AVIR – intézményi adatmodell oktatás szekció február 2.
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az ágazati AVIR fejlesztés és intézményi VIR-ek kapcsolata és a közös fejlesztések tapasztalatai november.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor április 10. Stratégiai tervek.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Foglalkoztatási Fórum Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum 2011
Munkakultúra Szakképzési modellek 19. Országos Konferencia Az Országos Képesítési Keretrendszer és a Központi Validációs Rendszer a TÁMOP as projektben.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
TÁMOP / „Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése, 2
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
AVIR – intézményi interfész február 18.. Mai program Célja – bemutassa az AVIR interfész tartalmát – véleményeket kapjunk a logikai felépítésről.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer fejlesztése a Miskolci Egyetemen Bordás Katalin Miskolci Egyetem Számítóközpont.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Központi és az intézményi vezetői információs rendszerek kapcsolata Csulyák Gábor Informatikai Igazgató Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az elkészült felsőoktatási AVIR központi adattár: az alapok december 8. Kerékgyártó Sándor ügyvezető.
Kapacitás akkreditáció – a számok tényleg magukért beszélnek? dr. Abonyi János Pannon Egyetem Napja február 12.
Educatio Kht. (OFIK) Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése (TÁMOP ) - Központi Diplomás Pályakövető Rendszer- Kerekes Gábor, ügyvezető.
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Előadás másolata:

Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése február 24.

Az AVIR-rendszer

A megvalósítás Két kérdés: Hogyan dolgoztunk? igények felmérése és feldolgozása, interjúk az érintettekkel: Minisztérium: felsőoktatás, tudománypolitika, statisztika, finanszírozás, Háttér és társintézmények: OH, MAB, FTT, MRK, MTA, Balassi, KSH, OKMTI, NKTH, MÁK, Tempus Mi lett az eredmény? témakörök: mi volt és mi maradt, tervezett és megvalósult adatforrások

Adatforrások: mi volt és mi maradt? Tervek Educatio Nonprofit Kft-ben működő nyilvántartások Egyéb központi nyilvántartások Intézményi nyilvántartások Felsőoktatás FIR Felvételi rendszer Országos Doktori és Habilitációs Nyilvántartás Közoktatás KIR KÉNY Diákigazolvány Diákhitel Tempus Bursa Hungarica Balassi Intézet MÁK KSH MAB Kincstári Vagyonkezelő Intézet K+F nyilvántartások FIR-STAT Egyéb minisztériumok Tanulmányi ETR, Neptun, ETN Gazdálkodási SAP, Tüsz, EGR, Oracle, Microsoft Munkaügy Nexon, EGR, SAP Ingatlan FELIR Kézi adatbevitel

Adatforrások: mi volt és mi maradt? Tények Intézmény Alapadatok Működési engedély adatai Tevékenységei Szervezeti tagoltság Földrajzi elhelyezkedés Tudáscentrumok Irányítás Minősítések, rangsorok Képzés Képzés alapadatai Tantárgyak alapadatai Változó adatok, kapcsolódások E-learning K+F Kutatásszervezési folyamatok Pályázási folyamatok K+F tevékenység K+F eredmények egyéb tudományos munkák és eredményeik Hallgatók alapadatok felvételi adatok képzettség szociális háttér jogviszony képzés képzési eredmények mobilitás szakdolgozat, záróvizsga, oklevél hallgatói eredmények pénzügyek életpálya e-learning használat nyelvtudás kollégium/diákotthoni elhelyezkedés felmérések adatai Dolgozók alapadatok alkalmazással kapcsolatos adatok képesítések egyéb tevékenységek és eredményeik elismerések, díjak javadalmazás oktatói tréning doktori képzés felmérési adatok oktatói terhelés e-learning használat Gazdálkodás számviteli beszámolók adatai bevételek kiadások likviditás költséghatékonyság egyéb számviteli adatok Infrastruktúra/szolgáltatás ingatlan (épület) helyiség könyvtár kollégium, diákotthon sport IT egyéb berendezések, eszközök kihasználtság kapacitások Külső kapcsolatok gazdasági szereplővel való együttműködés adatai adományok adatai szakmai kirándulások adatai szakmai gyakorlatok adatai PR és marketing tevékenység adatai általános lakossági tanulási adatok általános munkaerő-piaci adatok

Mi valósult meg az AVIR projektben? 1.Honlap 2.Kézikönyv 3.Más kiadványok: 1.AVIR kézikönyv – EsettanulmányokAVIR kézikönyv – Esettanulmányok 2.Stratégiai gondolkodás a felsőoktatásbanStratégiai gondolkodás a felsőoktatásban 3.Felsőoktatási Műhely: AVIR különszám 4.Monitoring jelentés

Mi valósult meg az AVIR projektben? 4. Szakmai támogató programok: 1.Stratégiai Műhely 3 alkalom (+filmek) 2. AVIR Szakmai Klub (havonta, kérdések és válaszok, validálás stb.) 3.Hírlevél 4.Fogalomtár 5.Szakmai monitoring látogatások 11 helyen 6.Demók 7.AVIR projektvezető 5.Intézményi VIR fejlesztések 1.24 beadott pályázatból 22 intézményben fejlesztenek 2.Nagyságrendileg 3M Ft összegben (DPR-rel közösen)

AVIR ON-LINE Kik fogják használni? Nem teljesen publikus a felület – lehetnek nyilvános részek „Felsőoktatás szakmabeli” kutatók, elemzők, döntés előkészítők, döntéshozók A látható felület: mi hol található a rendszerben? 1.hagyományos riportok 2.AVIR jellegű riportok 3.OLAP kockák szerepe „LÁSSUK A MEDVÉT!”

Hogyan fog működni? AVIR Támogató Munkacsoport 1.„Kéne nekem egy új riport!” 2.„Szeretnék OLAP hozzáférést kapni!” 3.„Szeretném elemezni az adatokat SPSS programmal 4.Ki kaphat hozzáférést egy intézményből? 5.Új tartalmak hogyan kerülhetnek be az adattárba? 6.Kik a tagjai ennek a Munkacsoportnak? (javaslat)  NEFMI – kapcsolódó (fő)osztályai  OFI  OH  Operatív működtetés: Educatio

Köszönjük figyelmüket!