Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése február 24.
Az AVIR-rendszer
A megvalósítás Két kérdés: Hogyan dolgoztunk? igények felmérése és feldolgozása, interjúk az érintettekkel: Minisztérium: felsőoktatás, tudománypolitika, statisztika, finanszírozás, Háttér és társintézmények: OH, MAB, FTT, MRK, MTA, Balassi, KSH, OKMTI, NKTH, MÁK, Tempus Mi lett az eredmény? témakörök: mi volt és mi maradt, tervezett és megvalósult adatforrások
Adatforrások: mi volt és mi maradt? Tervek Educatio Nonprofit Kft-ben működő nyilvántartások Egyéb központi nyilvántartások Intézményi nyilvántartások Felsőoktatás FIR Felvételi rendszer Országos Doktori és Habilitációs Nyilvántartás Közoktatás KIR KÉNY Diákigazolvány Diákhitel Tempus Bursa Hungarica Balassi Intézet MÁK KSH MAB Kincstári Vagyonkezelő Intézet K+F nyilvántartások FIR-STAT Egyéb minisztériumok Tanulmányi ETR, Neptun, ETN Gazdálkodási SAP, Tüsz, EGR, Oracle, Microsoft Munkaügy Nexon, EGR, SAP Ingatlan FELIR Kézi adatbevitel
Adatforrások: mi volt és mi maradt? Tények Intézmény Alapadatok Működési engedély adatai Tevékenységei Szervezeti tagoltság Földrajzi elhelyezkedés Tudáscentrumok Irányítás Minősítések, rangsorok Képzés Képzés alapadatai Tantárgyak alapadatai Változó adatok, kapcsolódások E-learning K+F Kutatásszervezési folyamatok Pályázási folyamatok K+F tevékenység K+F eredmények egyéb tudományos munkák és eredményeik Hallgatók alapadatok felvételi adatok képzettség szociális háttér jogviszony képzés képzési eredmények mobilitás szakdolgozat, záróvizsga, oklevél hallgatói eredmények pénzügyek életpálya e-learning használat nyelvtudás kollégium/diákotthoni elhelyezkedés felmérések adatai Dolgozók alapadatok alkalmazással kapcsolatos adatok képesítések egyéb tevékenységek és eredményeik elismerések, díjak javadalmazás oktatói tréning doktori képzés felmérési adatok oktatói terhelés e-learning használat Gazdálkodás számviteli beszámolók adatai bevételek kiadások likviditás költséghatékonyság egyéb számviteli adatok Infrastruktúra/szolgáltatás ingatlan (épület) helyiség könyvtár kollégium, diákotthon sport IT egyéb berendezések, eszközök kihasználtság kapacitások Külső kapcsolatok gazdasági szereplővel való együttműködés adatai adományok adatai szakmai kirándulások adatai szakmai gyakorlatok adatai PR és marketing tevékenység adatai általános lakossági tanulási adatok általános munkaerő-piaci adatok
Mi valósult meg az AVIR projektben? 1.Honlap 2.Kézikönyv 3.Más kiadványok: 1.AVIR kézikönyv – EsettanulmányokAVIR kézikönyv – Esettanulmányok 2.Stratégiai gondolkodás a felsőoktatásbanStratégiai gondolkodás a felsőoktatásban 3.Felsőoktatási Műhely: AVIR különszám 4.Monitoring jelentés
Mi valósult meg az AVIR projektben? 4. Szakmai támogató programok: 1.Stratégiai Műhely 3 alkalom (+filmek) 2. AVIR Szakmai Klub (havonta, kérdések és válaszok, validálás stb.) 3.Hírlevél 4.Fogalomtár 5.Szakmai monitoring látogatások 11 helyen 6.Demók 7.AVIR projektvezető 5.Intézményi VIR fejlesztések 1.24 beadott pályázatból 22 intézményben fejlesztenek 2.Nagyságrendileg 3M Ft összegben (DPR-rel közösen)
AVIR ON-LINE Kik fogják használni? Nem teljesen publikus a felület – lehetnek nyilvános részek „Felsőoktatás szakmabeli” kutatók, elemzők, döntés előkészítők, döntéshozók A látható felület: mi hol található a rendszerben? 1.hagyományos riportok 2.AVIR jellegű riportok 3.OLAP kockák szerepe „LÁSSUK A MEDVÉT!”
Hogyan fog működni? AVIR Támogató Munkacsoport 1.„Kéne nekem egy új riport!” 2.„Szeretnék OLAP hozzáférést kapni!” 3.„Szeretném elemezni az adatokat SPSS programmal 4.Ki kaphat hozzáférést egy intézményből? 5.Új tartalmak hogyan kerülhetnek be az adattárba? 6.Kik a tagjai ennek a Munkacsoportnak? (javaslat) NEFMI – kapcsolódó (fő)osztályai OFI OH Operatív működtetés: Educatio
Köszönjük figyelmüket!