A pályakövetés informatikai támogatása: online felmérések és adattárak létrehozása Fodor Szabolcs felsőoktatási referens, elemző EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

Vezetéstudományi Intézet Vezetés és szervezés tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Intézményi adatküldés – tapasztalatok október 18. Fejérvári Bence.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
Elemi adatoktól a súlyozott adatbázisig TÁMOP DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER Előadók: Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) EDUCATIO NONPROFIT.
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
DPR kommunikáció alapelvei
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
TÁMOP /A
A pályakövetés nemzetközi trendjei – hol tartunk most? TÁMOP projekt második szakasz - Nyitókonferencia október 18. Veroszta Zsuzsanna Educatio.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Educatio Kht. - Országos Felsőoktatási Információs KözpontKözponti Diplomás Pályakövető Rendszer Kerekes Gábor április 16.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
A diplomás pályakövetés egyes jogi aspektusai Dr. Görög Márta, SZTE ÁJTK egyetemi docens Szeged, április 29.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) - intézményi interfész adattartalom validálás március 18.
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése február 24.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások fejlesztési irányai – TÁMOP Stéger Csilla Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű.
Sajtótájékoztató Nyilvánosak a diplomás pályakövetési eredmények a portálon Educatio Nonprofit Kft. Budapest, október 14.
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
A ZMNE költséghatékony Vezetői Információs Rendszerének bemutatása Kis Ferenc Veloxnet Kft.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az ágazati AVIR fejlesztés és intézményi VIR-ek kapcsolata és a közös fejlesztések tapasztalatai november.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor április 10. Stratégiai tervek.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A HEFOP projekt Foglalkoztatási és Szociális Hivatal által koordinált fejlesztéseinek eredményei Felnőttképzési adatbázis fejlesztése.
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
Munkakultúra Szakképzési modellek 19. Országos Konferencia Az Országos Képesítési Keretrendszer és a Központi Validációs Rendszer a TÁMOP as projektben.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer fejlesztése a Miskolci Egyetemen Bordás Katalin Miskolci Egyetem Számítóközpont.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Központi és az intézményi vezetői információs rendszerek kapcsolata Csulyák Gábor Informatikai Igazgató Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az elkészült felsőoktatási AVIR központi adattár: az alapok december 8. Kerékgyártó Sándor ügyvezető.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Előadás másolata:

A pályakövetés informatikai támogatása: online felmérések és adattárak létrehozása Fodor Szabolcs felsőoktatási referens, elemző EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. DPR Szakmai Nap II.,

Miről lesz szó?  Bevezetés: informatika szerepe a pályakövetésben  Online felmérések  Miért online?  Központi szolgáltatás: felméréskészítő alkalmazás  Mit, mikor, hogyan?  DPR adattárak: lehetőségek, előnyök, korlátok  Központi adattár koncepciója  Adatok integrációja, adatvédelem  Mire jó és mire nem az adattár? DPR Szakmai Nap II.,

Az informatika szerepe DPR Szakmai Nap II.,  Tanulmányi / hallgatói nyilvántartások és alumni adatbázisok  A hallgatók és végzettek megkeresése online kérdőívekkel  Intézményi kapcsolattartás hallgatókkal és végzettekkel: közösségi oldalak, alumni portálok  Pályakövetési eredmények disszeminációja  Intézményi adattárak létrehozása

Intézményi követelmények DPR Szakmai Nap II.,  Hallgatói motivációs kutatás: minden év tavaszán, online módszerrel (  KUTATÁSOK)  Végzettek pályakövető kutatása: minden év tavaszán, online vagy postai úton  További kutatások a hallgatók, végzettek, munkaerő-piaci szereplők körében: változó módszertan és időpont  Statisztikai adatszolgáltatás: az országos kérdőívblokk, illetve a kutatásokra vonatkozó alapadatok átadása a központi DPR adattárnak

Miért online? DPR Szakmai Nap II.,  Intézményi felmérések eredményei:  Postai vagy online felmérések, utóbbi aránya nő, mert fenntartható, könnyen megvalósítható  Cél, hogy egyszeri ráfordítással legyen hosszú távú alternatíva, akár évente megismételhető megoldás  Szakértői interjúk tapasztalatai  Ne kelljen mély informatikai ismeret a használatához  Legyenek automatizált funkciók: újra megkeresés, lezárás stb.  Fejlett kérdéskezelés: relációk, „léptetések”, ellenőrzések  Integrált jelentéskészítő, összesítő szolgáltatás  Exportálási lehetőség több formátumban

Online felméréskészítő szolgáltatás DPR Szakmai Nap II.,  A rendszerrel szemben támasztott elvárások:  Online felmérések lebonyolítása  Fejlett megoldások, mégis egyszerű kezelhetőség  Stabil üzemeltetési környezet és elérhetőség biztosítása  Fenntartással kapcsolatos adminisztrációs és egyéb feladatok és költségek ne az intézményeket terheljék  Előre elkészített kérdőív-blokkok, különböző vezetői (gyors)jelentés-sablonok  Adatvédelmi szempontok maximális érvényesítése: anonimitás biztosítása, adatgazda felsőoktatási intézmények jogainak tiszteletben tartása

Online felmérés folyamata DPR Szakmai Nap II.,

Online kérdőív kérdésblokkjai

Online kérdőív alkalmazása DPR Szakmai Nap II.,

A kérdezés lezárása után… DPR Szakmai Nap II.,  Miután lezártuk a lekérdezést, következik…:  az előre megadott vagy az utólag elkészített szempontok szerint elemzések és gyorsjelentések elkészítése, címzetteknek (pl. intézményi vezetés) megküldése  az adatok exportálása feldolgozható formátumú fájlba:  elemzések készítése, tájékoztatók összeállítása  adatszolgáltatás a DPR központi adattárba (exportált állományok feltöltése megadott interfész segítségével)

Mit, mikor, hogyan? DPR Szakmai Nap II.,  Az alkalmazás beszerzése, telepítése jelenleg is zajlik  Várható ütemezés:  Rendszer üzembe helyezése: december – január  Rendszer intézményi tesztelése: január – március  Rendszer „megnyitása” intézmények számára: március  Első felmérések lebonyolíthatóak: március-április  Szolgáltatás igénybevételének módja, a „csatlakozás” mikéntje kidolgozás alatt  Nyitott kérdések: intézményekkel való együttműködés során kerülnek tisztázásra (pl. tesztelés során)

DPR ADATTÁR DPR Szakmai Nap II., DPR Adattár: - lehetőségek, - előnyök, - korlátok

DPR ADATTÁR DPR Szakmai Nap II., „Egy jó adattároló rendszer felépítése és az adatok megfelelő rendszerezése hosszú tanulási folyamat, különféle ötleteket próbálgató tapasztalatszerzés…” /Paul Mobbs/

Emlékeztetőül… DPR Szakmai Nap II.,

Államigazgatási adatok DPR Szakmai Nap II.,  Elsősorban az APEH és az ÁFSZ, ill. a FIR (forrás)adatbázisai felé „mozdultunk el”:  FIR: felsőoktatási adatok közvetlenül az fokt.-i intézményektől  APEH: munkavállalással, munkaadókkal, jövedelemmel kapcsolatos ANONIM, és ÖSSZESÍTETT statisztikai információk  ÁFSZ: információk a munkanélküliként nyilvántartott diplomások  Adatok „érvényessége”, a látókörön kívül maradók (szürke-, fekete gazdaság, külföld, nem reg. munkanélk.)  A hozzáférhető konkrét adatkörök kapcsán egyeztetések (a legnagyobb körültekintés)

Államigazg.-i adatok - adatintegráció DPR Szakmai Nap II.,

MUNKAÜGYI NYILVÁNTARTÁSOKTANULMÁNYI NYILVÁNTARTÁSOK Államigazg.-i adatok – adatintegráció 17

DPR Szakmai Nap II.,  Minden érintett közreműködő államigazgatási szereplő támogatja, elvi megállapodások megköttettek (APEH, OKM, OH, FSZH, MAB, MRK, FTT, Adatvédelmi biztos, NSZFI, PM)  Törvényi lehetőség adott (2007. évi CI. törvény)  Forrás rendelkezésre áll  FIR forrásadatbázisként megalapozza a folyamatot „KEGYELMI ÁLLAPOT” „Kegyelmi állapot”

Intézményi pályakövetési adatok 1. DPR Szakmai Nap II.,  Két csoportja lesz a gyűjtendő intézményi adatoknak:  DPR felmérések elemi adatai: a hallgatói- és pályakövetési kutatások során, a kérdőív ORSZÁGOS BLOKKJÁBAN található kérdésekre adott válaszok (az intézmények kérdéseire adott válaszokat nem gyűjtjük!)  Általában a DPR kutatásokra vonatkozó összesítő alapadatok: a kutatás módszere, megkeresettek és válaszolók száma stb.  Adatgyűjtés: interfészspecifikáció alapján, az intézmények bevonásával  Intézményi szinten nem, csak tendenciák vizsgálatára, aggregáltan kerülnek felhasználásra!

Országos DPR kutatások eredményei DPR Szakmai Nap II.,  Reprezentatív mintán, hallgatók körében lefolytatott hallgatói, (végzettek körében lefolytatandó) kutatás részletes(ebb) kérdőívvel (  KUTATÁSOK)  Intézmények számára elérhető eredmények saját elemzések elvégzéséhez  Saját felmérések eredményeinek összehasonlítása országos átlagokkal, a képzési területen / régióban működő más felsőoktatási intézmények eredményeivel

Felhasználási célok – PORTÁL DPR Szakmai Nap II.,  Diplomantul.hu: képzésterületi és regionális elemzések megjelenítése  Intézményi kutatásokra vonatkozó általános adatok közzététele  Pályakövetési, pályaorientációs szolgáltatások támogatása információkkal  Alumni célok támogatása

Elemzések, statisztikák DPR Szakmai Nap II.,  Ágazati elemzések és statisztikák a szakigazgatás és általában a közigazgatás számára  Szakértői elemzések képzési területi és regionális szinten, munkaerő-piaci folyamatok áttekintése  Intézmények saját elemzései a rendelkezésre álló adatforrások adatai bevonásával  Közvetlen PR és marketing célú hasznosítás  Intézményi minőségpolitika, minőségmenedzsment

A V I R DPR Szakmai Nap II.,  Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer feladata: megalapozott mutatók a felsőoktatás működéséről  DPR információk fontosak, de csak korlátozottan használhatók fel (korlátozott reprezentativitás)  Megfelelő szakmai elvek mentén integráns elemei lehetnek egy mutatószámrendszernek, ennek mikéntje AVIR projekt keretében kerül kidolgozásra

Mit NEM teszünk az adatokkal DPR Szakmai Nap II.,  Nem „vesszük” el az intézményektől adataikat  Nem készítünk rangsorokat, de az adatok összehasonlítására lehetőséget kívánunk biztosítani  Nem használjuk jogtalanul adatintegrációs célokra az adatokat  Személyes adatokat, különösen védett adatokat nem adunk tovább jogtalanul harmadik személynek

Mit SZERETNÉNK TENNI az adatokkal DPR Szakmai Nap II.,  Intézmények rendelkezésére álló pályakövetési információk körének jelentős bővítése  Eddig elérhetetlen adatforrások kiaknázása, elérhetővé tétele az intézmények számára  Egyszerű, de mégis biztonságos adattárak létrehozása  Összehasonlíthatóság és aggregálhatóság megteremtése  Nyilvános szolgáltatások létesítése, pályaorientáció és pályakövetés megalapozása…

DPR Szakmai Nap II., Köszönöm a figyelmüket! Kérdések, további információk: