Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht. 2009. január 21. TÁMOP 4.1.3 – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
Bakonyi László, elnök (Oktatási Hivatal) ETR Konferencia november 26.
DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Vezetéstudományi Intézet Vezetés és szervezés tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem.
A központi oktatási információs rendszerek most és a jövőben november 26. Kerekes Gábor Educatio Nonprofit Kft.
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
AVIR – intézményi adatmodell Csulyák Gábor Informatikai igazgató Educatio Nonprofit Kft február 2.
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Educatio Kht. - Országos Felsőoktatási Információs KözpontKözponti Diplomás Pályakövető Rendszer Kerekes Gábor április 16.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
A vezetői információs rendszerek támogatása az intézményi és ágazati stratégia kialakításához Sándorné Dr. Kriszt Éva rektor Magyar Rektori.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer Bángi-Magyar Attila és Fejérvári Bence Educatio Nkft. Nyitórendezvény október 18. Projekt megnevezése:
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Státuszriport avagy AVIR informatikai fejlesztések helyzete
Educatio Nonprofit Kft.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
A pályakövetés informatikai támogatása: online felmérések és adattárak létrehozása Fodor Szabolcs felsőoktatási referens, elemző EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) - intézményi interfész adattartalom validálás március 18.
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése február 24.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások fejlesztési irányai – TÁMOP Stéger Csilla Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű.
Felsőoktatási és akadémiai mutatószámok Dr. Fábri György PhD.
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor.
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor április 10. Stratégiai tervek.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Munkakultúra Szakképzési modellek 19. Országos Konferencia Az Országos Képesítési Keretrendszer és a Központi Validációs Rendszer a TÁMOP as projektben.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
TÁMOP / „Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése, 2
A VIR ÉS DPR RENDSZEREK SZEREPE AZ ÁGAZATI IRÁNYÍTÁSBAN DR. NÁDAI LÁSZLÓ főosztályvezető Tudománypolitikai Főosztály.
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
A projekt CélJa A felsőoktatás minőségének javítása.
Fogalomtár, avagy hogyan beszéljünk egy nyelvet
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
VIR intézményi követelmények Kádár-Csoboth Péter ÚMFT Programfejlesztési Iroda.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer fejlesztése a Miskolci Egyetemen Bordás Katalin Miskolci Egyetem Számítóközpont.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Központi és az intézményi vezetői információs rendszerek kapcsolata Csulyák Gábor Informatikai Igazgató Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az elkészült felsőoktatási AVIR központi adattár: az alapok december 8. Kerékgyártó Sándor ügyvezető.
Kapacitás akkreditáció – a számok tényleg magukért beszélnek? dr. Abonyi János Pannon Egyetem Napja február 12.
Educatio Kht. (OFIK) Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése (TÁMOP ) - Központi Diplomás Pályakövető Rendszer- Kerekes Gábor, ügyvezető.
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Előadás másolata:

Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése

TÁMOP Konzorciumi tagok és alprojektek Központi diplomás pályakövető rendszer (DPR) Adattár alapú vezetői információs rendszer (AVIR) Központi validációs rendszer (KVR) Országos Képesítési Keretrendszer (OKKR) IKT szolgáltatás-fejlesztés (IKT)

Központi és intézményi program TÁMOP Központi DPR, AVIR az intézményi fejlesztések előkészítése, szakmai támogatása Intézményi modell, ajánlások kidolgozása központi szolgáltatások: adatgyűjtés, aggregálás, disszemináció Educatio Kht. (kiemelt program) 1,,1 Mrd Ft május 15. (2009. március) TÁMOP Intézményi DPR, VIR -diplomás pályakövetés - vezetői információs rendszerek -karrier szolgáltatások -tehetséggondozás Felsőoktatási intézmények (nyílt pályázat) Forrás: 4 Mrd ( 7 év alatt 15 Mrd) Pályázat beadás: II. 12.

Educatio Kht. - AVIR 1. Információ közvetítés felsőoktatás szereplők (jelentkezők, hallgatók, intézmények, diplomások, munkaerőpiac) közötti információáramlás; egyedülálló közvetítő szerep, kommunikációs csatornák (felvi.hu) 2. Oktatási nyilvántartások oktatási intézményekkel intézményi és központi rendszerek integrációja (KIR, FIR, felvételi, rangsorok) szükséges Informatikai és szakmai háttér 3. Szakértői, elemzői tevékenység -Felvi rangsor - hallgatói, oktatói felmérések -felvételi adatelemzések

Az Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) az OKM és a felsőoktatási intézmények napi döntéshozatalát és a hosszú távú stratégia kialakítását segíti azáltal, hogy naprakész és megbízható információkat biztosít az intézmények működéséről. AVIR - hangsúlyok

-hosszú távú stratégia kialakítása a „múltra alapozva” -stratégia teljesülésének nyomonkövetése -információ a működés folyamataiban való anomáliákról -segíti a napi operatív döntéseket -nagyobb időtávot átölelő naprakész, megbízható információk Mire jók a vezetői információk

Stratégiai cél Hatékonyabb felsőoktatási ágazati és az intézményi működés megteremtése Közvetlen cél Felsőoktatási vezetői információs rendszer szakmai alapjai (követelményrendszer, szakmai támogatás) Ágazati tervezéshez megalapozott információk a felsőoktatási intézmények működéséről, teljesítménymutatóiról Központi és intézményi információs rendszerek közötti kölcsönös adatszolgáltatás feltételeinek megteremtése AVIR projekt céljai Kettős cél: 1. technológiai fejlesztés; 2. valódi felhasználói igények és alkalmazás

-központi adatbázisok (FIR, felvételi, KIR, stb. ) és központi adattár közötti integráció -központi adattárak és intézményi nyilvántartások (adattárak) közötti adatátvitel -felsőoktatási intézményi mutatószám és VIR modellek (TÁMOP fejlesztés) -egységes fogalomhasználat, adatminőség -vizuális megjelenés, felhasználóbarát felületek intézmények és az OKM vezetés számára („VIR élmény”) AVIR projekt eredmémyei

Intézményi adatok külső adatok OKM Központi adattár más Edu. adatok FOI egyedi adattár Tanulmányi rendszerek Gazdálkodási rendszerek K+F progr. mgt Facility Management VIR (riportok) Stratégiai Mutatók VIR (riportok) Stratégiai Mutatók Átmenetiadatkezelés (Stage1, Stage2) FIR Adat- bevitel Adat- bevitel Edu. rendszerek Mutatók FOI adatfeladás Egyéb Infrastr. K+F Gazd. adatok Tanulm. adatok elemzés modellezés OKM adatok és mutatók feladás külső rendszerek elemzés modellezés FOI, TÁMOP Educatio, TÁMOP 4.1.3

Központi szolgáltatások: -saját VIR létrehozásához ajánlások, minta -intézményi adattárház adatmodell -stratégiai mutatószám-rendszer minta -intézményi VIR alkalmazás minta -központi VIR tapasztalatok, dokumentáció, beszámolók Mit nyújt a program az intézmények számára? I.

Tartalom -OKM felől érkező ad-hoc lekérdezések, statisztikai kérdések kiváltása -részletes adatok (képzett mutatók, aggregált adatok) a saját intézményről -összehasonlítások, mutatószámok – minden intézményről Mit nyújt a program az intézmények számára? II.

-információ igény esetén közvetlen adatforrás - gyors válasz ad hoc kérdésekre -sokszor párhuzasmosan folyó intézményi lekérdezés kiváltása -ellenőrzött intézményi adatgyűjtés – pontos, megbízható információk -stratégiai mutatókhoz adatforrás -adatok, elemzések, háttér támogatás Átláthatóbb és hatékonyabb ágazati tervezés, működés Mit nyújt a program az ágazati írányítás számára?

Tervezett adatforrások Educatio Kht.-ban működő nyilvántartások Egyéb központi nyilvántartások Intézményi nyilvántartások Felsőoktatás FIR Felvételi rendszer Országos Doktori és Habilitációs Nyilvántartás Közoktatás Közoktatási Információs Rendszer (KIR) Kétszintű érettségi nyilvántartás (KÉNY) Diákigazolvány Diákhitel Tempus Bursa Hungarica Balassi Intézet KSH Kincstári Vagyonkezelő Intézet K+F nyilvántartás FIR-STAT Egyéb minisztériumok Tanulmányi ETR, Neptun, ETN Gazdálkodási SAP, Tüsz, EGR, Oracle, Microsoft Munkaügy Nexon, EGR, SAP Ingatlan FELIR Kézi adatbevitel

Kommunikáció Motiváció A vezetői információs rendszerek szükségességének tudatosítása a felsőoktatási szektor szereplőiben. Bevonás A program célcsoportjainak bevonása, aktív partnerségen alapuló részvételük ösztönzése. Köztudatba ágyazás Megalapozni a rendszer tudatos használatát, lehetőség szerint kialakítani a szereplőkben a vezetői információs rendszerek használatának kultúráját, leküzdeni az esetleges felhasználói ellenérzéseket

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! További információk, kapcsolatfelvétel: