Státuszriport avagy AVIR informatikai fejlesztések helyzete

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

Bakonyi László, elnök (Oktatási Hivatal) ETR Konferencia november 26.
DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem.
A központi oktatási információs rendszerek most és a jövőben november 26. Kerekes Gábor Educatio Nonprofit Kft.
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
AVIR – intézményi adatmodell Csulyák Gábor Informatikai igazgató Educatio Nonprofit Kft február 2.
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
A vezetői információs rendszerek támogatása az intézményi és ágazati stratégia kialakításához Sándorné Dr. Kriszt Éva rektor Magyar Rektori.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer Bángi-Magyar Attila és Fejérvári Bence Educatio Nkft. Nyitórendezvény október 18. Projekt megnevezése:
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) - intézményi interfész adattartalom validálás március 18.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése február 24.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások fejlesztési irányai – TÁMOP Stéger Csilla Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű.
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor.
AVIR – intézményi adatmodell K+F+I szekció február 2.
A ZMNE költséghatékony Vezetői Információs Rendszerének bemutatása Kis Ferenc Veloxnet Kft.
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor április 10. Stratégiai tervek.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Merre, hogyan tovább budapesti egészségügyi ellátás?
1 Változások az önkormányzatok évi tervezésének, gazdálkodásának szabályozásában.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
A Microsoft Üzleti Intelligencia megoldása és platformja
A VIR ÉS DPR RENDSZEREK SZEREPE AZ ÁGAZATI IRÁNYÍTÁSBAN DR. NÁDAI LÁSZLÓ főosztályvezető Tudománypolitikai Főosztály.
AVIR – intézményi interfész február 18.. Mai program Célja – bemutassa az AVIR interfész tartalmát – véleményeket kapjunk a logikai felépítésről.
Fogalomtár, avagy hogyan beszéljünk egy nyelvet
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer fejlesztése a Miskolci Egyetemen Bordás Katalin Miskolci Egyetem Számítóközpont.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Központi és az intézményi vezetői információs rendszerek kapcsolata Csulyák Gábor Informatikai Igazgató Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az elkészült felsőoktatási AVIR központi adattár: az alapok december 8. Kerékgyártó Sándor ügyvezető.
Kapacitás akkreditáció – a számok tényleg magukért beszélnek? dr. Abonyi János Pannon Egyetem Napja február 12.
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Előrejelzés-tervezés-indikátorok
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
BESZÁMOLÓ A BTK Kari Tanácsának részére
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata
Előadás másolata:

Státuszriport avagy AVIR informatikai fejlesztések helyzete 2009. december 8. Csulyák Gábor informatikai igazgató Educatio Nonprofit Kft.

Hol járunk? Eddigi munka, elért eredmények… Miről lesz szó? Hol járunk? Eddigi munka, elért eredmények… A folyamatról, azaz hogyan jutottunk el ide? Ötletek, javaslatok Önöknek, akik most kezdik Kedvcsináló Mutatószám példák Demó ~ 25 percben (kérdések a demó után)

Folyamatról…

oktatási ágazat intézményi adattár Adat- bevitel Mutatók Központi központi adattár: Educatio - TÁMOP 4.1.3 Adat- bevitel oktatási ágazat Átmeneti adatkezelés (Stage1, Stage2) Stratégiai Mutatók FIR Központi adattár Mutatók más központi adatok külső rendszerek VIR (riportok) külső adatok intézményi adatok elemzés modellezés központi adatok és mutatók feladás intézményi adattár FOI adatfeladás Tanulmányi rendszerek Egyéb Infrastr. K+F Gazd. adatok Tanulm. FOI egyedi adattár Mutatók Stratégiai Mutatók Gazdálkodási rendszerek VIR (riportok) K+F progr. mgt Facility Management elemzés modellezés Adat- bevitel 4

Működési modell vs. megvalósítás Forrás-rendszerek Adattárház Riportok Betöltési folyamat Adatelőkészítés Riport készítés Megvalósítás lépései Rendszerek felmérése Riport igények gyűjtése Adatmodell

Ágazati igényfelmérés ütemezése Feladatok Ütemezés Témánkénti ágazati kiemelt mutatók összegyűjtése intézményi szakértők bevonásával (megtörtént) 2009. XI. OKM felsővezetői interjúk (megtörtént) Központi forrásrendszerek felmérése, adattárba történő becsatornázása (folyamatban) 2009. X – XII. Intézményi forrásrendszerek, adatszolgáltatási lehetőségek felmérése (folyamatban) OKM mutatószám-igények feltárása és szakmai feladatokhoz szükséges információk meghatározása a minisztériumi munkatársak bevonásával = OKM interjúk (folyamatban) 2009. XI – XII. Intézményi adatmodell és kézikönyv átadása, megvitatása 2009. XII – 2010. I. Követelményspecifikáció elkészítése 2010. I. Az AVIR tervezése és megvalósítása – 2010. október 2010. II – IV.

Forrásrendszerek és a riportigények lehetőségek vs. igények Rendelkezésre álló Intézményi saját adat Kialakítandó adatszolgáltatás X Jövőbeni fejlesztések Nem szükséges Szükséges Nem létező

Adatforrások felmérése

Adatforrások felmérése Az ágazati és az intézményi adatmodellhez az adatforrások felmérése közösen történik Két nagy csoport Központi nyilvántartások Intézményi nyilvántartások Délután bővebben (1a; 2)… ágazaton belüli országos ~ más ágazatok országos ~

Központi oktatási nyilvántartások Felmérések állapota Központi oktatási nyilvántartások Egyéb központi nyilvántartások Intézményi Felsőoktatás FIR Felvételi rendszer Országos Doktori és Habilitációs Nyilvántartás Közoktatás KIR KÉNY Diákigazolvány Diákhitel ?? Tempus Bursa Hungarica Balassi Intézet KSH MAB Kincstári Vagyonkezelő Intézet K+F nyilvántartások NKTH FIR-STAT Egyéb minisztériumok Tanulmányi ETR, Neptun, ETN Gazdálkodási SAP, Tüsz, EGR, Oracle, Microsoft Munkaügy Nexon, EGR, SAP Ingatlan FELIR Kézi adatbevitel Kész Folyamatban Kikerült

Riport Igények felmérése

Interjúk témái Mutatószámok Adatszolgáltatás kiváltása Szakértők által definiált kiindulási javaslat Definíció pontosítása, forrásadatok megjelölésének, származtatások pontosítása Hiányzó mutatók pótlása, felesleges mutatók kiszűrése Adatszolgáltatás kiváltása OKM által igényelt adatszolgáltatások és folyamatuk felmérése Ad-hoc módon felmerülő információigények Adatok hitelességének, megbízhatóságának kérdése Belső folyamatok támogatása Kapcsolódó belső folyamatok, tevékenységek bemutatása, az adatgyűjtéstől az eredmények előállításáig Információs igények a fenti folyamatokban Tervezésnél figyelembe vesszük, de nem kerül megvalósításra minden

Ingatlan és vagyonkezelés Mutatószámok K + F + I Pénzügy Oktatás és képzés Emberi erőforrás Ingatlan és vagyonkezelés DPR Munkaanyag!

Mutatószámok K + F + I Hazai publikációs teljesítmény Nemzetközi publikációs teljesítmény Publikáció várható nemzetközi hatása Tudományos teljesítmény elismertsége Védett jogi siker Szabadalmi siker Nemzetközi pályázati sikeresség Hazai pályázati sikeresség Közvetlen gazdasági hasznosulás Tanácsadói tevékenység Utánpótlás Tudományos potenciál Tudományos minősítési index K + F + I

Dimenziók / hierarchia Mutatószámok - példák Tématerület K+F+I Alap adat 35 év alatti, intézeti állományban levő fiatal kutatók száma; Kutatók száma Indikátor (mutató) Utánpótlás Indikátor képzése 35 év alatti kutatók száma / összes kutató száma Dimenziók / hierarchia Intézmény - Szervezeti egység Régió - Megye Év - Hónap Tudományág Mit mér Kutatói állomány utánpótlását

Mutatószámok Pénzügy Egy hallgatóra jutó kiadás Egy hallgatóra jutó személyi juttatás és munkaadói járulékok kiadás Egy hallgatóra jutó éves dologi kiadás Egy hallgatóra jutó éves rezsi (közmű, bérleti díj, stb.) kiadás Egy hallgatóra jutó alaptevékenységi kiadás Beruházási/Felhalmozási kiadások az összes kiadás arányában A kiadások/bevételek/támogatások időarányos teljesülése a tervezetthez képest Személyi kiadások az összes kiadás arányában Dologi kiadások az összes kiadás arányában Foglalkoztatotti átlagfizetés Átlagos jutalom Magánforrások aránya Tandíjbevételek aránya A támogatások aránya a kiadásokhoz képest Ösztöndíjak átlagos összege Szociális juttatás átlagos összege Pályázaton elnyert és felhasznált támogatások Pénzügy

Dimenziók / hierarchia Mutatószámok - példák Tématerület Pénzügy Alap adat Dologi kiadások; hallgatói létszám Indikátor (mutató) Egy hallgatóra jutó éves dologi kiadás Indikátor képzése Összes dologi kiadás / hallgatói létszám Dimenziók / hierarchia Intézmények - szervezeti egységek - tagozat év - hónap régió - megye előirányzat - módosított előirányzat - teljesítés Mit mér Hatékonysági részmutató

Mutatószámok Oktatás és képzés Oktatás minősége Hallgatóvonzó képesség Piaci részesedés Kapacitásfeltöltő képesség Hallgatói megtartó képesség Képzés piaci használhatósága Diplomás hallgató vonzó képesség Nemzetközi hallgató vonzó képesség Nemzetközi képzési rendszerbe való bekapcsolódás képessége Oktatási folyamat eredményessége A képzés átlagos eredményessége Munkaerő-piaci képzési együttműködések eredményessége Fenntartható fejlődés iránti elkötelezettség Tehetséggondozás eredményessége Hátrányos helyzetű hallgatók képzésének eredményessége Oktatási stabilitás Mobilitási képesség Mobilitási egyenleg Első év eredményessége Oktatási terhelés Oktatás és képzés

Dimenziók / hierarchia Mutatószámok - példák Tématerület Oktatás – képzés Alap adat Intézménybe első helyen jelentkezők száma; Felsőoktatásba jelentkezők összes létszáma Indikátor (mutató) Hallgató vonzó képesség Indikátor képzése Intézménybe első helyen jelentkezők / felsőoktatásba összesen jelentkezők száma Dimenziók / hierarchia Intézmény - Szervezeti egység; Régió - Megye; Főiskola- Egyetem; Fenntartó szerinti megoszlás Mit mér Mennyire vonzó egy intézmény

Mutatószámok - példák Tématerület Alap adat Indikátor (mutató) Oktatás – képzés Alap adat (normál + pót) felvettek száma; felvett összes hallgatói létszám; teljes akkreditált kapacitás előző tanévben beiratkozott hallgatók száma ; abszolutóriumot szerzett hallgatók száma; be nem iratkozott hallgatók száma Indikátor (mutató) Kapacitásfeltöltő képesség Indikátor képzése Dimenziók / hierarchia Intézmény - Szervezeti egység Régió - Megye Főiskola- Egyetem Fenntartó szerinti megoszlás Mit mér Lehetőségek hatékony kihasználását Felvettek száma [normál és pót összesen] Akkreditált kapacitás - (előző tanévben beiratkozottak - abszolutóriumot szerzettek)

TECHNOLÓGIÁRÓL PÁR SZÓ…

Information On Demand Az információk valódi értékének kihasználása a kompetitív előny érdekében Üzleti eredmények Financial Risk Insight Workforce Optimization Dynamic Supply Chain IBM megoldás Customer & Product Profitability Multi-Channel Marketing Business Optimization Industry Models, Blueprints & Frameworks Az Információk jobb kihasználása, az üzlet hatékonyságának optimalizációja és áttekintése IBM Cognos 8 BI IBM Cognos 8 Planning IBM Cognos TM1 Pontos, megbízható információk, „az igazság egyetlen verziója” IBM InfoSphere Warehouse IBM InfoSphere MDM Server IBM Information Server Flexibilis architektúra, mely támogatja a korábbi befektetéseket Stabil és hatékony alap az adatok és tartalmak kezeléséhez a teljes életciklusuk alatt DB2, Informix IBM Content Manager, IBM FileNet Other Information & Application Sources

Mit jelent a Cognos 8 a felhasználónak? Az adatszerkezetek összetettségének a felhasználók elöli elrejtése Az egyes feladatokon alapuló webes határfelület intuitív és konzisztens Az adatszerkezetekben való mozgás (drill up/down/through) lehetővé teszi a vezérelt (irányított) keresést Felhasználó Az önkiszolgáló jellegű reporting és elemzések felgyorsítják az információkhoz való hozzáférést Mindezek együtt biztosítják a felhasználók kényelmét és csökkentik a képzésre és terméktámogatásra fordított összegeket.

DemÓ

Ágazati DEMÓ céljai A várható lehetőségek, a „milyen lesz” érzékeltetése Valós adatokon, működés közben szemléltessük, mire lehet majd használni az alkalmazást Bemutassuk, milyen szolgáltatások lesznek elérhetőek a riportok mellett az AVIR honlapon, illetve az AVIR felület(ek)en „Klasszikus pilot” célok: végigmenjünk a fejlesztési folyamaton, azaz teszteljük azt Vizsgáljuk a felek közötti kommunikáció, illetve az együttműködés hatékonyságát Teszteljük az üzemeltetési környezetet, az alkalmazások használatát, előnyeit és határait/korlátait

Itt járunk… Köszönöm a figyelmet! Kérdések a demó után.