Földrajz Közép és emeltszintű vizsgák értékelése vizsgatárgyanként

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ha az értékelést értékelik …
Advertisements

KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Az érettségi rendszere
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
A filozófia vizsgatárgy története Világnézetünk alapjaiBevezetés a filozófiába 1990-től bizonytalanság: kötelező - nem kötelező Részt vettünk a nemzetközi.
~ 1970: Világnézetünk alapjai a középiskolában.
A kétszintű érettségi rendszerrel kapcsolatos változtatási igények felmérése TESTNEVELÉS.
AMIT FELTÉTLENÜL TUDNI KELL AZ ÉRETTSÉGI VIZSGÁKRÓL 2014.
Az érettségi rendszer változtatási lehetőségei
Informatika Minden szép, minden jó, mindennel meg vagytok elégedve?
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Olasz nyelv vizsgatárgy Az érettségi rendszer tapasztalatai.
Utazás &Turizmus érettségi 2008 tavasz. U&T érettségi Központilag akkreditált érettségi vizsgatárgy (Ady Endre Gimn., Ráckeve Csak k özépszintű! Felvételinél.
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
. J elentkezés a kétszintű érettségire 2004/2005. tanév február 10.
. Vizsgatárgyak (az idegen nyelvűekkel együtt) Középszint Emelt szint
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Informatika Reményi Zoltán
1 Emelt szint – továbbtanulás Kovács Zoltán igazgatóhelyettes.
A belügyi rendészeti ismeretek vizsgatárgy
Merre tovább? Tapasztalatok a kétszintű latin nyelvi érettségiről.
A kétszintű biológia érettségi vizsgáról
Kérdőív a fizika érettségiről Horányi Gábor Kép helye.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Orosz nyelv TÁMOP / Kép helye április 10.
Vitaindító előadás A kétszintű érettségi rendszerrel kapcsolatos változtatási igények felmérése a gyakorlati tapasztalatok alapján a TÁMOP /
MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM EGY KÉRDŐÍVES VIZSGÁLAT EREDMÉNYEI  TANULSÁGOK, DÖNTÉSI PONTOK Horváth Zsuzsanna április 9.
A MATEMATIKA ÉRETTSÉGI VIZSGA EGY KÉRDŐÍV TANULSÁGAI Koncz Levente április 9.
Gazdasági ismeretek.
A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.
A válaszadók > május-június október-november
szakmérnök hallgatók számára
Tájékoztató az érettségi vizsga menetéről 2011/2012. tanév.
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
Tájékoztató a 2009/2010. tanévi beiskolázásról. Írásbeli felvételi vizsgákról A 9. évfolyamra történő beiskolázás esetében a felvételi kérelmekről: Vagy.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
Érettségi eredmények május-június. 13. A – Emelt szint.
Érettségi eredmények Vizsgázók száma: 114 fő Rendes vizsga: 82 fő Előrehozott vizsga: 32 fő (30+2) Összes értékelt tantárgyi vizsga: 495 Összes.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Közoktatás-fejlesztési főosztály Friss Péter főosztályvezető
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / VÁLTOZTATÁSI TERVEK A MATEMATIKAÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEKBEN.
KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Be kell hozni a meglévő előrehozott érettségiről a törzslapkivonatot.
Felvételi eljárás 2014/2015.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
A prezentációban – ahol rendelkezésre álltak - kis betűvel vagy külön utalással a évi, a évi, a évi és a évi május-júniusi vizsgaidőszak.
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
ÉRETTSÉGI 2016 Általános tájékoztató az érettségiről
Érettségi élő idegen nyelv
Kétszintű érettségi.
Érettségi tájékoztató 2016/2017
Az érettségi számokban
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Felkészítés szakmai vizsgára, informatika területre modulhoz II/14. évfolyam Szóbeli feladatsor témaköreinek áttekintése, tipikus feladatok megoldásának.
Kétszintű érettségi 2018 május
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Aktuális érettségi időszak: május 06 – június 28.
Előadás másolata:

Földrajz Közép és emeltszintű vizsgák értékelése vizsgatárgyanként Barna Katalin 2014. április 9.

Vizsgáztatói és felkészítői gyakorlat 188 fő töltötte ki a kérdőívet Vizsgáztatói gyakorlat a május-júniusi középszintű vizsgán

Vizsgáztatói és felkészítői gyakorlat Vizsgáztatói gyakorlat az október-novemberi középszintű vizsgán

Vizsgáztatói és felkészítői gyakorlat Vizsgáztatói gyakorlat a május-júniusi emelt szintű vizsgán

Vizsgáztatói és felkészítői gyakorlat Vizsgáztatói gyakorlat az október-novemberi emelt szintű vizsgán

Javításvezetői képzésen részt vevők aránya

A vizsgára felkészített tanulók száma középszinten

A vizsgára felkészített tanulók száma emelt szinten

Középszintű vizsga A felkészüléshez szükséges óraszám

Középszintű vizsga Tartalmi követelmény és a részletezettsége

Középszintű vizsga 11. Véleménye szerint a középszint esetében megfelelő-e a topográfiai ismeretek súlya a követelményben?

Középszintű vizsga 12. Véleménye szerint a középszintű részletes követelményekben a Kőzetburok téma súlyának…csökkentése indokolt./változtatása nem indokolt/növelése indokolt

Középszintű vizsga 13. Véleménye szerint a középszintű részletes követelményekben A földrajzi övezetesség témakör súlyának…

Középszintű vizsga 14. Véleménye szerint a középszintű részletes követelményekben A világ változó társadalmi-gazdasági képe témakör súlyának…

Középszintű vizsga 15. Véleménye szerint a középszintű részletes követelményekben A világgazdaságban különböző szerepet betöltő régiók, országcsoportok és országok témakör súlyának…

Középszintű vizsga 16. Véleménye szerint a középszintű részletes követelményekben a Magyarország földrajza témakör súlyának…

Középszintű vizsga 17. Véleménye szerint a középszintű részletes követelményekben A globális válságproblémák földrajzi vonatkozásai témakör súlyának…

Középszintű vizsga – Vizsgamodell Középszintű írásbeli és szóbeli vizsga időtartama

Középszintű vizsga - Vizsgamodell Az írásbeli feladatsorok és a szóbeli tételek tartalmi szabályozásának részletezettsége

Középszintű vizsga - Vizsgamodell Helyesnek tartja-e, hogy a középszintű írásbeli vizsgán a Földrajzi ismeretek és képességek meglétét vizsgáló (II.) feladatlap megoldásához használható a középiskolai földrajzi atlasz?

Középszintű vizsga - Vizsgamodell 24. Véleménye szerint megfelelő-e középszinten az írásbeli vizsgarész két összetevőjének (I. és II. feladatlap) időaránya?

Középszintű vizsga - Vizsgamodell 25. Véleménye szerint a középszintű írásbeli feladatsorokban a számolási, logikai feladatok arányának…

Középszintű vizsga - Vizsgamodell 26. Véleménye szerint megfelelő-e a középszintű szóbeli vizsga tételsora esetében megadott témakör-arány?

Középszintű vizsga–Értékelési rendszer A középszintű írásbeli illetve szóbeli vizsgára adható pontszámok aránya

Középszintű vizsga - Értékelési rendszer 30. Véleménye szerint a középszintű írásbeli vizsgán megfelelő-e a Topográfiai ismereteket, képességeket ellenőrző (I.) feladatlappal és a Földrajzi ismeretek és képességek meglétét vizsgáló (II.) feladatlappal elérhető pontszámok aránya?

Középszintű vizsga - Értékelési rendszer Hibátlan topográfiai fogalmak

Középszintű vizsga - Értékelési rendszer 32. Véleménye szerint megfelelő-e a középszintű szóbeli vizsga értékelésének belső pontszámaránya?

Emelt szintű vizsga A felkészüléshez szükséges óraszám

Emelt szintű vizsga Tartalmi követelmény és a részletezettsége

Emelt szintű vizsga 36. Szükségesnek tartaná-e, hogy a jelenlegitől eltérően az emelt szintre külön fogalmazódjanak meg a topográfiai követelmények?

Emelt szintű vizsga 37. Véleménye szerint az emelt szintű részletes követelményekben a Kőzetburok téma súlyának…

Emelt szintű vizsga 38. Véleménye szerint az emelt szintű részletes követelményekben A földrajzi övezetesség témakör súlyának…

Emelt szintű vizsga 39. Véleménye szerint emelt szintű részletes követelményekben A világ változó társadalmi-gazdasági képe témakör súlyának…

Emelt szintű vizsga 40. Véleménye szerint az emelt szintű részletes követelményekben A világgazdaságban különböző szerepet betöltő régiók, országcsoportok és országok témakör súlyának…

Emelt szintű vizsga 41. Véleménye szerint az emelt szintű részletes követelményekben a Magyarország földrajza témakör súlyának…

Emelt szintű vizsga 42. Véleménye szerint az emelt szintű részletes követelményekben A globális válságproblémák földrajzi vonatkozásai témakör súlyának…

Emelt szintű vizsga - Vizsgamodell Emeltszintű írásbeli és szóbeli vizsga időtartama

Emelt szintű vizsga - Vizsgamodell Az írásbeli feladatsorok és a szóbeli tételek tartalmi szabályozásának részletezettsége

Emelt szintű vizsga - Vizsgamodell 47. A vizsgaleírásban az emelt szintű szóbeli tételsorok összetételére vonatkozó tartalmi szabályozás részletezettségének…

Emelt szintű vizsga - Vizsgamodell 48. A vizsgaleírásban az emelt szintű szóbeli vizsgával kapcsolatos nyilvánosságra hozandó anyagok mennyiségének…

Emelt szintű vizsga - Vizsgamodell 49. Véleménye szerint az emelt szintű írásbeli feladatsorokban a számolási, logikai feladatok arányának…

Emelt szintű vizsga - Vizsgamodell 50. Véleménye szerint megfelelő-e az emelt szintű szóbeli vizsga tételsora esetében megadott témakör-arány?

Emelt szintű vizsga – Értékelési rendszer Az emeltszintű írásbeli illetve szóbeli vizsgára adható pontszámok aránya

Emelt szintű vizsga – Értékelési rendszer 53. A vizsgaleírásban az emelt szintű szóbeli vizsga értékelésére vonatkozó szabályozás részletezettségének…

Emelt szintű vizsga – Értékelési rendszer 54. Véleménye szerint megfelelő-e az emelt szintű szóbeli vizsga értékelésének belső pontszámaránya?

Emelt szintű vizsga – Értékelési rendszer Hibátlan topográfiai fogalmak

A vizsgakövetelményektől független kérdések 56. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a jövőben a középszintű írásbeli feladatsorokhoz tartozó javítási-értékelési útmutatók részletezettségének…

A vizsgakövetelményektől független kérdések 57. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a jövőben az emelt szintű írásbeli feladatsorokhoz tartozó javítási-értékelési útmutatók részletezettségének…

A vizsgakövetelményektől független kérdések 58. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a jövőben az emelt szintű szóbeli tételekhez tartozó értékelési útmutatók részletezettségének…

A vizsgakövetelményektől független kérdések 59. Az emelt szintű írásbeli feladatsorok egységes javításához az OH által szervezett, központi javításvezetői (multiplikátori) képzést…

Az utolsó kérdés – szakmai javaslatok A kérdőívet kitöltők 10%-a válaszolt az utolsó kérdésre. „ A szakközépiskolákban 2017-től a kötelezően választandó 5. tárgy szakmai tárgy lesz. Ez visszaveti a természettudományos tárgyakból érettségizők számát.” „ A földrajz írásbelibe is tennék 10-12 mondatos esszét, mindkét szinten.” „A középszintű szóbelinél csak akkor legyen értékelhető a vizsgázó felelete, ha az A és B tételből is elérte a 10%-ot.” „Kötelezővé tenném a földrajz középszintű érettségit. Nagyon örültem az írásbeli rész megjelenésének. Izgalmas, a hétköznapi életben alkalmazható feladatok találhatóak benne. Ezért szeretném, ha mindenki számot adna a földrajztudásáról (például a hírek értelmezésében).”

Az utolsó kérdés – szakmai javaslatok „Nagy szívfájdalma a földrajztanároknak, hogy eltörölték az előrehozott vizsga lehetőségét földrajzból. Nálunk nagyon sok diák vizsgázott a 11. évfolyam végén vagy a 12. évfolyam elején nagyon jó eredménnyel. 20 éves érettségi elnöki tapasztalatom szerint a kevésbé jó képességű gyerekekkel foglalkozó iskolákban megkönnyítette a gyerekek dolgát, hogy egy tárggyal kevesebből érettségiztek a rendes vizsgaidőszakban.” „Azokból a tárgyakból, melyekből a tanuló befejezte tanulmányait tehessen a tanuló előrehozott érettségit.” „Eltörölném a kötelező érettségi tárgyakat. A diák dönthetné el, hogy a továbbtanulása függvényében melyik öt tárgyból tesz érettségi vizsgát.”

Az utolsó kérdés – szakmai javaslatok „Véleményem szerint a Magyarországgal kapcsolatos követelmények elég csekély súllyal szerepelnek a követelményrendszerben. Szívesen látnám ennek a növekedését. Természetesen ez magában foglalná a tananyag jelentős átalakítását és a tankönyvekét is.”

Köszönöm a figyelmet!