Földrajz Közép és emeltszintű vizsgák értékelése vizsgatárgyanként Barna Katalin 2014. április 9.
Vizsgáztatói és felkészítői gyakorlat 188 fő töltötte ki a kérdőívet Vizsgáztatói gyakorlat a május-júniusi középszintű vizsgán
Vizsgáztatói és felkészítői gyakorlat Vizsgáztatói gyakorlat az október-novemberi középszintű vizsgán
Vizsgáztatói és felkészítői gyakorlat Vizsgáztatói gyakorlat a május-júniusi emelt szintű vizsgán
Vizsgáztatói és felkészítői gyakorlat Vizsgáztatói gyakorlat az október-novemberi emelt szintű vizsgán
Javításvezetői képzésen részt vevők aránya
A vizsgára felkészített tanulók száma középszinten
A vizsgára felkészített tanulók száma emelt szinten
Középszintű vizsga A felkészüléshez szükséges óraszám
Középszintű vizsga Tartalmi követelmény és a részletezettsége
Középszintű vizsga 11. Véleménye szerint a középszint esetében megfelelő-e a topográfiai ismeretek súlya a követelményben?
Középszintű vizsga 12. Véleménye szerint a középszintű részletes követelményekben a Kőzetburok téma súlyának…csökkentése indokolt./változtatása nem indokolt/növelése indokolt
Középszintű vizsga 13. Véleménye szerint a középszintű részletes követelményekben A földrajzi övezetesség témakör súlyának…
Középszintű vizsga 14. Véleménye szerint a középszintű részletes követelményekben A világ változó társadalmi-gazdasági képe témakör súlyának…
Középszintű vizsga 15. Véleménye szerint a középszintű részletes követelményekben A világgazdaságban különböző szerepet betöltő régiók, országcsoportok és országok témakör súlyának…
Középszintű vizsga 16. Véleménye szerint a középszintű részletes követelményekben a Magyarország földrajza témakör súlyának…
Középszintű vizsga 17. Véleménye szerint a középszintű részletes követelményekben A globális válságproblémák földrajzi vonatkozásai témakör súlyának…
Középszintű vizsga – Vizsgamodell Középszintű írásbeli és szóbeli vizsga időtartama
Középszintű vizsga - Vizsgamodell Az írásbeli feladatsorok és a szóbeli tételek tartalmi szabályozásának részletezettsége
Középszintű vizsga - Vizsgamodell Helyesnek tartja-e, hogy a középszintű írásbeli vizsgán a Földrajzi ismeretek és képességek meglétét vizsgáló (II.) feladatlap megoldásához használható a középiskolai földrajzi atlasz?
Középszintű vizsga - Vizsgamodell 24. Véleménye szerint megfelelő-e középszinten az írásbeli vizsgarész két összetevőjének (I. és II. feladatlap) időaránya?
Középszintű vizsga - Vizsgamodell 25. Véleménye szerint a középszintű írásbeli feladatsorokban a számolási, logikai feladatok arányának…
Középszintű vizsga - Vizsgamodell 26. Véleménye szerint megfelelő-e a középszintű szóbeli vizsga tételsora esetében megadott témakör-arány?
Középszintű vizsga–Értékelési rendszer A középszintű írásbeli illetve szóbeli vizsgára adható pontszámok aránya
Középszintű vizsga - Értékelési rendszer 30. Véleménye szerint a középszintű írásbeli vizsgán megfelelő-e a Topográfiai ismereteket, képességeket ellenőrző (I.) feladatlappal és a Földrajzi ismeretek és képességek meglétét vizsgáló (II.) feladatlappal elérhető pontszámok aránya?
Középszintű vizsga - Értékelési rendszer Hibátlan topográfiai fogalmak
Középszintű vizsga - Értékelési rendszer 32. Véleménye szerint megfelelő-e a középszintű szóbeli vizsga értékelésének belső pontszámaránya?
Emelt szintű vizsga A felkészüléshez szükséges óraszám
Emelt szintű vizsga Tartalmi követelmény és a részletezettsége
Emelt szintű vizsga 36. Szükségesnek tartaná-e, hogy a jelenlegitől eltérően az emelt szintre külön fogalmazódjanak meg a topográfiai követelmények?
Emelt szintű vizsga 37. Véleménye szerint az emelt szintű részletes követelményekben a Kőzetburok téma súlyának…
Emelt szintű vizsga 38. Véleménye szerint az emelt szintű részletes követelményekben A földrajzi övezetesség témakör súlyának…
Emelt szintű vizsga 39. Véleménye szerint emelt szintű részletes követelményekben A világ változó társadalmi-gazdasági képe témakör súlyának…
Emelt szintű vizsga 40. Véleménye szerint az emelt szintű részletes követelményekben A világgazdaságban különböző szerepet betöltő régiók, országcsoportok és országok témakör súlyának…
Emelt szintű vizsga 41. Véleménye szerint az emelt szintű részletes követelményekben a Magyarország földrajza témakör súlyának…
Emelt szintű vizsga 42. Véleménye szerint az emelt szintű részletes követelményekben A globális válságproblémák földrajzi vonatkozásai témakör súlyának…
Emelt szintű vizsga - Vizsgamodell Emeltszintű írásbeli és szóbeli vizsga időtartama
Emelt szintű vizsga - Vizsgamodell Az írásbeli feladatsorok és a szóbeli tételek tartalmi szabályozásának részletezettsége
Emelt szintű vizsga - Vizsgamodell 47. A vizsgaleírásban az emelt szintű szóbeli tételsorok összetételére vonatkozó tartalmi szabályozás részletezettségének…
Emelt szintű vizsga - Vizsgamodell 48. A vizsgaleírásban az emelt szintű szóbeli vizsgával kapcsolatos nyilvánosságra hozandó anyagok mennyiségének…
Emelt szintű vizsga - Vizsgamodell 49. Véleménye szerint az emelt szintű írásbeli feladatsorokban a számolási, logikai feladatok arányának…
Emelt szintű vizsga - Vizsgamodell 50. Véleménye szerint megfelelő-e az emelt szintű szóbeli vizsga tételsora esetében megadott témakör-arány?
Emelt szintű vizsga – Értékelési rendszer Az emeltszintű írásbeli illetve szóbeli vizsgára adható pontszámok aránya
Emelt szintű vizsga – Értékelési rendszer 53. A vizsgaleírásban az emelt szintű szóbeli vizsga értékelésére vonatkozó szabályozás részletezettségének…
Emelt szintű vizsga – Értékelési rendszer 54. Véleménye szerint megfelelő-e az emelt szintű szóbeli vizsga értékelésének belső pontszámaránya?
Emelt szintű vizsga – Értékelési rendszer Hibátlan topográfiai fogalmak
A vizsgakövetelményektől független kérdések 56. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a jövőben a középszintű írásbeli feladatsorokhoz tartozó javítási-értékelési útmutatók részletezettségének…
A vizsgakövetelményektől független kérdések 57. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a jövőben az emelt szintű írásbeli feladatsorokhoz tartozó javítási-értékelési útmutatók részletezettségének…
A vizsgakövetelményektől független kérdések 58. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a jövőben az emelt szintű szóbeli tételekhez tartozó értékelési útmutatók részletezettségének…
A vizsgakövetelményektől független kérdések 59. Az emelt szintű írásbeli feladatsorok egységes javításához az OH által szervezett, központi javításvezetői (multiplikátori) képzést…
Az utolsó kérdés – szakmai javaslatok A kérdőívet kitöltők 10%-a válaszolt az utolsó kérdésre. „ A szakközépiskolákban 2017-től a kötelezően választandó 5. tárgy szakmai tárgy lesz. Ez visszaveti a természettudományos tárgyakból érettségizők számát.” „ A földrajz írásbelibe is tennék 10-12 mondatos esszét, mindkét szinten.” „A középszintű szóbelinél csak akkor legyen értékelhető a vizsgázó felelete, ha az A és B tételből is elérte a 10%-ot.” „Kötelezővé tenném a földrajz középszintű érettségit. Nagyon örültem az írásbeli rész megjelenésének. Izgalmas, a hétköznapi életben alkalmazható feladatok találhatóak benne. Ezért szeretném, ha mindenki számot adna a földrajztudásáról (például a hírek értelmezésében).”
Az utolsó kérdés – szakmai javaslatok „Nagy szívfájdalma a földrajztanároknak, hogy eltörölték az előrehozott vizsga lehetőségét földrajzból. Nálunk nagyon sok diák vizsgázott a 11. évfolyam végén vagy a 12. évfolyam elején nagyon jó eredménnyel. 20 éves érettségi elnöki tapasztalatom szerint a kevésbé jó képességű gyerekekkel foglalkozó iskolákban megkönnyítette a gyerekek dolgát, hogy egy tárggyal kevesebből érettségiztek a rendes vizsgaidőszakban.” „Azokból a tárgyakból, melyekből a tanuló befejezte tanulmányait tehessen a tanuló előrehozott érettségit.” „Eltörölném a kötelező érettségi tárgyakat. A diák dönthetné el, hogy a továbbtanulása függvényében melyik öt tárgyból tesz érettségi vizsgát.”
Az utolsó kérdés – szakmai javaslatok „Véleményem szerint a Magyarországgal kapcsolatos követelmények elég csekély súllyal szerepelnek a követelményrendszerben. Szívesen látnám ennek a növekedését. Természetesen ez magában foglalná a tananyag jelentős átalakítását és a tankönyvekét is.”
Köszönöm a figyelmet!