A bankok átalakulása Szabó Kristóf, főosztályvezető Multi-channel Management Raiffeisen Bank Rt. VIII.Országos Neumann Kongresszus - Budapest 2003 október.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
INTERNET BANK A FEJLŐDÉS ÚTJÁN Juhász Róbert Elektronikus Banki Igazgatóság.
A futárszolgálat és a webáruház hatékony együttműködési lehetőségei.
// Internet és KKV-k Fent vagyunk az Interneten! Hogyan tovább?! Dr. Nemes László, igazgató - Carnation Rt. Budapest, szeptember. 27.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
IBM Software Group © 2006 IBM Corporation Hatékonyság és üzleti intelligencia Egységesített felület meglévő alkalmazásainkhoz Szabó János Technikai szakértő.
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
„Egy hálóban webezünk!” - a reformok informatikai kihívásai
Több szerződés, lojális ügyfél Erdős Mihály elnök-vezérigazgató.
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Értékesítés menedzsment Susányi Tamás V.:
ÜGYFÉLAZONOSíTÁS, MINT A PÉNZÜGYI SZOLGÁLTATÁSOK KOCKÁZATI FAKTORA Szabó Kristóf Ügyfélazonosítás, mint a pénzügyi szolgáltatások kockázati faktora Szabó.
György István Ügyvezető igazgató Update software Magyarország Kft
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf - igazgató Raiffeisen Bank Zrt. Szeged – május.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Internetes bankok piacformáló hatása
Avem încredere EU és üzlet határok nélkül román–magyar üzleti konferencia Egyszerűen a siker felé Befektetési és uniós tanácsadás Romániában Diósi László.
CRM, ahogy az E.ON Hungária látja
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A kormányzati stratégiai tervezés módszertana
Szervezet, információs rendszer. Az információs rendszer és a szervezet illeszkedése Mi szervezet? Az egyszerű struktúra Funkcionális felépítés Termék.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Divizionális (divíziós) szervezet
CRM: fejlesztés avagy fejlődés. Dr
VI. CRM konferencia - CEBC „ CRM? - Igen! A versenytársaink már csinálják! - De mit is? ” Számely Éva Vialto Consulting Május 28.
Banki termékek értékesítése elektronikus csatornákon keresztül Dr
Kontrolling házi dolgozat
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Kutatás Üzleti Információ Informatika 1081 Budapest, Csokonai u 3. Telefon: Fax: Az e-kormányzat és az elektronikus.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
A lineáris-funkcionális szervezeti forma
Kérdések a második zh-hoz
Member of HVB Group HVB Bank Internet Banking szolgáltatás Komócsi Sándor Dr. Vinnai Balázs HVB Bank Hungary Rt. A fejlődés útja, technikai,
Internetes bankok piacformáló hatása
Internetes bankok piacformáló hatása  Nehézségek, gyermekbetegségek Lovastyik Ádám igazgató HWB Express Takarékszövetkezet október 16.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Üdvözöljük az IIR Konferencia résztvevőit! IIR Konferencia 2001.
SPSS Predictive Applications Cseh Zoltán Budapest április 20.
Emma telefonos ügyfélszolgálat
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
A StoreWizard webáruház bemutatása
OTP portál e-volúciója: iCRM = ügyfélre szabott kiszolgálás Joós István üzletfejlesztési igazgató.
? ? ? ? ? Molnár Ferenc Milyen a jó informatikai háttér az ügyfélkezeléshez, ügyfél- információhoz? A jó CRM nélkülözhetetlen.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Nemzeti Technológiai Platform a
Direct Banking E-Banking Summit március 5. Berkes Tibor Pénzügyi Szolgáltatások Osztályvezető.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Azonosítás és biztonság pénzintézeti környezetben Jakab Péter igazgató Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. Bankbiztonság.
Vége a vakon navigálásnak!
DIGITALIZÁCIÓ A NAGYVÁLLALATBAN
Adatvédelem – közérdekűség, átláthatóság, nyilvánosság
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Kérdések a második zh-hoz
Első az ügyfél, de hogy érem el?
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

A bankok átalakulása Szabó Kristóf, főosztályvezető Multi-channel Management Raiffeisen Bank Rt. VIII.Országos Neumann Kongresszus - Budapest 2003 október 16. 1

Ügyfélkiszolgálás alakulása I. Számítástechnika súlyának növekedése: feladatok összetettségének fejlődése konszolidált adatkezelés kialakulása technológiai váltás(ok) --> “tudásalapú” megközelítés (middleware, stb.) 7/24 kiszoglálás megalapozása IT konszolidáció biztosította lehetőségek az ügyfél-információk széles körű ellenőrzésére és elemzése terén ügyfélnyilvántartás ügyféladat-kezelés (statikus és kutatás jellegű) ügyfélazonosítás értékesítés támogatás termék támogatás

Értékesítés átalakulása - trivialitások A 90-es évek végére a széleskörû elérhetõség definícióvá válik: Call Center, ATM, Office- és Homebanking, Internet, GSM, ... Az ügyfelek célja a szolgáltatásokat bármikor, bárhol, bárhogyan elérni tudni... --> megszűnik a fiókhálózat hegemóniája! Kereskedő célja az ügyfélközpontú kiszolgálás megvalósítása: egységes termékskála, diszkrimináció mentes elérhetõség megvalósítása

Ügyfélkiszolgálás alakulása II. Értékesítés átalakulása: személyes vs. direkt kiszolgálás: multi-channel világkép: minden csatorna egymás alternatívája! új jelenségek: 7/24, “határtalan”, transzparens Rendkívüli szervezeti kihívások IT, üzleti, és szervezeti oldalról!

Változás az értékesítés támogatásban ÉRTÉKESÍTÉSI CSATORNA KEZELŐ RENDSZER FAX Internet Email IVR Call Center GSM JELSZÓ PIN KÓD T-PIN TAN ALÁÍRÁS SIM-AZONOSÍTÁS Egységes támogatás (pl. azonosítás) CRM lehetősége Kereszthasználati lehetőségek ADATBÁZISOK NYILVÁNTARTÓ RENDSZEREK FAX Internet IVR CALL CENTER GSM “Szervezetlen” támogatás Nehézkes fejlesztések Kiaknázatlan kereszthasználati lehetőségek

Értékesítési modell átalakulása Diszkont/direktbankok: átalakuló, vagy kiegészülő piac? Multi-channel ügyfélkiszolgálás szervezeti alapkérdései: összetett kiszolgálás és a (szükséges) kontroll ellentéte a bankfiók szerepe ideális csatorna-mix összeállítása (termék/ügyfél/csatorna) kereszthasználat ösztönzése csatorna konfliktusok kezelése csatornák szervezeti integrációja

(Szervezeti) csatorna konfliktusok Ügyfél/termék szegmentáció Ügyfél-hovatartozás Teljesítménymérés Szervezeti pozícionálás koordinált csatorna modell versenyző csatorna modell (szabályzott verseny modellje)

Fejlődni, de hogyan Mindenki másképp áll a fejlődéshez... strucc politika learning by doing... evolutív fejlődés stratégiai tervezés (E, IT, marketing) Figyelem: a kiszolgálási csatornák számának növekedése hatványozottan növeli az ügyfélkiszolgálás komplexitását! ügyfélszegmensek x termékek x csatornák x munkafolyamatok = sokszoros kombinációk!

Átalakuló szervezetek Hagyományos FrontOffice-BackOffice poláris felállás megtörése: közbenső funkcióként kialakul az értékesítés támogatás. Új funkciók követelnek helyet a szervezetben, új szervezeti struktúra kialakulása indul meg. Szervezeti modellek: lineáris funkcionális divizionális --> új divízió felállása mátrix --> új mátrix-sík megjelenése

Feladatkörök kialakulása I. Koordinációs funkciók előtérbe kerülése: Tartalom menedzsment (Content Management) Csatorna menedzsment (Multi-channel Management) Ügyfél panasz/reklamáció/help-desk kezelés kiteljesedése CRM kiaknázása valós ügyfél szegmentációk felállítása, termék-profilok kifejtése centralizált vs. decentralizált menedzsment üzleti szabály-nyilvántartás rendszerének felállítása (business rules) kampány-menezsment ismeretek bevezetése

Feladatkörök kialakulása II. Humán támogatás: a direkt csatornák használatásnak fokozódásával a humán kiszolgáló szám arányok megváltoznak (fiók vs. Call Center, ügynöki hálózat) feladatok átsorolása miatt (központosított BO, akvizíció, támogatás szétválasztása a kiszolgálói állomány reallokálása szükséges válhat) un. mid office tevékenység sok helyen előtérbe kerül AAA (autorizáció, autentikáció, adminisztráció) központosított jogosultság kezelés tranzakcionális kockázatkezelés újraértelmezése

Vissza tartó tényezők Az értékesítés támogatás nehézkes szervezeti követése megszokások megtartása (kényelem) belső hatalmi harcok nem tudatos stratégia tervezés Emberi intelligencia „pótolhatalansága”... ... és ez valóban baj vagy így természetes?

Köszönöm a figyelmüket! kristofszabo@raiffeisen.hu