PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

Marketing mix Holt (1995).
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
??? Reklám!!!.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A direkt marketing fogalma
Reklámeszközök, reklámhordozók
Marketing-kommunikáció
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
MARKETING.
A reklámeszközök jellemzöi
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Reklám.
Közönségkapcsolatok (PR)
A REKLÁM KOPCSAY LÁSZLÓ.
Miért aktuális téma a Reklám és a PR hatásának vizsgálata egy autósiskola életében?
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
MARKETING.
Marketingkommunikáció
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Közönségkapcsolat (public relations)
Személyes eladás (personal selling)
A kommunikációs mix elemei
Személyes eladás (personal selling)
Kommunikációs politika
Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14
Marketingkommunikáció
Marketingkommunikáció I.
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Reklámozás, Public Relations
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
Vállalati arculat.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
A reklám alapjai és formái
Bauer András - Berács József:
Sponsorare necesse est
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
A marketingkörnyezet elemzése
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
A kommunikáció tervezésének folyamata
Marketing alapok Kopcsay László.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
A reklám centruma.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 4. A médiaterv. 4. A médiaterv kialakítása A promóciós elemek.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A vásárlási döntés folyamata
VIK Arculati Kézikönyv
Előadás másolata:

PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés Public Relations Direkt marketing

ATL , BTL Above The Line, Below The Line (vonal felett, vonal alatt) ATL : klasszikus reklám BTL : nem hagyományos marketingkommunikációs eszközök (Procter and Gamble 15 % ügynökségi jutalék a vonal felett)

ATL Nyomtatott sajtó Szabadtéri eszközök Rádió Tv Mozi Internet Through the line (vonalon át)

BTL Direkt marketing SP Vásárláshelyi reklám POP-POS (point of purchase- point of sales) Eseménymarketing, rendezvények Vásárok, kiállítások Személyes eladás PR Nyomtatványok jelentőségük növekvő

Direkt marketing Interaktivitás Mérhetőség Eszközei: Telefonmarketing Tv-, rádióműsorok Teletext Katalógusok DM (direct mail személyre, címre)

A vásárlásösztönzés A fogyasztói vásárlásösztönzés: Azonnali vásárlások elősegítése Időbeni behatároltság Átlagostól eltérő ajánlat A fogyasztói vásárlásösztönzés: Ár jellegű Árcsökkentés Csereakció Kupon Visszatérítés hitel

A fogyasztói vásárlásösztönzés: Kiegészítő előnyt biztosító promóció ajándékcsomagolás Nyerésre alapozott promóció nyereményjátékok Hűségakciók törzsvásárlói kedvezmény Kereskedelmi módszerek üzembe helyezés

A vásárlásösztönzés A kereskedőt ösztönző eszközök: Árengedmény Ingyenes áruk Információk Versenyek

A szponzorálás Imázstranszfer 1 : 1 szabály Elkerülhető a reklámtelítettségből fakadó ellenszenv Reklámkorlátozások áthidalása Imázsépítés

Rendezvényszervezés és eseménymarketing Közvetlen információnyújtás Üzenet eljuttatása élményszerű körülmények között

Vásárláshelyi reklámozás POS (reklámozás az eladás helyén) Vásárlók áramlása Legintenzívebb pontok POP (reklámozás a vásárlási döntés helyszínén) Display (árukihelyezésre alkalmas állvány) Wobler ( polcra erősíthető kisnyomtatvány) Polccsík Makettek Zászlók Padlómatricák Bevásárlókosár-reklámok

A BTL Jó irányíthatóság Költséghatékonyság Egyediség Eladó és vevő közvetlen kapcsolata Interaktívitás

Kommunikáció folyamata Kommunikációs modell kibocsátó üzenet csatorna befogadó kódolás dekódolás Zaj visszacsatolás Kommunikációs környezet

A reklám Nem személyes, fizetett, befolyásoló célzatú kommunikáció termékről, szolgáltatásról,és eszmékről, amely azonosítható a közzétevővel, és amelyet különböző médiumokban tesznek közzé.

Reklámok csoportosítása Tárgya szerint Politikai Társadalmi gazdaság A célcsoport szerint Fogyasztói B2C Üzleti B2B A folyamat szerint bevezető fenntartó-emlékeztető átterelő újrapozicionáló

Reklámhordózók = médiumok (kommunikációs csatornák), auditív vizuális audiovizuális Reklámeszköz: az üzenet kódolt, tárgyiasult, az adott médiumban való továbbítására alkalmassá tett megfogalmazása Reklámhordózók TV Reklámeszköz reklámfim

Médiamix = a reklámtevékenység során felhasznált kommunikációs csatornák együttese A médiamix összeállítását befolyásoló tényezők: a termék jellege célcsoport mérete elhelyezkedése médiahasználati szokásai konkurencia költségkeret a médiumok jellemzői egyéb (határidő)

Médiumok tulajdonságai médium presztizse befogadói szituáció technikai adottságok közönség összetétele célozhatóság költségek rugalmasság élettartam Jogi szabályozottság

Imázs szerepe a marketingkommunikációban Imázs: azon elképzeléseknek és benyomásoknak az összessége, amely egy emberben vagy csoportban egy adott személyről, termékről, márkáról, vagy vállalatról kialakul

Az imázs típusai Tárgya szerint: termékimázs vállalati imázs márkaimázs Kialakulás módja: spontán kialakult tudatosan kialakított

Az imázs típusai Idődimenzió szerint: Jelenlegi Jövőbeni Irányultsága szerint Önimázs Külső imázs

A vállalati arculat Egy cég kifelé és befelé irányuló önábrázolását és magatartását, megnyilvánulásainak megtervezett, tudatosan és folyamatosan használt összetevőit vállalati arculatnak Corporate Identity CI nevezzük

Azonosít, megkülönböztet Minősít Állandóságot sugall Gazdaságos A vállalati arculat jelentősége Azonosít, megkülönböztet Minősít Állandóságot sugall Gazdaságos

A vállalati arculat összetevői Vállalat filozófiája Szervezeti kultúra Vizuális jegyek Kommunikáció Magatartás Arculati kézikönyv jelentősége Felhasznált irodalom :Veres-Szilágyi A marketing alapjai