Korok játéka vagy játékok kora Korok játéka vagy játékok kora? A magyarországi MMORPG játékosok pszichológiai szemszögből Nagygyörgy Katalin (ELTE-PPK PhD) Mihalik Árpád (ELTE-PPK PhD) Űrhódítók: A videojáték (r)evolúciója Videojáték konferencia 2010.10.15.
A népszerű online világok Felhasználók száma 217 millió online játékos (ComScore, 2007) World of Warcraft : 12 millió regisztrált játékos (Blizzard, 2010) Mo.-n online játékosok: 58,7% -a MMORPG-t preferálja ebből 31,9 % WoW Virtuális játéktér Könnyen elérhető (0-24 h) Folyamatos fejlődés, nincs visszaesés Anonim társas környezet Folyamatosan új célok Belemerülés/ flow 2010.10.15. Videojáték konferencia
Korosztályok k@r@ktere 2010.10.15. Videojáték konferencia
Csak egy játék vagy több annál? Nehezebben küzdenek meg: stresszel, a szorongással, hangulatingadozásokkal -> Elkerülés a cél Csak egy játék vagy több annál? Valóság eltávolítása: Igények kielégítése az online környezetben Versengésre való motiváltság - Státusz szerzés - Hírnév szerzése - Értékes tárgyak birtoklása Egyre nagyobb idői befektetés Pozitív megerősítés Túlhasználat 2010.10.15. Videojáték konferencia
Videojáték konferencia A jövő 2010.10.15. Videojáték konferencia
Videojáték konferencia Köszönjük a figyelmet! www.digitalescapism.com info@digitalescapism.com "Teljesen új társadalmak épülnek manapság. Nem láthatod őket, csak a számítógéped képernyőjén. Nem látogathatsz el közéjük, csupán a billentyűzeteden keresztül.” (Buda Béla) 2010.10.15. Videojáték konferencia