Első éves BSc hallgatók fizika tudása Radnóti Katalin Főiskolai tanár ELTE TTK Fizikai Intézet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
INTEGRÁLT TERMÉSZETTUDOMÁNYOS MINTAPROJEKTEK A klímaváltozás A légkör összetevői, hőtágulás, atomenergia Radnóti Katalin ELTE TTK Fizikai Intézet
Advertisements

A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
A közoktatás általános és területi folyamatai a különböző hierarchiaszintű térségekben PTE TTK FÖLDTUDOMÁNYOK DOKTORI ISKOLA BLAHÓ JÁNOS.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2006.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Első éves BSc hallgatók fizika tudása
Szabó Pál ELTE TTK Regionális Tudományi Tanszék Budapest.
Inga lengésideje nem függ a bankoktól
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
A földtudományi alapszak (BSc)
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
A felsőoktatásba belépő hallgatók tudásszintjének vizsgálata az elmúlt években A és kémia mérések Radnóti Katalin ELTE TTK Fizikai Intézet.
Geográfus és földrajz tanári képzés az Eötvös Loránd Tudományegyetemen Megjegyzések: 2006 előtt a földrajz tanári képzésben szakpáronként volt a jelentkezés,
TIMSS 2007.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
Matematika III. előadások MINB083, MILB083
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
A nukleáris technikával kapcsolatos gondolkodás múltja, jelene, jövője
Első éves BSc hallgatók fizika tudása
Radnóti Katalin ELTE TTK Fizikai Intézet
A projektmódszer alkalmazási gyakorisága a közoktatásban
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
Környezettan alapszak (BSc)
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Szeretettel köszöntünk a Pesterzsébeti
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
DEBRECENI EGYETEM TTK Felvettek ban nappali tagozatra Diplomát kapott 2009.juniusban MSc-re felvett júliusban TTK BSc-ről összesenMSc-re.
A kerekasztal résztvevői
A BSc képzés tapasztalatai BME VBK Műhelykonferencia – ELTE Bolyai Kollégium október 17.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Perjésiné Hámori Ildikó
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Szoftverfejlesztés az Informatikus Szakigazgatási Agrármérnök szakon Bakó Mária Várallyai László DE, Gazdaságtudományi Kar.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
A tanárképzés szerkezete
A felvételi eljárás elemei
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
Magyar Energetikusok Kerekasztala, Dr. ASZÓDI Attila, BME NTI1 Az energetikai, műszaki képzés és tájékoztatás helyzete Dr. Aszódi Attila elnök,
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
JAG statisztika 2014/ félév.
Specializáció választás
Specializáció választás
A tanárképzésről Tél Tamás ELTE.
A probléma forrása! általános iskola
Savaria Egyetemi Központ
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
PANNON EGYETEM VEGYÉSZ MESTERSZAK.
Tudásfelmérések és tudásfejlesztési próbálkozások
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
A felsőoktatásba belépő hallgatók tudásszintjének vizsgálata az elmúlt években A és kémia mérések Radnóti Katalin ELTE TTK Fizikai Intézet.
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Programba tartozó elsődleges és másodlagos adatforrásokról az Országos Statisztikai Tanács.
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Programba tartozó elsődleges és másodlagos adatforrásokról az Országos Statisztikai Tanács.
Előadás másolata:

Első éves BSc hallgatók fizika tudása Radnóti Katalin Főiskolai tanár ELTE TTK Fizikai Intézet

A kritériumdolgozat szerkezete Cél: a gyengék és a fizika BSc-n a jók kiválogatása. Fizika, környezettudomány és földtudomány BSc szakos elsős hallgatók írtak dolgozatot a regisztrációs hét elején. A dolgozatot az ELTE TTK Fizikai Intézet munkacsoportja állított össze. A dolgozat első része: Egyszerű törvények, összefüggések, mértékegységek felírása, teszt jellegű feladatok. A dolgozat második része: 3 darab számításos feladat (mechanika, elektromosságtan, összetett).

A hallgatók által eredmények eloszlásai

Az ELTE-re felvett hallgatóknak a közoktatás során szerzett fizikatudása, 576 fő

A 2006-ban és 2007-ben fizika BSc-re felvettek felvételi pontszámaik szerinti eloszlása

Fizika BSc 2006-os felvételi adatai A felvételin elért pontszám és a kritériumvizsgán elért eredmény

A 2006-ban fizika BSc-re felvett hallgatók eredményessége

A 3. félévre beiratkozott összes hallgató

Néhány általános megállapítás 1.) Akik nem tanultak fizikát a 12. évfolyamon sokat felejtettek. 2.) A felvételi pontszám sok részből tevődik össze. 3.) Ahol a fizika „segédtudományként” szerepel a hallgatók már a középiskolás koruk alatt teljesen elhanyagolták. 4.) Csökkent a fizika óraszáma a közoktatásban, ezáltal a tantárgy megbecsültsége is. Ugyanakkor a tananyag mennyisége gyakorlatilag változatlan maradt. Nagy valószínűséggel az ország bármely hasonló egyetemén és szakján hasonló eredményeket kaptunk volna. A kémia szak esetében is hasonló eredmények születtek.

Kommunikáció fontossága Nem burkolt felvételi Tavaly felzárkóztatásban részt vett hallgatók segítsége HÖK segítsége Céljaink világossá tétele

További feladatok A felzárkóztatott hallgatók nyomon követése Adatgyűjtés a felzárkóztatás hatásáról Mennyiben segítette a hallgatókat a felzárkóztatás? A hallgatók mit tennének másképp? Szerintük milyen problémák voltak az ő középiskolai tanulmányaik során? Mit „üzennek” régi iskolájuknak?

Köszönöm a figyelmet!