Első éves BSc hallgatók fizika tudása Radnóti Katalin Főiskolai tanár ELTE TTK Fizikai Intézet
A kritériumdolgozat szerkezete Cél: a gyengék és a fizika BSc-n a jók kiválogatása. Fizika, környezettudomány és földtudomány BSc szakos elsős hallgatók írtak dolgozatot a regisztrációs hét elején. A dolgozatot az ELTE TTK Fizikai Intézet munkacsoportja állított össze. A dolgozat első része: Egyszerű törvények, összefüggések, mértékegységek felírása, teszt jellegű feladatok. A dolgozat második része: 3 darab számításos feladat (mechanika, elektromosságtan, összetett).
A hallgatók által eredmények eloszlásai
Az ELTE-re felvett hallgatóknak a közoktatás során szerzett fizikatudása, 576 fő
A 2006-ban és 2007-ben fizika BSc-re felvettek felvételi pontszámaik szerinti eloszlása
Fizika BSc 2006-os felvételi adatai A felvételin elért pontszám és a kritériumvizsgán elért eredmény
A 2006-ban fizika BSc-re felvett hallgatók eredményessége
A 3. félévre beiratkozott összes hallgató
Néhány általános megállapítás 1.) Akik nem tanultak fizikát a 12. évfolyamon sokat felejtettek. 2.) A felvételi pontszám sok részből tevődik össze. 3.) Ahol a fizika „segédtudományként” szerepel a hallgatók már a középiskolás koruk alatt teljesen elhanyagolták. 4.) Csökkent a fizika óraszáma a közoktatásban, ezáltal a tantárgy megbecsültsége is. Ugyanakkor a tananyag mennyisége gyakorlatilag változatlan maradt. Nagy valószínűséggel az ország bármely hasonló egyetemén és szakján hasonló eredményeket kaptunk volna. A kémia szak esetében is hasonló eredmények születtek.
Kommunikáció fontossága Nem burkolt felvételi Tavaly felzárkóztatásban részt vett hallgatók segítsége HÖK segítsége Céljaink világossá tétele
További feladatok A felzárkóztatott hallgatók nyomon követése Adatgyűjtés a felzárkóztatás hatásáról Mennyiben segítette a hallgatókat a felzárkóztatás? A hallgatók mit tennének másképp? Szerintük milyen problémák voltak az ő középiskolai tanulmányaik során? Mit „üzennek” régi iskolájuknak?
Köszönöm a figyelmet!