Gyerekjátékokról és edutainmentről őszintén Fekete Zsombor
Szabály
Szükséglet
Szeparáció
Elvesztett ártatlanság
Létezett-e valaha a tiszta játék? 1.A játék szabad cselekvés vagy foglalkozás 2.amely bizonyos önkéntesen, előre meghatározott időben és térben, 3.szabadon választott, de föltétlen kötelező szabályok szerint folyik le: 4.célja önmagában van, 5.bizonyos feszültség és öröm érzése, 6.továbbá a "közönséges élet"-től való "különbözőség" tudata kíséri. (Huizinga 1939)
Edutainment + +< =
Mit tanulhatunk a játékokból? Játékmechanikát – a játék „szabályát”
Mit tanulhatunk a játékokból? Ikonográfiát – a játék „világát”
Mit tanulhatunk a játékokból? Ergonómiát – „játszani”
Mit tanulhatunk a játékokból? Funkcionalitást – aminek a játékot tartjuk.
Oktató játékok Fejtörők, vetélkedők (agon) Szerencse alapú társasjátékok (alea) Szimulációk, szerepjátékok (mimikri) Agytornák, tornajátékok (ilinx)
Projektek Egyszervolt.hu – Edutainment tartalmak Világjáró – Első Európai Komoly Játékok verseny második helyezettje Tengernyi Kaland – internetes valóságjáték október 8-tól december 4-ig.
Őszintén… A gyerekeket sokan hülyének nézik… Lenyúlások mennek az e-learning iparban Ott kellene tartanunk, hogy játékok versengjenek az oktatási eszközök piacán A Szent Grált nem találjuk – Ha megtaláljuk nem beszélünk róla – Ha beszélünk róla, nem hallgatja meg senki
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET Fekete Zsombor –