„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április „Mondd el és meghallgatom. Írd le és elolvasom. Vonj be és megtanulom.”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Advertisements

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Jobbágy Piroska
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 TANTÁRGYKÖZI FEJLESZTÉSI TERV.
TIMSS 2007.
10 RÓZSA SZÁL Önnek.
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Az autizmusról É l e t e m a s p e r g e r - s z i n d r ó m á v a l.
Comenius Comenius programokról általában Az egész életen át tartó tanulás Európai Uniós program egyik pályázati egysége: 1.Iskolai Együttműködések.
Kompetencia alapú közvetítés Borbély Tibor Bors ÁFSZ- FSZH szakmai tanácsadó, Ph.D. jelölt Kutatási Zárókonferencia, Budapest 2008.
Mit tennél, ha minden egyes alkalommal, amikor szerelmes leszel valakibe... el kellene tőle búcsúznod?
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 SZTEREOTÍPIÁK Feladat minta Tóth Veronika (OKM)
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
Az e-portfólió használati köre
Jelkép-ország Jakab Sándor Kálmán
T.K. 33 – 34. Az alapértelmezett előtér- és háttérszín, valamint a körvonalak színének beállításához a Paletta színeit használhatjuk. 1 Az RGB színrendszerben.
A NŐK FÖLDRAJZA.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
A TÁMOP pályázatok társadalmi egyeztetése Márkus Eszter Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
Oxford Czinege Julianna Trinity Term Mi volt nehéz? Minden héten volt tutorialom, ami azt jelentette, hogy minden hétre kellett írnom egy dolgozatot.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
„New Hungary” Rural Development Programme „A nemzetközi gazdasági válság hatásainak a vidéki térségekben történő kommunikációja” című Komárom-Esztergom.
Antoine de Saint-Exupéry
Rózsa!.
(Iskolán belüli elmozdulások)
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Agrár Európa Kft. GfK Hungária Piackutató Kft Budapest, Fillér u. 10/b Budapest, Visegrádi u Élelmiszeripari.
Azt hiszem, nem vagyok sértődött suszter, aki a járókelők lábát figyeli. De a valóságot nem árt figyelni. Nem árt mindent, ami van és lesz, ennek a valóságnak.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
13+1 ÖTLET DIÁKMENTOROKNAK. Kik a diákmentorok? közel-kortárs szerepazonosság nem szülő, nem tanár +2 év +1 iskolai fokozat +tapasztalat.
Ha ezt az üzenetet megkapod …
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
A pályaorientációhoz kapcsolódó kompetenciák mérése a tanuló komplex személyiségének megismerése.
NA ÉS ? ? ? HOGYAN VISELKEDIK AZ IGAZI FŐNÖK ? Ha főnök vagy, olvasd, mennyire illik rád, ha azt szeretnél lenni, figyelj jól, és legyél jó vezető ! !
Miért nem fejlődnek a kompetenciák?
T á r s a d a l M I s z e r v e z e t e k é s a z Ö N k o r m á n y z a t E G Y Ü T T m ű k ö d é s i l e h e t ő s é g e i.
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
CSODÁS KÍVÁNSÁG 1.
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
A gyermekkor csodája Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
A VÍZ. A témahét célja az volt, hogy: a mindennapi órák és a tanagyag szorításán engedve a kijelölt célcsoportba tartozó diákok (9/a, 9/b) egy héten át.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Tanórai szokásaim 5/14.
11 Smart City Tagozat ülése BME EIT Neumann Tárgyaló, május óra 1111 Budapest, Egry J. u. 18. V1 ép. C213 Dr. Kovács Kálmán tagozati elnök.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Az önfejlesztő terület bemutatása Száva Eszter augusztus 31. Salgótarján.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A pedagógiai fejlesztések háttere és gyakorlata
A NŐK FÖLDRAJZA.
Előadás másolata:

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április „Mondd el és meghallgatom. Írd le és elolvasom. Vonj be és megtanulom.” (ősi kínai mondás)

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április HOGYAN? Önértékelő kérdőívek, ellenőrzési listák (Dánia, Finnország, Franciaország, Skócia)Önértékelő kérdőívek, ellenőrzési listák (Dánia, Finnország, Franciaország, Skócia) Tanulási naplók (Anglia, Dánia, Németország, Skócia)Tanulási naplók (Anglia, Dánia, Németország, Skócia) Tanulási laboratórium (Olaszország)Tanulási laboratórium (Olaszország) Szülői műhelyek (Kanada)Szülői műhelyek (Kanada) Jogszabályok (Dánia, Olaszország)Jogszabályok (Dánia, Olaszország)

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április A T-KÁRTYA Az értékelés szempontjai: Tiszta beszéd Hangsúlyozás Kiállás, testtartás Szövegtudás  Részletezés A hangok tiszta ejtése ÉrthetőségLevegővételArtikuláció

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 = egyáltalán nem2 = egy kicsit 3 = igen4 = nagyon A téma Most már többet tudok a témáról1234 A munkaformák Jó volt csoportban dolgozni1234 Komolyan vettem a feladatokat1234 Ismerem az alábbi szavak jelentését Fogyasztói társadalom1234 Értékrend1234 Fenntartható fejlődés1234 ÉRTÉKELÉSI SZEMPONTOK

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április Fejlesztendő területekFejlesztendő területek Saját véleménySaját vélemény Mások véleményeMások véleménye Tanári véleményTanári vélemény TervekTervek VisszajelzésekVisszajelzések

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április TANULÁSI NAPLÓ FeladataimFeladataim Mikorra kell elkészülni?Mikorra kell elkészülni? Mikorra készült el?Mikorra készült el? Korábbi céljaimból ezt értem el:Korábbi céljaimból ezt értem el: Figyelnem kell erre:Figyelnem kell erre: Amit el szeretnék érni:Amit el szeretnék érni: Tanári, szülői megjegyzésTanári, szülői megjegyzés

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április BIZONYTALAN VAGYOK. NEM TUDTAM FIGYELNI. M Á R K Ö NNYEBB.ELVESZTETTEM A FONALAT. MAGABIZTOS VAGYOK. J Ó L MENT. T Ú L SOK VOLT EZ NEKEM. MINDENT É RTETTEM. JOBBAN IS MEHETETT VOLNA. UNATKOZTAM. SEG Í TS É GRE VAN SZ Ü KS É GEM. TETSZETT AZ Ó RA. KILÉPŐKÁRTYÁK

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1.meghatározás 2.terület 3.a kompetenciához kapcsolódó elenged- hetetlen ismeretek, képességek, attitűdök Mit?

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április KÖVETKEZTETÉS Fejlesztés A tanulásért HelyzetHová? Hogyan ? Tanulás és a tanórai tervezés kapcsolata

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április A „tengeri csikó” (hippokampusz) csodája KÖVETKEZTETÉS

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április Development KÖVETKEZTETÉS

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április „Mellesleg persze tanulhatna is valamit, de ha egy tizenéves igazán meg akar valamit tanulni, azt rendszerint sokkal gyorsabban teszi, mint az iskola képzeli.” (Csányi Vilmos: Az emberi természet)

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!