Az óratervezet, az óravázlat

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az olvasástanítás módszere:
Advertisements

Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Baranya Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Informatika tanítása ea.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A testnevelés tanításának módszertana
Fejlesztési koncepció
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
A játék A játékosság.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
A testnevelési tanterv.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
A nevelési-oktatási program előzményei
A kerettantervek fejlesztése
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
EDZÉSTERVEZÉS.
Informatika tanítása ea.
A tanítási órára való közvetlen előkészületek
Pedagógus értékelési rendszer
Munkaszervezési formák
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
A tantárgy komplex jellegű!! A tervezés két szakaszra oszlik: 1. Távlati felkészülés 2. Közvetlen előkészület az órára.
Sport és szervezetei január 18.. Személyes tapasztalatok: 3 év tanítási gyakorlat modul rendszerben Oktatás fókuszába, a gyakorlati megvalósíthatóságot.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
A játék A játékosság.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az óravázlat felépítése
Szent László Középiskola Szekszárd
A programozás tanulási-tanítási folyamata
A motiváció szerepe a testnevelésben. Pelyhe Árpád
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
3. osztályban.
1./ A magyar közoktatás rendszere
Előadás másolata:

Az óratervezet, az óravázlat A foglalkoztatási formák Testnevelés ttp. 2. előadás

Testnevelés ttp. 2. előadás Az óratervezés menete: NAT→ kerettanterv → helyi tanterv → tanmenet → tanítási egységek → tanóra Feladat: az óra tanításai anyagának beosztása Testnevelés ttp. 2. előadás

Testnevelés ttp. 2. előadás Tantárgy: Iskola: Osztály neme, létszáma Óra időpontja: Óra helye: Az óra feladatai: Testnevelés ttp. 2. előadás

Testnevelés ttp. 2. előadás Az óra anyaga: oktatási: képzési: játék: Az óra jellege: Szükséges szerek: Tanít: Testnevelés ttp. 2. előadás

Az óraszerkezet sajátos feladatai Nevelési, oktatási képzési Élettani Pszichológiai Bevezető rész Öltözőrend, öltözés, sportöltözet ellenőrzése, sorakozás, jelentésadás, létszámellenőrzés, Az óra anyagának ismertetése Szervezés Szervek, szervrendszerek előkészítése a fokozottabb izomműködésre, vagyis bemelegítés Motiválás Gyakorlási készség megteremtése, célorientálás, teljesítményigény Fő rész A fő oktatási, képzési feladatok megoldása Súlypontozott feladatok megvalósítása Játék-és versengési igény kielégítése Fokozatos terhelésnövelés Terhelés-pihenés aránya Maximális teljesítőképesség Teljesítményorientáció Tanulás, gyakorlás, feladatteljesítés Örömszerzés, bizonyítás, élmények Befejező rész Szerek helyrerakása Teremrend helyreállítása Értékelés, a tanultak visszakérdezése, előretekintés, köszönés, öltözőbe vonulás Levezetés, a szervezet lecsillapítása Dicséret, érzelmi hatások növelése, érdeklődés fenntartása Testnevelés ttp. 2. előadás

Az anyagfeldolgozás módja Idő Az órarész feladata Az órarész anyaga Az anyagfeldolgozás módja Bevezető rész Testnevelés ttp. 2. előadás

Az anyagfeldolgozás módja Idő Az órarész feladata Az órarész anyaga Az anyagfeldolgozás módja Fő rész Testnevelés ttp. 2. előadás

Az anyagfeldolgozás módja Idő Az órarész feladata Az órarész anyaga Az anyagfeldolgozás módja Befejező rész Testnevelés ttp. 2. előadás

Foglalkoztatási formák: Osztályfoglalkoztatás Együttes Csoportonkénti Egyénenkénti Azonos tananyag, időbeli eltolódás Csapatfoglalkoztatás Együttes Csoportonkénti Egyénenkénti Különböző tananyag Testnevelés ttp. 2. előadás