3. Előadás Marketing Információs rendszer

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing információs rendszer
Advertisements

4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Kvantitatív módszerek
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
Az üzleti terv.
Primer és szekunder kutatás
Marketingkutatás módszerei
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
Versenyelemzés 8.fejezet.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Piackutatás (teszt).
A munkaerő-kereslet és –kínálat előrejelzését megalapozó kutatások a HEFOP 1.2 intézkedésének keretében.
A Marketing Információs Rendszer MIR
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
Piackutatás.
Dr. Balogh Péter egyetemi adjunktus Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék STATISZTIKA I. 11. Előadás.
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Dr. Szalka Éva, Ph.D.1 Statisztika II. VII.. Dr. Szalka Éva, Ph.D.2 Mintavétel Mintavétel célja: következtetést levonni a –sokaságra vonatkozóan Mintavétel.
Kompetenciamarketing Stratégiai tervezés folyamata
Helyzetfelmérés Helyzetfelmérés elemzése, értékelése
Készítette: Magyar Orsolya
Némethné Tömő Zsuzsanna
Előadó: Prof. Dr. Besenyei Lajos
Marketinggyakorlat Marketingkutatás.
MARKETINGINFORMÁCIÓ-RENDSZER (MIR) ÉS A MARKETINGKUTATÁS
Kutatás Üzleti Információ Informatika 1081 Budapest, Csokonai u 3. Telefon: Fax: Az e-kormányzat és az elektronikus.
Könyvvizsgálat alapjai
Kérdések a második zh-hoz
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Marketingkutatás 3. szeminárium Nagy Gábor március. 29.
A marketing-információrendszer(1)
Bauer András - Berács József:
Adatgyűjtés Kérdőív és kérdéstípusok Kérdőívek nyíltak és rövidek legyenek Kérdéstípusok: –Nyitott –Zárt –Többszörös válaszlehetőség –…
Levelező- Gazdász 1.ELŐADÁS
Vizsga feladatok (Minta)
A GYŰJTEMÉNY KVANTITATÍV ELEMZÉSE AZ ELEMZÉS KÉRDÉSE: SZÁMSZERŰEN ÉS ARÁNYAIBAN HOGYAN OSZLIK MEG A GYŰJTEMÉNY?
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
A piackutatás alapjai E-Learning.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Marketingkutatás folyamata és módszerei
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Kutatásmódszertani dilemmák
Marketing információs
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
„Hatásvizsgálat” c. tanulmány szennyvíz és hulladék témakörben szerzett tapasztalatai „Fenntartható települések” workshop Tokaj, július Csillag.
A beszállító vállalatok marketing tevékenységének elemzése Dr. Ercsey Ida PhD egyetemi docens Győr, má jus 04. A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A KÖZÉP-
MARKETING IV. előadás Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék 1.
Balatonboglár, március 24.1 A szakértői munka tudományos megalapozottsága, lépései, módszerei, eszközei „A tájékozott szakértő” Szakmai és jogi ismeretek.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
A külső környezet elemzése
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A kutatási program leírása
A kérdőív összeállításának módszertana, kiértékelése
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Balatonboglár, március 24.
Üzleti terv bemutatása
A marketinginformációs rendszer
Bemutatkozás A kutatás bemutatása
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

3. Előadás Marketing Információs rendszer Marketingkutatás 3. Előadás Marketing Információs rendszer

Információs rendszerek, piackutatás Egy kis emlékeztető Piacon maradás feltétele Vevőelégedettség Környezethez való alkalmazkodás Stratégia Honnan szerezzük be az ismereteinkhez szükséges INFORMÁCIÓT? Információs rendszerek, piackutatás

Tartalom Marketing Információ rendszer Marketingkutatás A jó marketingkutatás Döntéstámogató rendszerek Kereslet előre jelezhetősége

Növekvő igény az Információra Globális marketing terjedése Fogyasztói kívánságok előtérbe kerülése Nem ár jellegű verseny tendenciái

Marketing Információs rendszer (MIR) Belső nyilvántartási rendszer (Eredményadatok) Megrendelés, fizetés ciklus, Áruforgalmi kimutatások Marketing megfigyelési rendszer (Eseményadatok) Marketingkutató rendszer (adatelemzés) Döntés támogató rendszerek (értelmezés, döntés)

Piackutatás - Marketingkutatás (marketing research) A vállalati marketinghelyzettel kapcsolatos adatok gyűjtése, elemzése, jelentése és tervezése. (market research) A piaci jelenségek szervezett és módszeres vizsgálata

Marketingkutatást végezheti: Marketingkutatás folyamata A, Vállalat önmaga B, Más céget kér fel (Boston, Harvard) Marketingkutatás folyamata A probléma és a kutatási célok meghatározása A kutatási terv kidolgozása Az Információ begyűjtése Információelemzés Eredmény kimutatás

2. Marketingkutatási módszerek SZEKUNDER KUTATÁS PRIMER KUTATÁS BELSŐ MEGKÉRDEZÉS KÜLSŐ MEGFIGYELÉS KÍSÉRLET Fókusz csoport STANDARD INTERJÚ MÉLYINTERJÚ Kvantitatív Kvalitatív

Marketingkutatási módszerek SZEKUNDER Másodlagos, íróasztal kutatás – desk research Mások által korábban összegyűjtött adatok újbóli felhasználása PRIMER Elsődleges, terepen zajló adatfelvétel – field research Új még nem ismert eredeti adatok megszerzése

Tipikus belső és külső szekunder információk Üzleti levelezések Szerződések Reklamációk köre Beszerzési, értékesítési adatok Vállalati mérleg, eredménykimutatás KÜLSŐ KSH adatok Kamarai információk Könyvtári anyagok Piackutató cégek adatai

Marketingkutatási módszerek PRIMER KUTATÁS MEGKÉRDEZÉS MEGFIGYELÉS KÍSÉRLET Fókuszcsoport STANDARD INTERJÚ MÉLYINTERJÚ

Megkérdezés Standard interjú (kvantitatív eljárás) Minden megkérdezettnek ugyanazokat a kérdéseket teszik fel Eszköze: a standard kérdőív, ritkábban galvonométer A kapott eredmények mérhetőek, számszerűsíthetőek

Kapcsolatfelvételi módszerek: A standard interjú formái Irásbeli  Standard interjú Internetes @ szóbeli  telefonos 

A standard kérdőív A kérdőív-szerkesztés alapelvei pszichológiai sorrend logikai sorrend a kérdés - feltevés világos, közérthető kérdések semleges fogalmazás

Kérdéstípusok a standard kérdőíven Nyitott Zárt

Nyitott kérdés A kérdésre a válaszadó szabadon fogalmazza meg válaszát Mit gondol, a férfiak miért szeretnek kevésbé vásárolni, mint a nők? ……………………………………………….. ……………………………………………………………………………………………..

Zárt kérdés A válaszadónak a kérdőíven előre megadott válaszlehetőségek közül kell a megfelelőt kiválasztania

Megkérdezés Mélyinterjú (Kvalitatív eljárások) kötetlen beszélgetés, eszköze: az interjúvázlat a kapott eredmények nem mérhetőek, számszerűsíthetők

Megfigyelés Piaci jelenségek, tények, viselkedések rögzítése, a kapott eredményekből következtetések levonása Megfigyelés tárgya Bolti áruválaszték Versenytársak magatartása Fogyasztók magatartása

Kísérlet A célcsoportba tartozó fogyasztókat befolyásolják a változásokat regisztrálják

Mintavétel Mintavételi egység, mi az alapsokaság? A minta mérete A mintavételi eljárás Valószínűségi mintavétel Nem valószínűségi mintavétel

3. Információ gyűjtés 4. Információ elemzés 5. Eredménybemutatás Legdrágább, legnagyobb hibaszázalékkal dolgozik Számítógépes tesztelések Információ elemzés Adatcsoportosítás, gyakorlatiasság megoszlás Főbb változók szórásának átlaga, mértéke Statisztikai eljárások, döntési modellek Eredmény bemutatás Nem kellenek látványos statisztikák, hanem döntéstámogatás szempontok bemutatása Megfelelő döntést hozó embereknek bemutatni

Jó marketingkutatás jellemzői Tudományos módszer A kutatás kreativitása Sokféle módszer Az adatok és modellek interdependenciája Az információ költsége és értéke Egészséges skepticizmus Etikus marketing

Marketingkutatás célja Új piaci lehetőségek feltárása Kutatás után lehetőség értékelés, majd döntés a piacra lépéssel kapcsolatban Piac viszont érték előrejelzést igényel Kereslet becslésének szükségessége

Avagy a döntéstámogató rendszereké Kereslet ismertetői Kétfajta kereslet: piaci illetve váll. termékei iránti Mai kereslet: piacpotenciál meghatározása, körzetenkénti piacpotenciál iparági eladás, részesedés Várható kereslet: Vevők szándékai, személyzet tapasztalata Szakértői vélemények, piaci tesztek Mindehhez elengedetlen a matematikai modellek, statisztikai módszerek, számítógépes adatgyűjtési eljárások használata! Avagy a döntéstámogató rendszereké

Köszönöm szépen a türelmet!!! És nem utolsó sorban a figyelmet!