KORMÁNYABLAK, JÁRÁSI HIVATALOK- ÚJ UTAKON A KÖZIGAZGATÁS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A rehabilitációs szakigazgatási szervek működési folyamatai
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
Rigó Csaba kormánymegbízott Zala Megyei Kormányhivatal .
A járási rendszer megújítása
Békés Megyei Államigazgatási Kollégium június A közérdekű munka büntetés végrehajtásának tapasztalatai Békés megyében Békés Megyei Kormányhivatal.
MANORKA projekt Magyar – Norvég Kapcsolatok
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
A foglalkoztatás és a szociális szolgáltatások összekapcsolása
A Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal szervezete és működése Dr. Berey Attila főigazgató megyei főállatorvos.
Nemzeti Egységes Kártyarendszer Vetési Iván miniszteri biztos június 2. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM.
Belügyminisztérium Belügyminisztérium dr. Bitay Márton Önkormányzati Stratégiai Főosztályvezető Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX.
Dr Virág Rudolf Keszthely, szeptember 9.
A kormányprogram végrehajtása a területi államigazgatásban
HBMKH Hajdúböszörményi Járási Hivatal
A területi államigazgatás átalakítása
(Igazságügyi Hivatal, főigazgató)
Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal
Dr. Bujdosó András Imre főosztályvezető
NAV ÁNTSZ OMMF Fogyasztóvédelem Jogszabályfigyelés
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Az anyakönyvi igazgatás
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
A kormányhivatalok és a kormányablakok
Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálat működésének éves tapasztalatai,
A Ket. tervezett módosítása
A Veszprém megyei Kormányhivatal működésének tapasztalatai
Rigó Csaba kormánymegbízott Zala Megyei Kormányhivatal .
Dr. Csonka Ernő helyettes államtitkár
Pest Megyei Közigazgatási Hivatal
Időszerű informatikai kérdések
A BÉKÉS MEGYEI KORMÁNYHIVATAL REHABILITÁCIÓS SZAKIGAZGATÁSI SZERVE
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
Veszprém Megyei Államigazgatási Kollégium Ügyviteli-, informatikai és szervezetfejlesztési munkacsoport évi tevékenységének bemutatása Beitl.
Távhőszolgáltatás és fogyasztóvédelem dr. Balku Orsolya főosztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs,
MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága
A járási rendszer megújítása
Készítette: Lángos Enikő osztályvezető
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
A kiváltás stratégia Emberi Erőforrások Minisztériuma
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Borsod – Abaúj – Zemplén Megyei Kormányhivatal
Dr. Vajda Viktória Főigazgató Veszprém Megyei Kormányhivatal
Beszámoló a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság tevékenységéről (2010. október – május) 1/13.
Ügyintézés az új típusú, második generációs kormányablakban
A területi államigazgatás átalakítása
Az építésfelügyeleti feladatok alakulása - fokozott elvárások
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
Győr-moson-sopron megyei kormányhivatal Széles Sándor kormánymegbízott
Kunszentmiklósi Járási Hivatal
A TERÜLETI KÖZIGAZGATÁS ÁTALAKÍTÁSA Első büki terület és településfejlesztési konferencia Bük, március 22. Dr. Virág Rudolf helyettes államtitkár,
Az önkormányzatoktól a járási hivatalokhoz kerülő feladat- és hatáskörök január 1. napjától.
A jegyző szakhatósági közreműködése az útügyi, bányafelügyeleti és műszaki biztonsági engedélyezési eljárásokban Gida Attila főosztályvezető-helyettes.
KÖFOP E-ingatlan-nyilvántartás kialakítása (e-ING) Szőnyi Lőrinc.
Dr. Polner Eörs Főigazgató Járási Hivatalok létrehozására kötendő megállapodások, ingatlanok helyzete.
Kormányhivatal szakigazgatási szervei 1.Szociális és Gyámhivatal 2.Építésügyi Hivatal 3.Igazságügyi Szolgálat 4.Növény-és Talajvédelmi Igazgatóság 5.Erdészeti.
Az egészségbiztosítási közigazgatás változásai 2011 Balatonalmádi, november 11. Országos Egészségbiztosítási Pénztár, Varga Péter, Finanszírozási.
Területi és helyi államigazgatási szervek október október 3.
A járási rendszer megújítása
A Járási Hivatal, ahogy mi látjuk
VÁLTOZÁSOK A HELYI IGAZGATÁS SZERVEZETÉBEN
Minisztériumok, központi közigazgatás
„KISTÉRSÉGI” MŰKÖDÉS – járások - tankerületek
Előadás másolata:

KORMÁNYABLAK, JÁRÁSI HIVATALOK- ÚJ UTAKON A KÖZIGAZGATÁS Czunyiné dr. Bertalan Judit Kormánymegbízott Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal 2013. május 24.

JÓ ÁLLAM KIALAKÍTÁSA Cél: Államigazgatás Egyik eszköze: Egyszerűbb Átláthatóbb Hatékonyabb Államigazgatás Egyik eszköze: Szervezeti integráció

A TERÜLETI ÁLLAMIGAZGATÁS ÁTALAKÍTÁSA A JÓ ÁLLAM PROGRAM KERETÉBEN A Cél: egyablakos ügyintézés bevezetése, az államigazgatás egyszerűbb, hatékonyabb, átláthatóbb működésének megteremtése Elemei: I. Fővárosi, megyei kormányhivatalok működése II. Kormányablakok III. Járások kialakítása

KORMÁNYHIVATALOK LÉTREJÖTTE A fővárosi és megyei kormányhivatalokról, valamint a fővárosi és a megyei kormányhivatalok kialakításával és a területi integrációval összefüggő törvénymódosításokról szóló 2010. évi CXXVI. törvény létrehozta a fővárosi és megyei kormányhivatalokat, mint a kormány általános hatáskörű államigazgatási szervét. A Kormány kiemelt célkitűzése a közigazgatás hatékonyságának növelése, amelynek egyik hangsúlyos eleme az a korábbiaknál összefogottabban, ellenőrzöttebben és költségtakarékosan működő területi államigazgatás megteremtése, ezáltal a Kormány területi feladatellátása hatékonyságának és eredményességének megvalósítása. A törvény célja volt ennek érdekében a széttagoltan működő területi államigazgatás szervezetrendszerének átalakításai. A megyei és fővárosi kormányhivatalok a fővárosi és megyei közigazgatási hivatalok átalakulásával jöttek létre, ebbe szakigazgatási szervként épülnek be meghatározott területi államigazgatási szervek. A létrejövő fővárosi és megyei kormányhivatalokban elsősorban a funkcionális feladatellátás egységesül, az integrálásra kerülő szervek szakmai autonómiája és az ágazati szakmai irányítás érintetlenül hagyásával. A hatékonyabb szervezeti struktúra bázisa tehát a megyei és fővárosi kormányhivatal. Területi szinten a funkcionális feladatok ellátására nem jött létre külön szervezet, hanem a kormányhivatalon belüli szervezeti egység látja el a funkcionális feladatokat (pl. beszerzések, karbantartás, felújítás). A kormányhivatal jogállása: a Kormány általános hatáskörű területi államigazgatási szerve, mely egyaránt jelent államigazgatási feladatot ellátó, irányító, ellenőrző szerepkört és a Kormány kormányzási feladataiban történő részvételt. A hivatalok felett osztott irányítás érvényesül, azaz a közigazgatási és igazságügyi miniszter szervi – és bizonyos ügyekben fennálló szakmai – irányító jogköre mellett minden ágazat az adott ügycsoportok tekintetében szakmai irányítóvá válik.

FŐVÁROSI, MEGYEI KORMÁNYHIVATALOK MŰKÖDÉSE - 2011 Belső működés kialakítása: Funkcionális és szakmai feladatok szétválasztása (törzshivatal -szakigazgatási szerv) Egységes: belső szabályzatok, arculat, központi (KIM) szabályozás (SZMSZ, gépjármű szabályzat, iratkezelési szabályzat, illetményrendszer elvei) Szervezeti átalakítás Regionális illetékesség megszüntetése: Oktatási főosztály –2011. július 1. (szociális és gyermekvédelmi feladatok átvétele a jegyzőktől) Munkaügyi központ -2011. október 1. (belső szervezeti átalakítás a Start Munka Program feladatainak végrehajtására)

FŐVÁROSI, MEGYEI KORMÁNYHIVATALOK MŰKÖDÉSE - 2012 Védelmi bizottság elnöki feladatainak átvétele (2012. január 1.) Törvényességi felügyelet a helyi önkormányzatoknál (2012. január 1.) Rehabilitációs szakigazgatási szerv kialakítása (2012. július 1.) Szervezet működésének további racionalizálása, elhelyezés integrálása Felkészülés a 2013. január 1-től jelentkező feladatokra járási hivatalok működésének megkezdése közreműködés a Kormányablak rendszer fejlesztésében

A JELENLEGI SZERVEZET KIALAKULÁSA 2011. január 1. Kormányhivatal létrejötte 2011. július 1. Oktatási Főosztály megalakulása 2012. január 1. Megyei Intézményfenntartó Központ létrejötte 2012. április 15. Szabálysértési feladatok átkerülése 2012. július 1. Rehabilitációs Szakigazgatási Szerv létrejötte 2012. szeptember 21. Kulturális örökségvédelmi feladatok átvétele 2013. január 1. Járási hivatalok kialakítása A Kormányhivatal létrejöttekor a közigazgatási hivatal létszáma 63 fő volt. Szakigazgatási szervek 14 volt 2011. január 1-én, a Munkaügyi Központ 2011. október 1-vel csatlakozott. 7 főosztály : Pénzügy, Informatika, Koordinációs és Szervezési, Humánpolitikai, Törvényességi ellenőrzési, Hatósági, melynek része az integrált ügyfélszolgálat + kormánymegbízotti kabinet MIK sajátos jogállású Szabálysértés 11 fővel került átvételre. RSZSZ 2012. június 1-i létrejötte KÖH 2012. szeptember 21. Járások: 301 státusz

KORMÁNYHIVATALOK ÁLLAMIGAZGATÁSI FELADATAI hatósági tevékenység, helyi és nemzetiségi önkormányzatok törvényességi felügyelete, a területi államigazgatást érintő funkcionális feladatok, a kormányzás területi feladataiban való részvétellel összefüggő feladatok (koordináció, ellenőrzés, beszámolás stb.), egyéb feladatok (képzés, informatika stb.) A kormányhivatalok fő államigazgatási feladatai öt nagy csoportba sorolhatóak: a hatósági tevékenység, a helyi és nemzetiségi önkormányzatok törvényességi felügyelete, a területi államigazgatást érintő funkcionális feladatok, a kormányzás területi feladataiban való részvétellel összefüggő feladatok (koordináció, ellenőrzés, beszámolás stb.), valamint egyéb feladatok (képzés, informatika stb.). Annak érdekében, hogy a Kormány a megyei kormányhivatalok útján a területi államigazgatás teljes rendszerére rálátással bírjon, a kormányhivatalok koordinációs jogköre az integrációra nem kerülő szervekre is kiterjed.

KORMÁNYHIVATAL SZAKIGAZGATÁSI SZERVEI Egészségbiztosítási Pénztári Szakigazgatási Szerv Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Igazgatóság Építésügyi és Örökségvédelmi Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség Földhivatal Földművelésügyi Igazgatóság Igazságügyi Szolgálat Közlekedési Felügyelőség Munkaügyi Központ Munkavédelmi és Munkaügyi Szakigazgatási Szerv Népegészségügyi Szakigazgatási Szerv Növény- és Talajvédelmi Igazgatóság Nyugdíjbiztosítási Szakigazgatási Szerv Rehabilitációs Szakigazgatási Szerv Szociális és Gyámhivatal Járási Hivatalok (6) 2011. Január 1-vel a csatlakozó, a fővárosi, megyei kormányhivatal szervezeti egységeként működő szakigazgatási szerveket a Kormány rendeletben állapította meg. A 2010-ben létező 33 szakigazgatási szervből eddig tizennégyet integráltak a kormányhivatalokba+ RSZSZ létrejötte, így összesen 15 szakigazgatási szerv van. A szakigazgatási szerv speciális jogállásának lényege, hogy a jogszabályban megállapított hatáskörét önállóan gyakorolja.

KORMÁNYHIVATAL SZERVEZETI ÁBRÁJA | A kormányhivatalt általános hatáskörére figyelemmel a Kormány a közigazgatás-szervezésért felelős miniszter útján és a kormánymegbízott közreműködésével irányítja. A kormányhivatal speciális struktúrájában adódó vezetési elv: a kormányhivatal közvetlenül a kormánymegbízott vezetése alatt álló szervezeti egységekből (összefoglaló néven törzshivatal), továbbá ágazati szakigazgatási szervekből áll.

A TERÜLETI ÁLLAMIGAZGATÁS ÁTALAKÍTÁSA A JÓ ÁLLAM PROGRAM KERETÉBEN A Cél: egyablakos ügyintézés bevezetése, az államigazgatás egyszerűbb, hatékonyabb, átláthatóbb működésének megteremtése Elemei: I. Fővárosi, megyei kormányhivatalok működése II. Kormányablakok III. Járások kialakítása

KORMÁNYABLAKOK MÚLTJA 2011. január 3. Az egyablakos ügyintézési rendszer kialakításának első állomásaként megnyíltak a kormányhivatalok integrált ügyfélszolgálati irodái, a Kormányablakok Az ország 29 pontján, az irodák ügyfélbarát nyitvatartással, (munkanapokon reggel 8 óra és 20 óra között ) Az ügyfélszolgálati irodák 29 ügykörrel indultak, kiemelt feladatuk, hogy az államigazgatási ügyekben teljes körű tájékoztatás nyújtsanak az ügyfelek részére. A Kormányablakokban 300 jól képzett, ügyfélszolgálati vizsgát tett kormánytisztviselő kezdett dolgozni. A megyei, fővárosi kormányhivatalok keretei között kialakított integrált ügyfélszolgálati irodák hatósági eljárásokban és szolgáltatásokban működnök közre. A hatóságokhoz való könnyebb hozzáférést biztosító irodákban lehetőség van: - a hatósági eljárások széles körét érintően kérelmek benyújtására, - az eljárások széles körét érintően a díjak, illetékek megfizetésére, - a több hatóság engedélyét igénylő tevékenységek egyablakos elintézésére, - az ügyfelek több hatósági nyilvántartásban is szereplő adataiban bekövetkezett változások egyablakos bejelentésére, – más hatóságok elektronikus tájékoztatásához, illetve elektronikus kapcsolattartási rendszeréhez történő hozzáférés biztosítására, hatósági nyilvántartásban szereplő adatokról való másolatkészítésre, adatszolgáltatásra, valamint széles körű tájékoztató és – akár elektronikus – ügysegédi feladatok ellátására.

KORMÁNYABLAKOK JELENE 2011. január 3: Ügyintézés, ügyindítás, általános tájékoztató funkció 2011. október: ügykörök száma kétszeresére nőtt (61 ügykör) (cél : 2013. végére egyablakos ügyintézés) 2011-ben 232 .000 ügyfél 256.000 ügyben vette igénybe a Kormányablakok szolgáltatásait 2011. heti átlag: 4192 ügyfél, 5030 ügy 2012. januári heti átlag: 6219 ügyfél, 7069 ügy

KORMÁNYABLAKOK JÖVŐJE Az egyablakos ügyintézés lehetősége minél több állampolgár életét könnyítse meg, ezért folyamatosan bővül nemcsak az ügykörök, hanem a Kormányablakok helyszíneinek száma is A járási székhelyeken is létrejönnek a Kormányablakok 2013. év végére. 2014→ 300 kormányablak 2013. december 31-ig: állampolgárok, vállalkozások számára egyablakos ügyintézés lehetősége Élethelyzet alapon szervezett szolgáltatás országosan egységes szakmai standardok alkalmazása személyes, telefonos és elektronikus csatornák 2013 második felétől mintegy 300 kormányablakkal számolnak, melyek reggel nyolctól este nyolcig tartanak nyitva. A fővároson kívül a megyeszékhelyeken, a járási központokban, valamint azokon a településeken lehet majd találkozni a kormányablakokkal, ahol eddig is működött okmányiroda. Valójában egy-egy kormányablak 5-12 konkrét ablakot jelent, melyek mögött a megfelelő ügycsoportra felkészített szakemberek dolgoznak. A kormányablakok munkatársainak kiválasztásánál lényeges szempont a szakmai ismereteken felül az ügyfélszolgálati jártasság, melyre vonatkozóan a kollégák felkészítése jelenleg is zajlik. További cél mintegy 30 ezer munkaállomás egységes szoftver- és hardverkörnyezettel való ellátása úgy, hogy a jövőben minden alkalmazás egyszerűen elérhető legyen az összes munkaállomáson.   A kormányablakok által megtesítesített ügyfélszolgálat eddig szinte teljesen hiányzott a magyar közigazgatásból. Mint ahogy a szolgáltatói attitűd is csak foltokban jelent meg mostanáig. A kormányablakok célja az állampolgár, az állampolgár által működtetett vállalkozás mind széleskörűbb kiszolgálása. Ha felbukkan egy ügy, ne csak annyit tudjunk mondani, hogy nem ránk tartozik, legalább azt is, hogy kire - jelölte meg a minimális célt a szakember.

A TERÜLETI ÁLLAMIGAZGATÁS ÁTALAKÍTÁSA A JÓ ÁLLAM PROGRAM KERETÉBEN A Cél: egyablakos ügyintézés bevezetése, az államigazgatás egyszerűbb, hatékonyabb, átláthatóbb működésének megteremtése Elemei: I. Fővárosi, megyei kormányhivatalok működése II. Kormányablakok III. Járások kialakítása

JÁRÁS: AZ ÁLLAMIGAZGATÁS LEGKISEBB TERÜLETI EGYSÉGE Járások, járási hivatalok kialakításának folyamata: 2011. nyara: kutatóintézeti tanulmány készült 1299/2011.(IX.1.) Korm. határozat a járások kialakításáról 2012. január 10-29: Járási koncepció és a járási térképek társadalmi egyeztetése: 757 beérkezett vélemény 2012. június 30: Járásokkal összefüggő jogszabályok 2012. július 1-december 31: Járások fizikai kialakításának a megvalósítása 2013. január 1: Járási hivatalok felállítása

JÁRÁSI HIVATALOK Alapvető célok: Jogszabályi környezet Kormányzati felelősség: államigazgatási feladatok –államigazgatási szervezet Területi beosztás alapegysége: igazodási terület Jogszabályi környezet - 1299/2011.(IX.01.) Kormányhatározat - 2012. évi XCIII. törvény - 218/2012.(VIII.13.) Kormányrendelet 175 járás + 23 fővárosi kerületi hivatal

JÁRÁSOK KIALAKÍTÁSÁNAK ALAPELVEI: A járás területe: méretgazdaságosság, településszerkezet, térszervező funkció, államigazgatási területi egységek összhangja, megyehatár metszése nélkül A járás székhelye:államigazgatási infrastruktúra, polgármesteri hivatalok bázisán jön létre, gyors és könnyű hozzáférés biztosítása (max. 30 km) A járási hivatal feladatköre: államigazgatási feladatok (területi, jegyzői), egyéb A járási hivatal szervezete: megyei kormányhivatal szervezeti egysége, államigazgatási feladatokat ellátó szervek bázisán, ügyintézési helyszínek fenntartása, Kormányablak (járási székhelyek, okmányirodai települések)

JÁRÁSI HIVATALOK ELŐKÉSZÍTÉSE KOMÁROM-ESZTERGOM MEGYÉBEN 2012. szeptember 17- október 4 : Tárgyalások, egyeztetések, a megye valamennyi településével egyeztető tárgyalás zajlott, 2012. szeptember 24-november 30: Társadalmi párbeszéd, a megye valamennyi településén lakossági tájékoztatás tartottunk, 2012. október 31-ig: Megállapodások megkötése a településekkel, 76 településből 58 településsel kötöttünk megállapodást, melyből 15 ügysegéd elhelyezésére vonatkozott 2012. november 15: Határozat meghozatala, ahol nem került sor megállapodás megkötésére-1 település 2012. december 31. személyi anyagok és a folyamatban lévő ügyek átadása 2013. január 1. birtokbaadások 2013. január 31. üzemeltetési megállapodások megkötése

JÁRÁSI HIVATALOK KIALAKÍTÁSA KOMÁROM-ESZTERGOM MEGYÉBEN Komárom-Esztergom Megyében - 6 járási hivatal (Esztergom, Kisbér, Komárom, Oroszlány, Tata, Tatabánya) 3 kirendeltség Komárom: Bábolna, Esztergom: Dorog, Nyergesújfalu 51 településen települési ügysegéd 301 fő, melyből 10% funkcionális

KOMÁROM-ESZTEGOM MEGYE JÁRÁSI TÉRKÉPE

JÁRÁSI HIVATALOK FELADATAI Települési önkormányzatok jegyzőitől átvett államigazgatási ügyek kb. 47 %-a A járási hivatalok szakigazgatási szervei - járási gyámhivatal - járási építésügyi hivatal - járási hivatal állategészségügyi- és élelmiszerellenőrző szakigazgatási szerve - járási földhivatal - járási hivatal munkaügyi kirendeltsége - járási népegészségügyi intézet

KOMÁROM-ESZTERGOM MEGYEI JÁRÁSI HIVATALOK I. Esztergomi Járási Hivatal: Okmányirodai Osztály Hatósági Osztály Járási Gyámhivatala Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatala Járási Földhivatala I-II. Járási Munkaügyi Kirendeltség Járási Építésügyi Hivatala Járási Népegészségügyi Intézete Kisbéri Járási Hivatal: Kisbéri Járási Hivatal : Okmányirodai Osztály Hatósági Osztály Járási Gyámhivatala Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatala Járási Munkaügyi Kirendeltsége

KOMÁROM-ESZTERGOM MEGYEI JÁRÁSI HIVATALOK II. Komáromi Járási Hivatal: Okmányirodai Osztály Hatósági Osztály Járási Gyámhivatala Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatala Járási Földhivatala Járási Munkaügyi Kirendeltsége Járási Építésügyi Hivatala Járási Népegészségügyi Intézete Oroszlányi Járási Hivatal: Okmányirodai Osztály Hatósági Osztály Járási Gyámhivatala Járási Munkaügyi Kirendeltsége

KOMÁROM-ESZTERGOM MEGYEI JÁRÁSI HIVATALOK III. Tatai Járási Hivatal: Okmányirodai Osztály Hatósági Osztály Járási Gyámhivatala Járási Földhivatala Járási Munkaügyi Kirendeltsége Tatabányai Járási Hivatal: Okmányirodai Osztály Hatósági Osztály Járási Gyámhivatala Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatala Járási Földhivatala Járási Munkaügyi Kirendeltsége Járási Építésügyi és Örökségvédelmi Hivatala Járási Népegészségügyi Intézete

Köszönöm a figyelmet! Czunyiné dr. Bertalan Judit Tel.: (34)515-100 E-mail: hivatal@kemkh.hu