VEZETŐI SZÁMVITEL © – A STRATÉGIAI MÓDSZEREK INTEGRÁLT MEGVALÓSÍTÁSÁRA – dr. Laáb Ágnes BME, egyetemi docens, kandidátus elé r hetőség:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
A Pannon Autóipari Klaszter integrációs szerepe
– STRATÉGIAI TÉRKÉPEK – dr
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
Értékesítés menedzsment Susányi Tamás V.:
Verfasser · weitere Angaben
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
QUALIFORUM - NYERGES ATTILA GYORSJELENTÉS A GÉMOSZ ANKÉTRÓL (ROAD-SHOW A KÉPZÉSRŐL) május 26. Galyatető.
Mi az, hogy biztosítási alkusz, az alkusz helye és szerepe - egy nemzetközi alkusz szemszögéből n Az Alkusz szerepe, az alkuszi etika. n A szolgáltatási.
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
CRM, ahogy az E.ON Hungária látja
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
Alapfogalmak.
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
CRM Customer Relationship Management –
KNOLL1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
infor:COM - Fitté tesszük!
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
CAS Software AG Richtig informiert. Jederzeit und überall. Jól informáltan, mindig és mindenhol. Ahogy mi a CRM-t látjuk….
Piacelemzés - CRM beruházások alakulása
VI. CRM konferencia - CEBC „ CRM? - Igen! A versenytársaink már csinálják! - De mit is? ” Számely Éva Vialto Consulting Május 28.
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
© "VERSENYKÉPESSÉG–FEJLŐDÉS–REFORM" konferencia november 7-8 KOMPETENCIA SZÁMVITELI ALAPOK dr. Laáb Ágnes BME, egyetemi docens, kandidátus elé r.
Kontrolling házi dolgozat
Logisztikai kontrolling
Pénzügyi intézmények kontrollingja
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
Bauer András - Berács József:
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Vizsga feladatok (Minta)
Minőség menedzsment 6.előadás
Munkavédelem és controlling
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
A projekt általános szakmai célkitűzései
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
C. R. M ? SZÁMADÓ NAP C. R. M SZÁMADÓ NAP 2006.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Vállalkozásmenedzsment I.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Beszerzések hatékonyság növelése
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
8. tétel.
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Előadás másolata:

VEZETŐI SZÁMVITEL © – A STRATÉGIAI MÓDSZEREK INTEGRÁLT MEGVALÓSÍTÁSÁRA – dr. Laáb Ágnes BME, egyetemi docens, kandidátus elé r hetőség: fogadóóra: kedd 10-12

© Haszonlesők (teljes körű vevői megoldások) Terroristák (költségdiktáló) Apostolok (termékvezető) Túszok (rendszerbe záró) Együtt- működési készség Vásárolt mennyiség Pénzügyi szempontból az apostolok és a túszok között nincs különbség. Mégis, ha a vevők többsége túsz, akkor egy időzített bomba ketyeg a vállalat alatt Kiegyensúlyozási probléma a vevői nézőpont esetében Forrás: Boda György: Kontrolling és a BSC előadás BME 2115,

© Mit kezdj a „haszonlesőiddel”? Nyújts számukra teljes körű vevői megoldásokat! Válaszd ki számukra a legjobb teljes körű megoldást Ehhez figyeld:  A kínált megoldások minőségét  Az egy vevőre jutó termékek/szolgáltatások számát Igyekezz vevődet megtartani Fontos mutató lehet a vevői élettartamra szóló jövedelmezőség

© Mit kezdj az „apostolaiddal”? Ők a termékvezetőid Számukra a fennálló teljesítményhatárokat a nagyon kívánatosig kiterjesztő termékek és szolgáltatások irányába kell fejlesztened  Nagy teljesítményű termékek: sebesség, méret, pontosság, súly…  Elsőként lépj piacra  Törj be új szegmensbe

© Mit kezdj a „túszaiddal”? Őket rendszerbe kell zárni! Hogyan? „Magas átváltási költségek a végfelhasználó vevőknek”  Széles választék és kényelmes elérés nyújtása  Széles körben használt szabványok biztosítása  Stabil platformon nyugvó innováció biztosítása „Érték hozzáadása a kiegészítőkhöz”  Nagyobb ügyfélkör biztosítása  Könnyű használhatóságot biztosító platform és szabvány kínálata

© Mit kezdj a „terroristáiddal”? Törekedj a legjobb teljes költség (TCO) kihozatalára „Alacsony költségű, következetes és időszerű termékek és szolgáltatások kínálata  Legalacsonyabb költségű szállító  Következetesen magas minőség  Gyors vásárlás  Megfelelő választék

VEZETŐI SZÁMVITEL © – PÉLDA A STRATÉGIAI MÓDSZEREK INTEGRÁLT MEGVALÓSÍTÁSÁRA – CSERVENI ATTILA - ZEMPLÉN BERTALAN: STRATÉGIAI SZEREPKÖRHÖZ SRATÉGIAI SZINTŰ MEGKÖZELÍTÉS (ELHANGZOTT: IIR BESZERZÉS 2006: GLOBALIZÁLÓDÓ BESZERZÉS – STRATÉGIAI SZEREPKÖR KONFERENCIÁN, JANUÁR 31.)

© Az ügyfélkezelés (CRM) definíciója Az ügyfélkezelés (CRM) fejlesztése üzleti stratégia, melynek megvalósítása:  stratégiai  üzleti eljárásbeli  szervezeti és  technológiai változási folyamat, amely során felhasználjuk az ügyfelekről szerzett ismereteket a jövedelmezőség növelésére. A CRM szemléletű működés:  ügyfélközpontú  hatékony és  rugalmas. Marketing Értékesítés Ügyfél szolgálat CSERVENI ATTILA - ZEMPLÉN BERTALAN STRATÉGIAI SZEREPKÖRHÖZ SRATÉGIAI SZINTŰ MEGKÖZELÍTÉS (ELHANGZOTT: IIR BESZERZÉS 2006: GLOBALIZÁLÓDÓ BESZERZÉS – STRATÉGIAI SZEREPKÖR KONFERENCIÁN, JANUÁR 31.)

© Az üzletelés hegye Eladói oldal (sell side) Operáció, IT Taktika, folyamat, BPR Stratégia Vevői oldal (buy side) CSERVENI ATTILA - ZEMPLÉN BERTALAN STRATÉGIAI SZEREPKÖRHÖZ SRATÉGIAI SZINTŰ MEGKÖZELÍTÉS (ELHANGZOTT: IIR BESZERZÉS 2006: GLOBALIZÁLÓDÓ BESZERZÉS – STRATÉGIAI SZEREPKÖR KONFERENCIÁN, JANUÁR 31.)

© Az üzletelés hegye Eladói oldal (sell side) Operáció, IT Taktika, folyamat, BPR Stratégia Vevői oldal (buy side) SRM tanácsadási üzletág CSERVENI ATTILA - ZEMPLÉN BERTALAN STRATÉGIAI SZEREPKÖRHÖZ SRATÉGIAI SZINTŰ MEGKÖZELÍTÉS (ELHANGZOTT: IIR BESZERZÉS 2006: GLOBALIZÁLÓDÓ BESZERZÉS – STRATÉGIAI SZEREPKÖR KONFERENCIÁN, JANUÁR 31.)

© Az üzletelés hegye Eladói oldal (sell side) Operáció, IT Taktika, folyamat, BPR Stratégia Vevői oldal (buy side) SRM tanácsadási üzletág CRM tanácsadási üzletág CSERVENI ATTILA - ZEMPLÉN BERTALAN STRATÉGIAI SZEREPKÖRHÖZ SRATÉGIAI SZINTŰ MEGKÖZELÍTÉS (ELHANGZOTT: IIR BESZERZÉS 2006: GLOBALIZÁLÓDÓ BESZERZÉS – STRATÉGIAI SZEREPKÖR KONFERENCIÁN, JANUÁR 31.)

© Az üzletelés hegye Eladói oldal (sell side) Operáció, IT Taktika, folyamat, BPR Stratégia Vevői oldal (buy side) SRM tanácsadási üzletág SRM-CRM szakmai műhely CSERVENI ATTILA - ZEMPLÉN BERTALAN STRATÉGIAI SZEREPKÖRHÖZ SRATÉGIAI SZINTŰ MEGKÖZELÍTÉS (ELHANGZOTT: IIR BESZERZÉS 2006: GLOBALIZÁLÓDÓ BESZERZÉS – STRATÉGIAI SZEREPKÖR KONFERENCIÁN, JANUÁR 31.)

© A szimmetria megjelenítése: ERM (Enterprise Relationship Management) Új belépők Helyettesítő termékek szállítói ERM Szállítók SRMCRM Vevők Vállalat ÉrtékesítésBeszerzés CSERVENI ATTILA - ZEMPLÉN BERTALAN STRATÉGIAI SZEREPKÖRHÖZ SRATÉGIAI SZINTŰ MEGKÖZELÍTÉS (ELHANGZOTT: IIR BESZERZÉS 2006: GLOBALIZÁLÓDÓ BESZERZÉS – STRATÉGIAI SZEREPKÖR KONFERENCIÁN, JANUÁR 31.)

© Kapcsolatépítés CRM-et felhasználva Új belépők Helyettesítő termékek szállítói ERM Szállítók SRMCRM VevőkVállalat ÉrtékesítésBeszerzés A CRM megközelítést használom a szállítóim sales- eseinek gondolkodásának, értékesítési folyamatainak megértéséhez Jobb beszerzési pozícióhoz jutok a jobb megértés miatt felismert lehetőségek kihasználásával. Nagyobb az esélyem a kollaboráló szállítókkal a kölcsönös haszon elérésére. CSERVENI ATTILA - ZEMPLÉN BERTALAN STRATÉGIAI SZEREPKÖRHÖZ SRATÉGIAI SZINTŰ MEGKÖZELÍTÉS (ELHANGZOTT: IIR BESZERZÉS 2006: GLOBALIZÁLÓDÓ BESZERZÉS – STRATÉGIAI SZEREPKÖR KONFERENCIÁN, JANUÁR 31.)

© Kapcsolatépítés CRM-et felhasználva Új belépők Helyettesítő termékek szállítói ERM Szállítók SRMCRM VevőkVállalat ÉrtékesítésBeszerzés A CRM megközelítést és a CRM eszköztárát használom a „belső vevőim” kezeléséhez A belső vevőim elégedettsége növekszik. Több, pontosabb információm lesz - ráadásul korábban - az igényekről. Megnő az igények befolyásolásának lehetősége. CSERVENI ATTILA - ZEMPLÉN BERTALAN STRATÉGIAI SZEREPKÖRHÖZ SRATÉGIAI SZINTŰ MEGKÖZELÍTÉS (ELHANGZOTT: IIR BESZERZÉS 2006: GLOBALIZÁLÓDÓ BESZERZÉS – STRATÉGIAI SZEREPKÖR KONFERENCIÁN, JANUÁR 31.)

© Kapcsolatépítés CRM-et felhasználva Új belépők Helyettesítő termékek szállítói ERM Szállítók SRMCRM VevőkVállalat ÉrtékesítésBeszerzés A CRM segít megérteni a vállalati értékesítés belső működését, segíti a vállalat ügyfeleinek érdekében való hatékonyabb fellépést, az értékesítés támogatását Közös nyelvet tudunk beszélni velük. A kommunikáció közöttünk javul. Az értékesítésen a beszerzés attitűdjének, együttműködési készségének megítélése javul. Az értékesítési tervek ismerete jelentősen javítja a beszerzési tervek pontosságát. CSERVENI ATTILA - ZEMPLÉN BERTALAN STRATÉGIAI SZEREPKÖRHÖZ SRATÉGIAI SZINTŰ MEGKÖZELÍTÉS (ELHANGZOTT: IIR BESZERZÉS 2006: GLOBALIZÁLÓDÓ BESZERZÉS – STRATÉGIAI SZEREPKÖR KONFERENCIÁN, JANUÁR 31.)