Turcsányi Károly, DSc. egyetemi tanár

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
GONDOLATOK AZ NKE MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI RENDSZERÉNEK KIALAKÍTÁSÁHOZ
A minőségügy a könyvtárügyért
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Minőségirányítás a felsőoktatásban
2007-es minőségügyi tevékenység BTK. A feladat Önértékelés készítése - szervezeti felépítés - oktatási és kutatási tevékenység személyi és infrastrukturális.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Szoftverminőség biztosítása A minőségirányítási kézikönyv
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Szervezetfejlesztési Program
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
Felkészülés az intézményi akkreditációra ( )
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Ellenőrzés, visszacsatolás
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Zrínyis tapasztalatok
Minőségfejlesztés a Kossuth Nevelési Oktatási Központban 1999 – 2001 Comenius II.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
LB felkészítő: március
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
1 A FELSŐOKTATÁS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA AZ AKKREDITÁLÓ SZEMÉVEL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem 2008.augusztus 27.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az elkészült felsőoktatási AVIR központi adattár: az alapok december 8. Kerékgyártó Sándor ügyvezető.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Turcsányi Károly, DSc. egyetemi tanár Az NKE minőségbiztosítási rendszere, megvalósított és előttünk álló feladatok Turcsányi Károly, DSc. egyetemi tanár NKE MINŐSÉGÜGYI KONFERENCIA 2012

Az előadás felépítése Tapasztalataink a minőségfejlesztés terén Az NKE-n eddig megtett lépések További fejlesztési elgondolások Egyetemünkön Minőség a felsőoktatásban ma.

Tapasztalataink a minőségfejlesztés terén Rendszerépítés Önértékelés Mérés értékelés AZ EGYETEMI MINŐSÉG- FEJLESZTÉS EGY LEHETSÉGES STRUKTÚ- RÁJA

Szükséges lépések az NKE MBR kiépítéséhez 4 I. A minőségbiztosítási rendszer alapelemeinek meghatározása II. Minőségeszközök és módszerek kiválasztása III. Minőségbiztosítási dokumentációs rendszer létrehozása IV. A minőségbiztosítás szervezeti struktúrájának létrehozása V. Minőségfejlesztési program megtervezése

Megtett lépések az NKE MBR kiépítéséhez I. Az alapok meghatározása 5 A minőségközpontú irányítás A minőségértékelés Az Egyetem minőségbiztosítási rendszerének szervezeti struktúrája Általános elvek A minőségbiztosítás szervezetének felépítése Minőség- biztosítási Szabályzat- ban lefektettük az NKE minőség- biztosítási rendszerének alapelemeit 2012. január 1-jén lépett hatálybait

Alkalmazott minőség- eszközök és technikák a NKE-n Megtett lépések az NKE MBR kiépítéséhez II. Minőségeszközök és módszerek Alkalmazott minőség- eszközök és technikák a NKE-n PDCA ciklusok Belső auditok EMIÉR (EvaSys) SWOT elemzés Benchmarking Önértékelés (Akkreditáció)

P A D C PDCA ciklusok az NKE-n … avagy a minőség folyamatos fejlesztése P1:MBR továbbfejlesztése P2: Új MFP 2013-2015 P2-2: Új MFP 2011 P3: EMIÉR továbbfejlesztése P4:Belső audit program 2013 P1: Minőségbiztosítási rendszer tervezése P2: MFP 2012 P2-2: MFP 2013-2015 (PDCA 2.kör) P3: EMIÉR P4: Belső Audit program P A INTÉZMÉNYI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS MŰKÖDÉSE D P1:MBR működtetése P2: felülvizsgálat P2-2: felülvizsgálat P3: EMIÉR átvizsgálása P4: Belső audit program ellenőrzés P1: Minőségbiztosítási szabályzat bevezetés 2012 január P2: MFP cselekvési program végrehajtás P2-2:MFP cselekvési program végrehajtás P3: EMIÉR felmérések bevezetése, végrehajtás P4:Belső auditok végrehajtása C

Belső auditok A belső audit kiterjedhet: Az Egyetem vezetése a belső auditokat a minőség- biztosítási rendszer fejlesztésé- nek szempontjá- ból kiemelkedő jelentőségű- nek tartja. A belső audit kiterjedhet: a minőségértékelés megfelelőségére, a minőségközpontú irányítási rendszer megfelelőségére, a személyi és tárgyi feltételek megfelelőségének megállapítására, a folyamatszabályozás eljárási rendjére és annak betartására, a visszajelzések alapján a változtatások/javító intézkedések végrehajtására.

Egyetemi Minőségbiztosítási Értékelő- Elemző Rendszer (EMIÉR) 9

ADATGYŰJTÉS 10

ÉRTÉKELÉS ÉS ELEMZÉS 11 Kari és egyetemi szintű önértékelések feldolgozása Begyűjtött adatok statisztikai feldolgozása Minőségmutatók, Indikátorok képzése, figyelése A minőségmutatók értékeinek éves elemzése Rendszeres hallgatói és munkatársi elégedettség felmérések elemzése Felmerült problémák okainak feltárása Benchmark adatok feldolgozása, összehasonlítás Az EMIÉR működésének elemzése

VISSZACSATOLÁS ÉS BEAVATKOZÁS 12 Az értékelés eredményeinek összegzése, publikus adatok közzététele Kari és egyetemi szintű minőségstratégiai döntések előkészítése Fejlesztendő területek meghatározása, fejlesztési célok kitűzése és végrehajtása Fejlesztések által indukált változások kezelése Adatszolgáltatás az egyetemi vezetők és a karok részére Benchmarking-, bench-learning projektek Az EMIÉR folyamatos fejlesztése

EvaSys rendszer bemutatása I. Profil részlet a hallgatói vélemény felmérés eredmé- nyéből A profil görbe azonnal megmutatja a gyenge pontokat, jó alapot ad a beavatkozás szükségességének és mértékének megtervezéséhez

EvaSys rendszer bemutatása II. Profil részlet a hallgatói vélemény felmérés eredmé- nyéből (két kar és az intézmény összesített eredményei- nek összehason- lítása) Azonnali összehasonlítást tesz lehetővé, megmutatja a feltűnő eltéréseket. Jó alapot ad a különbséget generáló okok megkeresésére, a szükséges beavatkozás megtervezésére.

Megtett lépések az NKE MBR kiépítéséhez III Megtett lépések az NKE MBR kiépítéséhez III. Minőségbiztosítási dokumentációs rendszer létrehozása 15

Minőségbiztosítási dokumentációs rendszer elkészült elemei 16 Az Egyetem Minőségpolitikája Vezetői nyilatkozat Az Egyetem Küldetése Minőségbiztosítási szabályzat Minőségbiztosítási eljárások (folyamatosan)

Megtett lépések az NKE MBR kiépítéséhez IV Megtett lépések az NKE MBR kiépítéséhez IV. A minőségbiztosítás szervezeti struktúrájának létrehozása 17 A Nemzeti Közszol- gálati Egyetem minőségbiz- tosítási rendszerének szervezeti struktúrája

Az MFP hosszú távon az alábbi alapelvekre épít Megtett lépések az NKE MBR kiépítéséhez V. Minőségfejlesztési Program megtervezése 18 Az MFP hosszú távon az alábbi alapelvekre épít Partnerközpontúság: Az intézmény működésében érdekeltek elvárásainak megismerése, elégedettségének mérése, ezek alapján stratégiák és programok formálása. A differenciált (katonai, rendvédelmi, polgári) szakmai profil kiegyensúlyozott, harmónikusan együttműködő szervezetének és működésének az érvényesítése. A működés folyamatos javítása: teljesítmények figyelemmel kísérése, mutatószámok, indikátorok alkalmazása, szükség szerinti beavatkozás. Teljes elkötelezettség: minőségtudatos vezetői magatartás, hiteles, céltudatos jobbítani akarás.

Minőségfejlesztési Program 2012 19 Az NKE működésének megindulása után az első évre tervezett MFP kiemelt elemei A minőségpolitika, a vezetői nyilatkozat és a minőségcélok elkészítése. A karok fokozatos becsatlakozása az egyetem minőségmenedzsment rendszerébe. A meglevő rendszerek (pl. informatikai- és telefonhálózat, portál, Neptun, Avir, könyvtár) közössé tétele, összehangolása. Az EMIÉR működtetése az EvaSys rendszer felhasználásával. Az akkreditációra történő felkészülés megkezdése.

További fejlesztési elgondolások Egyetemünkön I. 20 cél: egységes közszolgálati felsőfokú szakemberképzés megújuló oktatási és kutatási portfolió (államtudományok központi szerepe) K+F+! országos és nemzetközi szintű működés 2013-2015 2 új doktori iskola Ludovika Campus projekt (központ, KTK és RTK) új ill. átalakuló szervezeti elemek: Katasztrófavédelmi Int., Nemzetbiztonsági Int., Nemzetközi Int. , Egyetemi Kutatóközpont az SVKK bázisán, (nemzetközi kar koncepciója). Az NKE stratégia minőségbiz- tosítást meghatározó elemei illetve területei:

További fejlesztési elgondolások Egyetemünkön II. 21 az IFT-hez illesztett új MFP kidolgozása MBSZ felülvizsgálata, frissítése EMIÉR rendszer folyamatos fejlesztése EvaSys rendszer használatának kiterjesztése Benchmarking folyamatos fejlesztése Minőségügyi dokumentáció folyamatos fejlesztése Önértékelések módszerének kidolgozása Felkészülés a MAB akkreditációra Az NKE stratégiához illeszkedő fejlesztési lépések

Milyen nehézségekkel kell szembenézni? 22 A MINŐSÉGRE HATÓ ELLENTMONDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN

Milyen nehézségekkel kell szembenézni? 23 A MINŐSÉGRE HATÓ ELLENTMONDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN

Záró gondolatok 24 Oktatáshoz „Nemzetként nem fejlődhetünk gyorsabban, mint ahogyan az oktatásunk fejlődik” (J. F. Kennedy) Neveléshez „A nevelés egyik legértékesebb eredménye, hogy megtanuljuk megtenni , amit kell, méghozzá akkor, amikor kell, akár van kedvünk hozzá, akár nincs.” (Thomas Huxley)

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Elérhetőségek: Turcsányi Károly, DSc. egyetemi tanár Tel: +36 30 919-4927 e-mail: turcsanyi.karoly@uni-nke.hu