A mesék világa Tudnivalók a mesékről.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Automataváltás - hanggal!!!
Advertisements

Készítette: Kovács Péter Zsolt és Szilágyi Balázs Döme
Benedek Elek  „a nagy mesemondó”.
Böngésszünk együtt! Beszédfejlődést segítő gyermekkönyvek
Mesék az oktatásban és a nevelésben
 A japán etikettre jellemző az ösztönös udvariasság. Sem nyelvük, sem kultúrájuk nem teszi lehetővé az udvariatlanságot. Ha például egy autós elé bevág.
A képkészítő nemcsak rögzíti, de mindig ábrázolja is, amit felvesz…
Szülői elégedettség mérés eredménye
Kis csoport szeptember
Készítette: Pánczél Emiliána Dolóresz 
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
Wass Albert Karácsonyi vers ll. F: Laci.
A mű szerzője: Komáromon született, február 18-án kisbirtokos, református nemesi családba. Barátja volt az irodalomnak (amint maga írja: „tisztelettel,
A Pharmanex ® Biophotonic Scanner. Pharmanex Biophotonic Scanner A világ első, azonnali, külsőleg alkalmazott, antioxidáns-mérő eszköze. „Valódi” táplálék-
A fejlődő világ két átka:
1 Az önfeltárás kockázati tényezőinek összefoglalása Dimenzió Idő Téma Értékelés Emberek Kis kockázat Múlt események, gondolatok, általános elképzelések.
Az Én Belső Szín-Házam Inkluzív pedagógia, drámapedagógia és színházi tevékenység fogyatékkal élő célcsoportokkal Budapest, 2012.május 14. MESÉT MÁSKÉNT.
A görög drámA.
A MŰNEMEK ÉS A MŰFAJOK RENDSZEREZÉSE
Az antikvitás akropolisz.
A gyermek a reneszánszban és a reformáció korában szept. 26.
Magyar népmese 4. osztály
5. A mellékelt kép(ek)en egy üzlet elárusítóterét látja. Ön szerint milyen megfigyeléseket végezhetnénk itt el? Milyen módszerekkel egészítené ki az információszerzésnek.
Déry Tibor:.  Déry élete utolsó évtizedében főként kisregényeket írt. Közülük a legnagyobb sikert a Képzelt riport egy amerikai pop- fesztiválról című.
Mesés Mesék Élvezd a mesék csodálatos világát!
Mára ugyancsak megtépázta az idő a sárkányok létezését, mivel kizárólag mesékben bukkannak fel. A 16 század elején, az emberek elkedztek hinni a sárkányok.
Szimbolikus,Szerepes Játékok
A közösségiség megjelenése a magyar, a székely és a cigány népmesékben
PéPéeS Tökéletes mese «lássuk» PéPéeS
Napra Valentin.
Utópiák és ellenutópiák
Népköltészet 002.
NYME Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium Szombathely
A szövegértés tanítása II.
Arab, iszlám kultúra,művészet
Emily Jane Brontë (Thornton, július 30. – Haworth, 1848
ANGYAL Képzeld csak el Képzeld el, hogy e pillanatban egy angyal ül melletted… Képzeld el, hogy e pillanatban egy angyal ül melletted…
Csendes csodák Reményik Sándor: Ne várd, hogy a föld meghasadjon És t ű z nyelje el Sodomát.
Imagine….
Mesék bűvöletében Az állatmese
Avagy mitől magyar a magyar
A Csongor és Tünde forrásművei
INNET Az interaktív térkép Duray Zsuzsa. Mi is az interaktív térkép? Olyan kép- és hangzóanyagokat, feladatokat tartalmazó felület, amely bemutatja a.
Mikulás, Karácsony, Szilveszter GOLD MÉDIA ART KFT Budapest Pf Tel.: 06-1/ Fax.:06-1/ Mobil: 06-20/
A néphagyományok, jeles napok, ünnepi szokások szerepe az óvodai nevelésben
Az ősmagyar kor i.e től (magyar nyelv önálló életének kezdete)
Mese, mese …. Készítette: Szilágyi Judit
MESÉLŐ INTERNET. Szerinted mi az internet? Bevezető beszélgetés, vélemények összegyűjtése. „Az internet egy ismeretközlő lap, amibe ha belép az ember,
ÚTRAVALÓÚTRAVALÓÚTRAVALÓÚTRAVALÓ A boldogságot csak az bírja el, aki elosztja.
Színes. SzínesSzíne s * Evangélikus címer Szín Szórakoztatva tanító történeteket szinte minden protestáns író írt, ezek tárgya azonban bibliai vagy.
Egy perc múlva belép a csodák birodalmába.... …és tanúja lesz a csodáknak.
2015. szeptember 30-án (szerdán)
A népköltészet A nép közösen alkotott, megőrzött, szájhagyomány útján terjedő költészete. A népköltészeti alkotások szerzője ismeretlen. A szóbeli terjedés.
A mese.
A rendíthetet-len ólomkatona
Minta-tanmenet vegyes összetételű 5. osztályosok számára:
AZ IGEHIRDETŐ ÉS GYÜLEKEZETE Pápa - DRA Steinbach József - I. Teológiai alapelvek a prédikáció és a gyülekezet kapcsolatában - II. Homiletikai.
Óvodáskorúak irodalma II. évfolyam óvodapedagógus szakirány.
A történelem forrásai Mindaz forrás, ami információt, adatot hordoz a múltról, a múltból.
1. mesék Készítette: Horváth Andrea.
Elvtársak!!!.
1. Balladák.
A „Varázsfuvola” és „Csongor és Tünde” hasonló motívumai
Csongor És Tünde És a Varázsfuvola
LÍRA – EPIKA - DRÁMA.
A novellaelemzés szempontjai
A teremtő és gondviselő Atya
Főnix – me Megújuló Egyetem Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében.
A természet csodája. „A prérifarkas bucka” indián rezervátum- Arizona Automatikus vetítés.
„Színes Mesevilág” Prevenciós Mesecsoport az óvodákban és iskolákban
Előadás másolata:

A mesék világa Tudnivalók a mesékről

Mi a mese? Kitalált helyszínen, kitalált időben, csodás elemek segítségével játszódó eseményt mond el. Eredetük alapján: népmesék 2. műmesék Fajtái: tündérmese, tanmese (fabula) a. állatmese, b. növénymese Tréfás mese 4. Csalimese Szereplői:a jók és a rosszak.

A mesék szereplői A mesék végén mindig a jók győzedelmeskednek. Elnyerik a boldogságot, a szépséges királylány kezét, gazdagságot, hatalmat. A csodák és a csodás elemek, természetesek a mesében. Szereplőik egy része is a fantázia, a képzelet szüleménye.

A mesék szereplői 2.

Népmesék Szerzőjük nem ismert, sok változatban terjednek. Jellemző, hogy adott nép, adott idejében játszódik, tükrözi annak életmódját, szokásait, hagyományait.