Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában Eszközbeszerzések támogatása
Egyre növekvő igények és elvárások Betegutak ismeretének hiánya Bizalmi deficit Képzési lehetőségek szűkülése Folyamatosan növekvő orvos és szakdolgozó hiány
Megnövekedett lakossági információs igény Hagyományos tömegmédia üzenetek kerülése Interaktív világ Médiaközpontú kommunikációs szemlélet Média ingerküszöbének áttörése Nincs interaktív PR
“A public relations arra szolgál, hogy segítse a szervezet és célközönsége közötti kölcsönös elfogadást.” * * PRSA 1982 National Assembly
A FOLYAMAT ELKEZDŐDÖTT LEHETŐSÉG A PÁRBESZÉDRE KÖLTSÉGHATÉKONY MEGOLDÁS
Az embereknek az számít, hogy mit mond nekik a Google és a barátaik
50% -os internetpenetráció Hetente internetezők: 57% A betegek információforrása: 73% 10/9 orvos elérhető a világhálón keresztül Forrás: Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 15+ belföldi közönségben – Forrás: USA - Egészségügyi Újmédia Konferencia adatai alapján Forrás: Szinapszis Kft., ősz, 300 háziorvos és 1000 szakorvos megkérdezésével
Lehetőség a párbeszédre
Internetes összes felhasználó 67% -a Internetezéssel töltött idő 10% -a Internetezők 85% -a / hó - 3,4 millió felhasználó Videómegosztók: 68% - 2,8 millió felhasználó Blogok: 55% - 2,2 millió felhasználó Forrás:Nielson Online Forrás: Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, – (15+ belföldi közönség) Forrás: Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, – (15+ belföldi közönség) Forrás: Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, – (15+ belföldi közönség) Forrás: Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, – (15+ belföldi közönség)
Láthatóvá válás Interaktív Hiteles Nagy tömegű kontaktus Rövidebb út az ellátás folyamatában Szakmai háttér
A közösségi média alkalmazása költséghatékony megoldás
Naprakészség Ígéretek teljesítése Folyamatos információcsere Non-profit „barát” Nem igényel jelentős ráfordítást
Hogyan működtethető a közösségi média az egészségügyi kommunikációban?
Henry Ford Hospital Twitteren közvetített egy vese műtétet, ezzel fölhívva a média figyelmét, valamint az ágazati szereplők és a betegek figyelmét is. Saratosa Memorial Hospital 2009 márciusában használta a Twittert arra, hogy 1900 érdeklődő kérdéseire adjon válaszokat egy aktuális agyműtéttel kapcsolatban. Twitter / Magyarországon 2010 márciusára 1500%-os növekedés Turulcsirip / 2010 márciusában 34 ezer felhasználó Forrás: Ipsos – Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, és (15+ belföldi közönség)
Lehetőséget ad a képzésben résztvevők számára, hogy kérdéseket tegyenek fel Az előadók számára azonnali visszacsatolást ad Lehetővé teszi online prezentációk közzétételét
Havi aktív felhasználók száma: Let's Raise a Million Dollars for TPRF on our Own! = 10M Ft = $
Kommunikációs eszköztár „ÉRTHETŐEN módra”
PR közlemények Érthetően weboldal, SEO, SEM Hírlevél Érthetően Magazin Érthetően blog / vlog YouTube / Videa / Indavideo Érthetően Facebook oldal Érthetően Twitter oldal
Igény Interaktivitás Közösségi média Költséghatékony Információcsere Párbeszéd Csatorna Non-profit „barát”
A közösségi média nem csodaszer: interaktív + kommunikációs csatorna + költséghatékony
Varga – Tarr Sándor Kommunikációs vezető